Gry wideo stają się kopalnią złota dla twórców filmów i seriali. Na początek, Sony będzie głównym beneficjentem nowego trendu, dzięki postapokaliptycznemu serialowi HBO The Last of Us.
Cena akcji Sony Group od połowy października do dziś poszła w górę z około 60 USD do około 90 USD, czyli o 50%. Składa się na to z pewnością wiele czynników, ale jednym z nich niewątpliwie jest wielki sukces serialu The Last of Us, inspirowanego grą o tym samym tytule. Jest on wspólnym dziełem firm i wytwórni: Sony Pictures Television, PlayStation Productions, Word Games, The Mighty Mint oraz Naughty Dog.
Źródło: FinViz.com
Nie ma co kryć: sukces The Last of Us pokazuje, że gry wideo stają się kopalnią złota dla twórców filmów i seriali. Na początek, Sony będzie głównym beneficjentem nowego trendu dzięki postapokaliptycznemu serialowi HBO The Last of Us. Jest to gamingowy hit zaadaptowany z PlayStation, które producentem było studio Naughty Dog.
Premierowy odcinek The Last of Us przyciągnął pierwszego dnia w USA 4,7 mln widzów, co jest drugim najbardziej udanym debiutem od 2010 roku. Przez pierwszy tydzień odcinek premierowy obejrzało 18 mln widzów. To pokazuje, że serial oglądają nie tylko gracze. W ostatnią niedzielę 4 odcinek obejrzało 7,5 mln widzów, to wzrost o 17% w stosunku do trzeciego.
.@TheLastofUsHBO surges to 7.5 Million viewers Sunday night in the third consecutive week of audience growth. Viewership was up 17% from Episode 3 last Sunday and 60% above the series debut night in January: https://t.co/bx6bVmCPBt pic.twitter.com