Reklama
WIG0,00+0,00%
WIG200,00+0,00%
EUR / PLN4,32-0,03%
USD / PLN3,98+0,09%
CHF / PLN4,50-0,05%
GBP / PLN5,05-0,07%
EUR / USD1,08-0,13%
DAX17 716,17-0,11%
FT-SE7 640,30-0,55%
CAC 407 956,41+0,28%
DJI38 989,83-0,25%
S&P 5005 130,95-0,12%
ROPA BRENT82,51-0,34%
ROPA WTI78,38-0,48%
ZŁOTO2 114,78+0,02%
SREBRO23,86-0,17%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF]

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Wyceny Forever Entertainment dokonaliśmy w oparciu o dwie metody: DCF oraz metody porównawczej. Metodzie DCF przypisaliśmy 70% wagi, z kolei analizie porównawczej 30%. Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 7,2 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 7,1 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 194,6 mln PLN, czyli 7,2 PLN/akcję.

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 1

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 1

 

WYCENA DCF

Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 8,0%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,3x.

Reklama

 

Główne założenia modelu:

  • W 1H’22 dzięki stabilnej monetyzacji starego portfela gier i premierze „The House of the Dead” spółka wypracowała 6,2 mln PLN zysku netto. W 4Q’22 spodziewamy się debiutu najważniejszej (pod względem potencjału sprzedaży) produkcji z portfela FOR, czyli „Front Mission 1st: Remake”. W związku z dużym zaangażowaniem MegaPixel w inne projekty, przesuwamy „Panzer Dragoon II Zwei: Remake” w naszym modelu na początek 2023r. Ponadto mając na uwadze ostatnie informacje o zaawansowaniu prac nad „Fear Effect Reinvented” spodziewamy się debiutu gry w 1Q’23. Pomimo tych przesunięć prognozujemy, że w całym 2022 r. spółka wypracuje 58,5 mln PLN przychodów, 18,1 mln PLN EBIT oraz 15,4 mln PLN zysku netto.
  • W związku z umową z Nintendo liczymy na szybszą koncentrację swoich mocy produkcyjnych na projektach o wyższym potencjale monetyzacji. Zakłady, że w kolejnych latach ilość premier będzie kształtowała się na poziomie ok. 33–44, przy czym większość z nich (blisko 72% zmierzające w stronę 30% na koniec 2031 r.) będą cechowały się niskim potencjałem i krótkim ogonem życia. Reszta to tytuły ze średnim i wysokim potencjałem monetyzacji (odpowiednio po ok. 7-15/ 2-5 r.).
  • Zakładamy, że średni koszt wytworzenia gry o niskim/ średnim/ wysokim potencjale będzie wynosił odpowiednio 50-200 tys. PLN/ 0,6-0,8 mln PLN/ 1-2 mln PLN. Natomiast jeżeli chodzi o remaki, szacujemy, że ich koszt produkcji będzie się kształtował na poziomie ok. 1-2 mln PLN.
  • W latach 23-25, spodziewamy się wydawania śr. 3 remaków/rok, od 2026 ta liczba urośnie do 4.
  • Do produkcji remaków angażowane są głównie studia developerskie z grupy FE, tj. MegaPixel Studio., Storm Trident oraz TA Publishing Sarl, co oprócz kosztów związanych z produkcją tytułów wiąże się z podziałem przychodów. Dla IP „The House of the Dead” podwyższamy udział FOR w przychodach spółki z 1/3 do 40%, a dla „Front Mission 1” do 50%. Przy pozostałych tytułach zostajemy konserwatywni szacując, że po oczyszczeniu przychodów m.in. o prowizję platformy, podatki czy zwroty w FE zostaje ok. 1/3 ze sprzedaży jednej sztuki, do właściciela IP ok. 1/3, natomiast do dewelopera reszta.
  • Ulga podatkowa IP BOX, nastawiona na wsparcie przedsiębiorstw zajmujących się software developmentem (w tym tworzeniu gier), pozwala na implikację do 5% stawki podatku dochodowego. Prognozujemy efektywną stopę podatkową uwzględniając IP BOX na poziomie 18%. W okresie rezydualnym zakładamy stopę podatkową w wysokości 19%.
  • W modelu ujmujemy wartość pozostałych aktywów finansowych (czyli udziały w MegaPixel Studio, UF Games oraz Storm Trident) na poziomie 28,2 mln PLN.
  • W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2031 roku.
  • FCF w okresie rezydualnym to śr. arytmetyczna składowych ostatnich 3 lat szczegółowej prognozy.
  • Wzrost FCFF w okresie rezydualnym zakładamy na poziomie 3,0%.
  • W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2021 roku.
  • Do obliczeń przyjęliśmy 27,2 mln szt. akcji.
  • Wyceny dokonaliśmy na dzień 12.10.2022 roku.

Metoda DCF dała wartość spółki Forever Entertainment na poziomie 194,7 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 7,2 PLN.

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 2

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 2

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 3

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 3

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 4

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 4

Reklama

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 5

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 5

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 6

Wycena spółki giełdowej Forever Entertainment. Ile warte są akcje wg analityków BDM S.A.? [wycena metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych – DCF] - 6

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej