Reklama
WIG80 675,53-0,72%
WIG202 379,63-0,78%
EUR / PLN4,32+0,07%
USD / PLN3,99+0,13%
CHF / PLN4,50+0,03%
GBP / PLN5,05-0,01%
EUR / USD1,08-0,07%
DAX17 671,61-0,25%
FT-SE7 611,89-0,37%
CAC 407 947,67-0,11%
DJI38 989,83-0,25%
S&P 5005 130,95-0,12%
ROPA BRENT82,67-0,14%
ROPA WTI78,52-0,30%
ZŁOTO2 121,33+0,33%
SREBRO23,91+0,04%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki finansowe 4Q’22 [GPWPA 3.0]

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki finansowe 4Q’22 [GPWPA 3.0] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Komentarz BDM: Szacunkowe wyniki spółki za 4Q’22 okazały się wyższe od naszych oczekiwań, stąd odbieramy je pozytywnie. Na przestrzeni omawianego kwartału na poziomie przychodów spółka wypracowała 9,4 mln PLN (+79,2% r/r), EBIT wyniósł 2,5 mln PLN (vs -1,7 mln PLN w 4Q’21), a skoryg. EBIT sięgnął 5,2 mln PLN (korekta związana ze zmianą sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,43 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,28 mln PLN).

W ostatnim kwartale 2022 r. spółka wygenerowała 1,9 mln PLN zysku netto (vs 1,6 mln PLN straty w 4Q’21), skorygowany zysk netto natomiast wyniósł 4,1 mln PLN (korekta związana ze zmianą sposobu księgowania pozycji „Rezerwy" = 1,16 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,04 mln PLN). Patrząc na oczyszczone wyniki jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wypracowaną marżowością spółki w tym okresie. Różnica vs nasze założenia może wynikać z niższych niż szacowane przez nas koszty usług obcych oraz wynagrodzeń. Finalne wyniki spółka zaprezentuje jutro czyli 21.03.2023 r.

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 4Q’22 [GPWPA 3.0] - 1

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 4Q’22 [GPWPA 3.0] - 1

Ostatnia rekomendacja BDM: KUPUJ z ceną docelową 7,2 PLN/akcję (12.10.2022)

Reklama

• Według wstępnych danych spółka w 4Q’22 wypracowała 9,4 mln PLN przychodów (+79,2% r/r), 2,5 mln PLN EBIT (vs -1,7 mln PLN w 4Q’21), 5,2 mln PLN skoryg. EBIT (korekta związana ze zmiana sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,43 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,28 mln PLN).

• Na poziomie zysku netto w ostatnim kwartale 2022 r. spółka wygenerowała 1,9 mln PLN (vs 1,6 mln PLN straty w 4Q’21), skorygowany zysk netto natomiast wyniósł 4,1 mln PLN (korekta związana ze zmiana sposobu ewidencjonowania w księgach rachunkowych pozycji „Rezerwy" = 1,16 mln PLN i „koszty prac B+R” = 1,04 mln PLN).

• Na przestrzeni całego 2022 r. Forever Entertainment wypracował 45,1 mln PLN przychodów (+74,5% r/r), EBIT = 11,7 mln PLN (+1041,0% r/r), EBIT skoryg. = 14,4 mln PLN (+1305,1% r/r), zysk netto = 9,9 mln PLN (+534,1% r/r) oraz 12,1 mln PLN skoryg. zysku netto (+673,9% r/r).

• Wskutek prac prowadzonych przy sporządzaniu sprawozdania finansowego spółką podjęła decyzję o zmianie sposobu prezentacji księgowania przyszłych kosztów rozliczeń z kontrahentami z tytułu ich udziału w zyskach ze sprzedaży gier, ujmowanych wcześniej w księgach rachunkowych w pozycji "Rezerwy" oraz o zmianie sposobu rozliczania pozycji "Prace B+R" (prace badawczo-rozwojowe), uwzględniając jednocześnie propozycje biegłego rewidenta. Zgodnie z tymi ustaleniami nastąpiła:

  1. - zmiana sposobu prezentacji przyszłych kosztów rozliczeń z kontrahentami z tytułu ich udziału w zyskach ze sprzedaży gier oraz kosztów na przyszłe wynagrodzenia dla studiów developerskich, polega na ich ujmowaniu od końca 2022 roku jako zobowiązań spółki z tytułu dostaw i usług osobno wobec pozostałych jednostek oraz osobno wobec pozostałych jednostek, w których spółka posiada zaangażowanie w kapitale. Wcześniej koszty te były ujmowane i prezentowane jako rezerwy na przyszłe zobowiązania.
    - Spółka wprowadziła ujmowanie przyszłych kosztów w bilansie i w RZiS w 2022 roku. W sprawozdaniu rocznym za 2021 rok, koszty te były wykazane jako zobowiązania warunkowe.
    - Wprowadzenie powyższych zmian spowodowało konieczność ujęcia dodatkowych kosztów w sprawozdaniach finansowych spółki za 2022 rok obrotowy, w wyniku czego spółka prezentuje EBIT niższy o 1,43 mln PLN, a zysk netto niższy o 1,16 mln PLN.
  2. Zmiana sposobu rozliczania kosztów prac badawczo-rozwojowych, które w wyniku dokonanych zmian obniżyły wynik operacyjny spółki o dodatkowe 1,28 mln PLN, a wynik netto obniżyły o dodatkowe 1,04 mln PLN w porównaniu do dotychczas stosowanego rozliczania. Zgodnie z ustaleniami z biegłym rewidentem od 2022 roku włącznie wszystkie koszty Prac B+R są rozliczane na bieżąco, uwzględniając premiery poszczególnych tytułów gier, do których wcześniej były naliczane.
    - Należy przy tym zaznaczyć, iż spółka rozliczając koszty Prac B+R za 2022 i za lata ubiegłe, zamierza ubiegać się o prawo do rozliczenia ulgi na prace B+R% w podatku dochodowym za 2022 rok w łącznej wysokości 0,49 mln PLN.
  3. Bez powyższych zmian szacunkowe wyniki spółki za 2022 rok wyniosłyby 14,4 mln PLN dla zysku operacyjnego i 12,1 mln PLN dla zysku netto, co przełożyłoby się odpowiednio na 14-krotny i blisko 8-krotny wzrost względem tych zysków zaprezentowanych za 2021 rok.

• Publikacja raportu okresowego nastąpi 21 marca 2023 r.

Reklama

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 4Q’22 [GPWPA 3.0] - 2

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 4Q’22 [GPWPA 3.0] - 2

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej