Reklama
Kurs euro:  4.36
Kurs dolara:  4.06
Kurs funta:  5.16
Kurs franka:  4.56
Ceny w Polsce:
Inflacja:  2.5%
Stopa NBP:  5.75%
Cena Pb95:  6.57
Cena ON:  6.58
Cena węgla:  1088
Kurs euro:  4.36
Kurs dolara:  4.06
Kurs funta:  5.16
Kurs franka:  4.56
Ceny w Polsce:
Inflacja:  2.5%
Stopa NBP:  5.75%
Cena Pb95:  6.57
Cena ON:  6.58
Cena węgla:  1088

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wyniki Dino Polska - czy detalista znowu zaskoczył?

|
selectedselectedselected
Mamy wyniki Dino Polska! Czy detalista znowu zaskoczył? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Dino Polska pokazało wyniki za III kwartał. To był dobry kwartał, sieć powiększyła się o 68 sklepów. Odnotowano 424 mln zł zysku netto wobec konsensusu 414,2 mln zł zysku. Konsensus PAP Biznes zakładał 414,2 mln zł zysku netto.

 

  • EBIT wyniósł 558,5 mln zł (względem 459,5 mln zł w ubiegłym roku). 
  • Wynik EBITDA zwiększył się o ponad 20% w ujęciu rocznym.
  • Sieć liczy już 2 340 marketów. 

 

Wyniki Dino Polska - ile sklepów liczy sieć? 

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 16,3%, uruchomiono 68 nowych sklepów. Od początku roku utworzono 184 placówki na terenie całego kraju. Oznacza to, że pod koniec września br. w skład sieci wchodziło 2 340 marketów. W ciągu ostatnich 3 kwartałów tego roku powierzchnia sprzedaży zwiększyła się o 13,4% r/r. 

Reklama

"Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2023 r. poziom 20,6%. W III kw. 2023 r. przychody ze sprzedaż Dino wyniosły 6,9 mld zł i były o 28,1% wyższe niż w III kw. 2022 r." - przekazano w komunikacie do raportu. 

 

Zobacz również: GPW na zielono! Które wydarzenia przesądziły o wzroście?

 

Odnotowano niewielki spadek marży. W III kwartale było to 9,45%, wobec 9,99% w analogicznym okresie ur. Przychody grupy wyniosły 6,875 mld zł, co oznacza wzrost o 28,1% w ujęciu rocznym (analitycy zakładali 6,853 mld zł). 

EBIT był 2,3% wyższy od oczekiwań (558,5 mln zł wobec 459,5 mln zł przed rokiem). Wynik EBITDA wzrósł natomiast o 21,2%, osiągając 649,5 mln zł.

Reklama

 

Dino Polska - wyniki LFL 

Źródło: Raport spółki 

  

Ekspansja Dino - czego można się spodziewać w kolejnych kwartałach?  

W raporcie podano, że w 2024 r. grupa spodziewa się podobnego tempa rozwoju. Pod koniec bieżącego roku liczba sklepów ma wzrosnąć o kilkanaście procent w stosunku do liczby sklepów pod koniec 2022 r. Poinformowano również o czynnikach takich, jak rosnące koszty prowadzenia działalności operacyjnej, które mogą wpływać na rentowność w kolejnych kwartałach. 

Reklama

"Każdego dnia skupiamy się na tym, aby oferta sklepów Dino w wygodny i kompleksowy sposób zaspokajała potrzeby konsumentów. Widzimy pozytywne efekty tych działań w postaci silnego, dwucyfrowego wzrostu liczby wizyt klientów w sklepach Dino. Oznacza to, że marka Dino konsekwentnie zdobywa zaufanie konsumentów i stanowi dla nas motywację do dalszego dynamicznego rozwoju sieci" - skomentował wyniki Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

 

Zobacz również: Tajemniczy miliarder może mieć stacje benzynowe. Walczy o rentowność swojego biznesu

 

 

Notowania Dino Polska na tle indeksu WIG20 - YTD

Reklama

Źródło: TradingView 

 

Przyjmuje się, że w Polsce największym konkurentem Dino jest sieć sklepów Biedronka. Na podstawie wyników za III kwartał spółka Jeronimo Martins raportowała wzrost sprzedaży LFL o 17,8% po 9 miesiącach i o 12,8% w II kwartale. Wzrost EBITDA sieci Biedronka wyniósł 20,9%, a w okresie od stycznia do września otworzono 92 sklepy. W Polsce pod koniec września w skład sieci wchodziły 3473 placówki. Grupa Jeronimo Martins raportowała w III kwartale marżę na poziomie 7,1% wobec 7,3% rok wcześniej. W komunikacie poinformowano również, że inflacja kosztowa może wywierać presję na marży EBITDA.

 

Zobacz również: Gigant z WIG20 przejmie inną spółkę. Kurs akcji w górę!

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Agnieszka Patyk

Agnieszka Patyk

Redaktorka portalu FXMAG. Z wykształcenia ekonomistka specjalizująca się w rynkach wschodnich. Śledzi sytuację na rynku nieruchomości i analizuje rozwój spółek technologicznych.


Reklama

Czytaj dalej