Reklama
WIG81 264,27-1,11%
WIG202 398,38-1,09%
EUR / PLN4,32+0,05%
USD / PLN3,99+0,11%
CHF / PLN4,50+0,04%
GBP / PLN5,05+0,00%
EUR / USD1,08-0,07%
DAX17 716,17-0,11%
FT-SE7 640,30-0,55%
CAC 407 956,41+0,28%
DJI38 989,83-0,25%
S&P 5005 130,95-0,12%
ROPA BRENT82,43-0,43%
ROPA WTI78,29-0,60%
ZŁOTO2 117,14+0,13%
SREBRO23,82-0,33%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Wyceny Forever Entertainment dokonaliśmy w oparciu o dwie metody: DCF oraz metody porównawczej. Metodzie DCF przypisaliśmy 70% wagi, z kolei analizie porównawczej 30%. Model DCF sugeruje wartość 1 akcji na poziomie 6,3 PLN, natomiast wycena porównawcza dała wartość 1 akcji równą 7,8 PLN. Tak obliczona końcowa wycena sugeruje wartość spółki na poziomie 183,9 mln PLN, czyli 6,8 PLN/akcję.

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 1

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 1

 

WYCENA DCF

Wyceny akcji metodą DCF dokonaliśmy na podstawie 10-letniej prognozy free cash flow (FCF). Koszt kapitału własnego w naszym modelu opiera się na stopach zwrotu wolnych od ryzyka (na poziomie 6,0%). Premię za ryzyko ustaliliśmy na poziomie 6,5%. Przy wycenie zastosowaliśmy współczynnik Beta na poziomie 1,2x. Finalny koszt kapitału własnego uwzględnia dodatkową premię w wysokości 3,0% wymaganą przez nas w inwestycję w podmiot o niższej kapitalizacji i ograniczonej płynności jakim jest Forever Entertainment.

Zobacz takżeAnaliza wyników finansowych spółki Forever Entertainment z ostatniego kwartału 2022 roku – opracowanie na zlecenie GPW

Reklama

 

Główne założenia modelu:

  • W 2023 r. spółka weszła bez większych premier, jednak już 2Q’23 będzie wyglądał znacznie ciekawiej pod tym względem. 25 kwietnia zadebiutował „Magical Drop 6”, a kilka tygodni później na rynku pojawi się „Front Mission 2: Remake”. Mając na uwadze informacje zawarte w raporcie rocznym oraz wypowiedzi zarządu dotyczące zaawansowania poszczególnych produkcji spodziewamy się, że w bieżącym roku spółka wyda jeszcze 5 remaków, w tym: „PD2”, „THoTD2”, „Fear Effect: Reinvented”, „Night Slashers: Remake” oraz „Shadowgate 2”. Zważając na tak duże zagęszczenie istotnych premier, oczekujemy, że FOR znacząco przeskaluje swoje wynik. Prognozujemy, że spółka w całym 2023 r. wypracuje 76,6 mln PLN przychodów (+70% r/r), 23,7 mln PLN EBIT (+64% r/r) oraz 19,3 mln PLN zysku netto (+62% r/r).
  • W naszym modelu zakładamy koncentrację mocy produkcyjnych spółki na projektach o wyższym potencjale monetyzacji. Oczekujemy, że w kolejnych latach ilość premier będzie kształtowała się na poziomie ok. 33–44, przy czym większość z nich (blisko 72% zmierzające w stronę 30% na koniec 2032 r.) będzie cechowała się niskim potencjałem i krótkim ogonem życia. Reszta to tytuły ze średnim i wysokim potencjałem monetyzacji (odpowiednio po ok. 7-15/ 2-5 r.).
  • Zakładamy, że średni koszt wytworzenia gry o niskim/ średnim/ wysokim potencjale będzie wynosił odpowiednio 50-250 tys. PLN/ 0,6-0,9 mln PLN/ 1-2,5 mln PLN. Natomiast jeżeli chodzi o remaki, szacujemy, że ich koszt produkcji będzie się kształtował na poziomie ok. 1-2,5 mln PLN.
  • W latach 24-25, spodziewamy się wydawania śr. 3 remaków/rok, od 2026 ta liczba urośnie do 4.
  • Do produkcji remaków angażowane są głównie studia developerskie z grupy FE, tj. MegaPixel Studio., Storm Trident oraz TA Publishing Sarl, co oprócz kosztów związanych z produkcją tytułów wiąże się z podziałem przychodów. Dla IP „The House of the Dead” zakładamy udział FOR w przychodach na poziomie 40%, dla „Front Mission 1” 50%. Przy pozostałych tytułach zostajemy konserwatywni szacując, że po oczyszczeniu przychodów m.in. o prowizję platformy, podatki czy zwroty w FE zostaje ok. 1/3 ze sprzedaży jednej sztuki, do właściciela IP ok. 1/3, natomiast do dewelopera reszta.
  • Ulga podatkowa IP BOX, nastawiona na wsparcie przedsiębiorstw zajmujących się software developmentem (w tym tworzeniu gier), pozwala na implikację do 5% stawki podatku dochodowego. Prognozujemy efektywną stopę podatkową uwzględniając IP BOX na poziomie 18%. W okresie rezydualnym zakładamy stopę podatkową w wysokości 19%.
  • W modelu ujmujemy wartość pozostałych aktywów finansowych (czyli m.in. udziały w MegaPixel Studio, UF Games, Storm Trident czy TA Publishing) na poziomie 15,8 mln PLN.
  • W okresie rezydualnym ponoszony CAPEX będzie równy amortyzacji z 2032 roku.
  • FCF w okresie rezydualnym to śr. arytmetyczna składowych ostatnich 3 lat szczegółowej prognozy.
  • Wzrost FCFF w okresie rezydualnym zakładamy na poziomie 3,0%.
  • W wycenie uwzględniamy dług netto na koniec 2022 roku.
  • Do obliczeń przyjęliśmy 27,2 mln szt. akcji.
  • Wyceny dokonaliśmy na dzień 31.08.2023 roku.

Metoda DCF dała wartość spółki Forever Entertainment na poziomie 172,2 mln PLN, co w przeliczeniu na jedną akcję daje wartość 6,3 PLN.

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 2

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 2

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 3

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 3

Reklama

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 4

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 4

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 5

Wycena akcji spółki Forever Entertainment metodą DCF - 5

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Reklama

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej