Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

BoomBit zalicza udany debiut na GPW i milion pobrań najnowszej gry w cztery dni

|
selectedselectedselected
BoomBit zalicza udany debiut na GPW i milion pobrań najnowszej gry w cztery dni | FXMAG INWESTOR
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

We wtorek 14 maja miał miejsce długo oczekiwany, pierwszy w tym roku debiut na głównym parkiecie GPW (nie licząc transferów spółek z NewConnect). Swoją inauguracyjną sesję miała wzbudzająca znaczne zainteresowanie spółka gamingowa BoomBit, zamykając notowania ze znacznym zyskiem, wynoszącym niemal 14% przy kursie 21,6500 PLN.

 

Kurs praw do akcji (PDA) spółki BoomBit wystartował z poziomu cenowego 19,0000 PLN, otwierając się luką wzrostową na 22,6950 PLN (niemal 19,5% wzrostu) i wyznaczając maksima jeszcze w pierwszej godzinie wtorkowej sesji na 22,7600 PLN. Finalnie pierwsza sesja notowań spółki gamingowej zamknęła się na kursie 21,6500 PLN, co oznacza wzrost o 13,95% w stosunku do kursu odniesienia. Wartość obrotu na pierwszej sesji osiągnęła niemal 8 mln PLN, co wskazuje na relatywnie wysokie zainteresowanie inwestorów akcjami BoomBit.

Wartość IPO BoomBit początkowo miała wynieść ponad 46 mln PLN, jednak finalnie osiągnęła ona kwotę 35,2 mln złotych, przy cenie emisyjnej akcji na poziomie 19 PLN.

Reklama

Mimo udanego debiutu BoomBit, jak dotąd najlepszą pierwszą sesję w tym roku zaliczyła spółka CDA.pl

 

W dniu debiutu spółka poinformowała również o sukcesie jej najnowszej gry mobilnej, Coffee Corp, polegającej na prowadzeniu sieci kawiarni. Gra została opublikowana zaledwie cztery dni temu, w piątek 9 maja, i w ciągu tak krótkiego czasu przekroczyła liczbę 1 miliona pobrań ze sklepów Google Play oraz AppStore.

 

BoomBit to gdańska spółka gamingowa założona w 2012 r., specjalizująca się w produkcji i dystrybucji gier mobilnych na systemy Android oraz iOS w formule Free to Play (gry są darmowe do pobrania, jednak w toku rozgrywki można skorzystać z udogodnień, oferowanych w ramach mikropłatności, oprócz tego twórcy zarabiają na reklamach w grze). W I poł. 2018 r. zanotowała niemal 8,5 mln PLN zysku netto wobec niecałych 2,7 mln rok wcześniej.

Reklama

URL Artykułu

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


Darek Dziduch

Darek Dziduch

Redaktor portalu FXMAG i wydawca magazynu Inwestor. Nagrywa na YouTube materiały edukacyjne, poruszając tematy związane przede wszystkim z inwestycjami, finansami osobistymi i gospodarką.

Obserwuj autoraTwitter


Reklama

Czytaj dalej