Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Kolejne 2 wypadki samolotów wielkiego koncernu! Kontrowersje, tajemnicze kraksy i afery o bezpieczeństwo

|
selectedselectedselected

Minęła ledwie chwila od tajemniczej śmierci sygnalisty w sprawie Boeinga, a w tym tygodniu zdarzyły się już dwie kraksy samolotów koncernu. Jeden awaryjnie lądował, a drugi doznał awarii przy starcie.

Kolejne 2 wypadki samolotów wielkiego koncernu! Kontrowersje, tajemnicze kraksy i afery o bezpieczeństwo
Opracowanie własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • W czwartek awaria skutkowała 11 rannymi pasażerami
  • W środę podwozie uległo uszkodzeniu i konieczne było niebezpieczne lądowanie awaryjne
  • To kolejne niepokojące przypadki w ogniu kontrowersji

 

Kolejne dwie kraksy Boeinga w ciągu dwóch dni

Samolot pasażerski Boeing 737 zsunął się z pasa startowego głównego lotniska w Senegalu w czwartek. Jedenaście osób zostało rannych, w tym cztery poważnie, przekazał minister transportu Senegalu. Loty zostały zawieszone w pobliżu stolicy Dakaru po tym incydencie w czwartek rano.

Na pokładzie samolotu, który zjechał z pasa startowego na trawę, znajdowało się około 85 osób.

Samolot to Boeing 737. Incydent ten może oznaczać kolejne kłopoty dla dotkniętego kryzysem amerykańskiego producenta z branży lotniczej. Zaledwie dzień wcześniej doszło do katastrofy samolotu towarowego Boeing należącego do FedEx.

Reklama

 

Zobacz także: Ukrywany powód kryzysu na rynku nieruchomości. Ratowanie gospodarki uchodźcami okazało się porażką

 

Samolot towarowy Boeing 767 został w środę zmuszony do lądowania na lotnisku w Stambule bez przedniego podwozia. Nikt nie ucierpiał w tym incydencie, podało truckie ministerswo.

Boeing 767 firmy FedEx leciał w środę z paryskiego lotniska Charles de Gaulle. Jego podwozie nie otworzyło się i wylądował dzięki pomocy i wsparcia z wieży kontroli lotów, podało tureckie ministerstwo.

Turcja ani Boeing nie podali przyczyny awarii podwozia. Przeprowadzane są badania na miejscu zdarzenia w ramach dochodzenia. Samolot lądował w gąszczu iskier i dymu, ale finalnie awaryjne lądowanie było pomyślne.

Reklama

Te dwa incydenty miały miejsce w czasie, gdy bezpieczeństwo samolotów Boeinga jest przedmiotem intensywnej kontroli, po serii wypadków i zaniechań w kwestii bezpieczeństwa.

Między innymi, Boeing przekazał we wtorek, że poinformował organy regulacyjne o możliwym braku przeprowadzenia obowiązkowych inspekcji bezpieczeństwa w swoich samolotach 787 Dreamliner. Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa, oświadczyła, że bada, czy Boeing zlecił i przeprowadził właściwe inspekcje. 

Istnieją podejrzenia, że dokumentacja była fałszowana, ale są to informacje jeszcze niepotwierdzone. Jeden z inżynierów podał, że Boeing szedł na skróty, aby przyspieszyć produkcję modelu 787. Więcej pisaliśmy o tym tutaj: Kłopoty wielkiego koncernu, lot w kosmos i śmierć sygnalistów w tle

Przypomnijmy, że głośnym wydarzeniem był incydent ze stycznia. Wówczas, panel drzwi wyleciał z samolotu Alaska Airlines Boeing 737 Max w trakcie lotu.

Wcześniej, model ten owiany był kontrowersjami wywołanymi przez dwie śmiertelne katastrofy w 2018 i 2019 roku. Samoloty 737 Max były uziemione na całym świecie przez niemal dwa lata.

Reklama

 

Czytaj również: Pokaźny spadek zysków BMW. Czy rewolucja samochodów elektrycznych nie popłaca?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej