Oczekiwania inflacyjne w USA – są najnowsze dane! Zobacz jak reaguje kurs dolara amerykańskiego (USD)!

Nastroje amerykańskich konsumentów są lepsze niż prognozowano, choć spadły na 6-miesięczne minimum. A ich oczekiwania inflacyjne są niższe, niż prognozowano. Tak wynika z dzisiejszej publikacji finalnego odczytu raportu Uniwersytetu Michigan. Dolar (USD) zareagował na odczyt neutralnie.
Finalny odczyt indeksu Uniwersytetu Michigan za maj 2023 wyniósł 59,2 pkt., prognozowano 58,0 (poprzednio: 57,7). Oczekiwania inflacyjne w zakresie 1 roku wyniosły 4,2%, podczas gdy oczekiwano 4,5%. Oczekiwania 5-10 lat wyniosły 3,1% (oczekiwano 3,1%).
U.S MICHIGAN CONSUMER SENTIMENT (MAY) ACTUAL: 59.2 VS 63.5 PREVIOUS; EST 57.9
— First Squawk (@FirstSquawk) May 26, 2023
U.S MICHIGAN CONSUMER EXPECTATIONS (MAY) ACTUAL: 55.4 VS 60.5 PREVIOUS; EST 53.4
U.S MICHIGAN CURRENT CONDITIONS (MAY) ACTUAL: 64.9 VS 68.2 PREVIOUS; EST 64.5
To oznacza, że sentyment amerykańskich konsumentów spadł na 6-miesięczne minimum. Jednakże, okazał się lepszy od oczekiwań.
The University of Michigan consumer sentiment index is revised higher to 59.2 in the final report for May from a preliminary 57.7. pic.twitter.com/mCXaTwwPl5
— Econoday, Inc. (@Econoday) May 26, 2023
Jak wynika z publikacji uczelni z Michigan, Amerykanie do długiej listy obaw dodali w maju kwestię ewentualnych problemów rządu USA z wypłacalnością. Wciąż bawiają się również, że recesja w Ameryce będzie długa i głęboka.
Co jednak ciekawe, spadają oczekiwania inflacyjne Amerykanów. W wynikach badania - a dokładniej w odpowiedziach ankietowanych - widać również konstatację z faktu, że mają oni pracę, a ich dochody są stałe.
Ekonomista Nick Timiraos zwrócił uwagę na Twitterze, że odczyty spadają z rekordowo wysokich poziomów.
Five-year-ahead inflation expectations in the University of Michigan consumer survey ticked up to 3.1% in May from 3% in April, but this was down from the 3.2% reported for May in the preliminary survey two weeks ago (which would have been a 12-year high) pic.twitter.com/w2YSYn9qFb
— Nick Timiraos (@NickTimiraos) May 26, 2023
Indeks Uniwersytetu Michigan powstaje na podstawie ankiety telefonicznej, przeprowadzanej na grupie 500 amerykańskich gospodarstw domowych. W ramach ankiety ich przedstawiciele mają ocenić bieżące warunki ekonomiczne oraz przedstawić oczekiwania co do przyszłości. To pomaga ocenić potencjał nabywczy amerykańskich konsumentów.
Indeks publikowany jest dwa razy w miesiącu. Pierwszy odczyt w połowie miesiąca jest uznawany za wstępny, drugi jest traktowany jako dane finalne.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję