Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Sprzedaż detaliczna kolejny raz poniżej oczekiwań. Polski konsument wciąż nie wykazuje dużej chęci do zakupu towarów

|
selectedselectedselected

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła w kwietniu o 4,1% r/r. Miesiąc do miesiąca po wyeliminowaniu czynników sezonowych sprzedaż spadła o -3,5% względem marca. W cenach bieżących, czyli uwzględniających inflację, sprzedaż wzrosła o 4,3% r/r. Oznacza to, że ceny produktów w sprzedaży detalicznej spadły rok do roku o 0,2%.  

 

Sprzedaż detaliczna kolejny raz poniżej oczekiwań. Polski konsument wciąż nie wykazuje dużej chęci do zakupu towarów
depostphotos.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Odczyty sprzedaży za marzec okazały się być słabsze do oczekiwań analityków (+5,1% r/r w cenach stałych). Najmocniej rosła sprzedaż pojazdów samochodowych, motocykli i części (+33,8% r/r), najmocniej spadła z kolei sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia (-15,8% r/r).

 

sprzedaz detaliczna kolejny raz ponizej oczekiwan polski konsument wciaz nie wykazuje duzej checi do zakupu towarow grafika numer 1sprzedaz detaliczna kolejny raz ponizej oczekiwan polski konsument wciaz nie wykazuje duzej checi do zakupu towarow grafika numer 1

 

„Polski konsument wciąż nie wykazuje dużej chęci do zakupu towarów, a wzrost pensji przeznacza głównie na oszczędności lub usługi, takie jak turystyka. Może to być długofalowy trend wynikający ze starzejącego się społeczeństwa, większej ilości wolnego czasu oraz niższego wskaźnika dzietności. Zagłębiając się w szczegóły, sprzedaż odzieży nadal wygląda bardzo słabo, natomiast meble, RTV i AGD pozostają pod presją spowolnienia na rynku mieszkaniowym. W segmencie żywności widać, że efekt wcześniejszej Wielkanocy oraz przywrócenie stawek VAT na żywność przesunęły popyt na marzec, co spowodowało znaczące spadki zakupów żywności w kwietniu. Pozytywnie należy ocenić coraz silniejsze ożywienie w branży motoryzacyjnej" – skomentował dane dyrektor zarządzający platformy inwestycyjnej Portu Mikołaj Raczyński, CFA. 

Reklama

 

Zobacz także: Kurs euro odbija. Dlaczego złoty traci na wartości?

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Portu.pl

Portu.pl

Portu jest częścią WOOD & Company – czeskiego biura maklerskiego z ponad 30-letnią historią i największym obrotem papierami wartościowymi na Praskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


Reklama
Reklama