Południowokoreańska firma e-commerce Coupang (CPNG) z hukiem zadebiutowała w czwartek na nowojorskiej giełdzie, a dzień wcześniej przeprowadziła największe od 7 lat IPO zagranicznej firmy.
co stanowi największą transakcję od czasów IPO Uber (UBER) z maja 2019 roku, a dla zagranicznej firmy od 7 lat i debiutu Alibaby (BABA) w 2014 roku. Firma ostatecznie wyceniła swoje udziały na 35 USD za sztukę, powyżej planowanego przedziału od 32 do 34 USD za sztukę (kilka dni wcześniej szacowano przedział 27-30 USD). Akcje 'koreańskiego Amazona' rozpoczeły notowania po cenie 63,50 USD, a zakończyły dzień handlowy po kursie 49,25 USD, co dało ostatecznie 40% wzrostu, a firmie kapitalizację rynkową w wysokości 84,47 miliarda USD. Podczas ostatniej rundy prywatnego finansowania w 2018 roku, firmę inwestorzy wycenili na 9 miliardów USD.
Coupang ("coo-pong") zyskał popularność dzięki gwarantowanej usłudze dostawy niemal całego asortymentu tego samego lub następnego dnia. Coupang jest porównywany do Amazona czy Alibaby, działa lokalnie w Korei Południowej, gdzie dominuje nad konkurencją i obsługuje sieć 100 magazynów w ponad 30 miastach, zatrudnia ponad 15 tys. kierowców, a łącznie prawie 50 tys. ludzi, co czyni go trzecim największym pracodawcą w kraju.
spełniając dwie najważniejsze potrzeby klientów - niskie ceny i szybką dostawę. Ponadto Coupang oferuje więcej towarów niż konkurenci, więc konsumenci wierzą, że na Coupangu mogą k