Wyceny Forever Entertainment dokonaliśmy w oparciu o dwie metody: DCF oraz metody porównawczej. Metodzie DCF przypisaliśmy 70% wagi, z kolei analizie porównawczej 30%. Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 7,2 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 7,1 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 194,6 mln PLN, czyli 7,2 PLN/akcję.
WYCENA DCF
Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 8,0%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,3x.
Główne założenia modelu:
- W 1H’22 dzięki stabilnej monetyzacji starego portfela gier i premierze „The House of the Dead” spółka wypracowała 6,2 mln PLN zysku netto. W 4Q’22 spodziewamy się debiutu najważniejszej (pod względem potencjału sprzedaży) produkcji z portfela FOR, czyli „Front Mission 1st: Remake”. W związku z dużym zaangażowaniem MegaPixel w inne projekty, przesuwamy „Panzer Dragoon II Zwei: Remake” w naszym modelu na początek 2023r. Ponadto mając na uwadze ostatnie informacje o zaawansowaniu prac nad „Fear Effect Reinvented” spodziewamy się debiutu gry w 1Q’23. Pomimo tych przesunięć prognozujemy, że w całym 2022 r. spółka wypracuje 58,5 mln PLN przychodów, 18,1 mln PLN EBIT oraz 15,4 mln PLN zysku netto.
- W związku z umową z Nintendo liczymy na szybszą koncentrację swoich mocy produkcyjnych na projektach o wyższym potencjale monetyzacji. Zakłady, że w kolejnych latach ilość premier będzie kształtowała się na poziomie ok. 33–44, przy czym większość z nich (blisko 72% zmierzające w stronę 30% na koniec 2031 r.) będą cechowały się niskim potencjałem i krótkim ogonem życia. Reszta to tytuły ze średnim i wysokim potencjałem monetyzacji (odpowiednio po ok. 7-15/ 2-5 r.).
- Zakładamy, że średni koszt wytworzenia gry o niskim/ średnim/ wysokim potencjale będzie wynosił odpowiednio 50-200 tys. PLN/ 0,6-0,8 mln PLN/ 1-2 mln PLN. Natomiast jeżeli chodzi o remaki, szacujemy, że ich koszt produkcji będzie się kształtował na poziomie ok. 1-2 mln PLN.
- W latach 23-25, spodziewamy się wydawania śr. 3 remaków/rok, od 2026 ta liczba urośnie do 4.
- Do produkcji remaków angażowane są głównie studia developerskie z grupy FE, tj. MegaPixel Studio., Storm Trident oraz TA Publishing Sarl, co oprócz kosztów związanych z produkcją tytułów wiąże się z podziałem przychodów. Dla IP „The House of the Dead” podwyższamy udział FOR w przychodach spółki z 1/3 do 40%, a dla „Front Mission 1” do 50%. Przy pozostałych tytułach zostajemy konserwatywni szacując, że po oczyszczeniu przychodów m.in. o prowizję platformy, podatki czy zwroty w FE zostaje ok. 1/3 ze sprzedaży jednej sztuki, do właściciela IP ok. 1/3, natomiast do dewelopera reszta.
- Ulga podatkowa IP BOX, nastawiona na wsparcie przedsiębiorstw zajmujących się software developmentem (w tym tworzeniu gier), pozwala na implikację do 5% stawki podatku dochodowego. Prognozujemy efektywną stopę podatkową uwzględniając IP BOX na poziomie 18%. W okresie rezydualnym zakładamy stopę podatkową w wysokości 19%.
- W modelu ujmujemy wartość pozostałych aktywów finansowych (czyli udziały w MegaPixel Studio, UF Games oraz Storm Trident) na poziomie 28,2 mln PLN.
- W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2031 roku.
- FCF w okresie rezydualnym to śr. arytmetyczna składowych ostatnich 3 lat szczegółowej prognozy.
- Wzrost FCFF w okresie rezydualnym zakładamy na poziomie 3,0%.
- W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2021 roku.
- Do obliczeń przyjęliśmy 27,2 mln szt. akcji.
- Wyceny dokonaliśmy na dzień 12.10.2022 roku.
Metoda DCF dała wartość spółki Forever Entertainment na poziomie 194,7 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 7,2 PLN.