Reklama
WIG81 807,42-0,17%
WIG202 406,59-0,48%
EUR / PLN4,32+0,10%
USD / PLN4,00+0,15%
CHF / PLN4,50-0,31%
GBP / PLN5,04-0,01%
EUR / USD1,08-0,06%
DAX17 748,98+0,40%
FT-SE7 663,02+0,43%
CAC 407 933,95+0,08%
DJI38 917,53-0,20%
S&P 5005 102,06+0,11%
ROPA BRENT83,41+1,72%
ROPA WTI79,91+2,06%
ZŁOTO2 047,88+0,18%
SREBRO22,61-0,53%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Największe znaczenie dla wyników spółki ma zagranica. Rynek, na którym działa spółka, jest jednym z najszybciej rosnących segmentów rozrywki na świecie. Według portalu Newzoo w 2023 roku światowy rynek gier pomimo trudnych czynników makroekonomicznych wygeneruje przychody w wysokości 187,7 mld USD, co stanowi wzrost o 2,6% r/r. Za jego progresję odpowiadać będą rynki wschodzące oraz dobry performance najlepszych hitów.

 

Na poniższym wykresie widać, że segment gier mobilnych odnotuje wzrost przychodów r/r o +0,8% do poziomu 92,6 mld USD. Progresja ta będzie znacznie niższa niż w poprzednich latach, a związane to jest m.in. z wyzwaniami z monetyzacją i pozyskiwaniem użytkowników (efekt zmian polityki prywatności Apple oraz Google). Tym samym mobilni deweloperzy zostają poniekąd zmuszeni do zmiany strategii i eksperymentów m.in. w zakresie marketingu, co przekłada się na niższą dynamikę wzrostu tego segmentu. Mobile cały czas pozostaje najważniejszym segmentem gier pod względem wydatków konsumentów, stanowiąc nieco mniej niż połowę całego globalnego rynku.

 

Reklama

Konsole pozostaną drugim co do wielkości segmentem rynkowym, generując 56,1 miliarda USD w 2023 roku, co stanowi 30% całego rynku. Gry konsolowe będą również głównym pociągowym przychodów całego rynku w 2023 roku, dzięki wzrostowi na poziomie +7,4% r/r. Wiele z największych tytułów początkowo planowanych na lata 2020-22 zostało uruchomionych w 2023 r., co istotnie wpływa na wzrost wyników tego segmentu w tym okresie. Wiele z tych tytułów (np. „Hogwarts Legacy”) przyczyniło się również do wzrostu przychodów na platformie PC. Firma analityczna prognozuje, że segment ten urośnie w tym roku zaledwie o 0,5% i osiągnie 39,1 mld USD. Jego gorszy performance od rynku konsolowego wynika m.in. z wydania części dużych tytułów jedynie na konsolach i opóźnieniu premier na PC (np. ekskluzywne wydanie gry „Final Fantasy XVI” na platformie PS).

 

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 1

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 1

Większość regionów będzie cieszyć się solidnym wzrostem przychodów z gier w 2023 roku. W Ameryce Północnej wzrosną one o +3,8% osiągając 51,6 miliarda USD, w Europie natomiast wzrost wyniesie +3,2%, a przychody sięgną 34,4 mld USD. Razem te dwa regiony stanowić będą 46% światowych przychodów z rynku gier w 2023 roku. Bliski Wschód i Afryka oraz Ameryka Łacińska będą rosły odpowiednio o +6,9% i +4,3%. Obszar Azji-Pacyfiku będzie największym regionem gier w 2023 roku, stanowiącym 46% światowych przychodów. Jednakże, zaledwie +1,2% wzrostu przychodów w skali roku w 2023 roku, oznacza, że wzrost w tym rejonie pozostaje w tyle za resztą świata. Wolniejszy niż zwykle wzrost wynika z faktu, że rynek chiński obniża średni wzrost regionu, osiągając zaledwie +0,7% wzrostu r/r.

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 2

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 2

Reklama

Według prognoz firmy analitycznej na przestrzeni 2021-2026 globalny rynek gier będzie rósł średniorocznie o ok. 2% osiągając w 2026 r. 212,4 mld USD.

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 3

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 3

Liczba graczy na całym świecie wzrośnie do 3,38 miliarda w 2023 roku, co stanowi wzrost o +6,3% w skali roku. Większość nowych użytkowników podchodzić będzie z segmentu mobilnego.

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 4

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 4

Live-opsy stały się standardową strategią monetyzacji gier mobilnych potrzebną do osiągnięcia sukcesu w tej branży. 91% najpopularniejszych gier na świecie wspiera swoje tytuły poprzez takie działania. 97% przychodów z najpopularniejszych gier pochodzi właśnie z wykorzystania tej strategii monetyzacji.

Reklama

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 5

Otoczenie rynkowe spółki ARTIFEX MUNDI SA - ekonomiści DM BDM analizują najważniejsze segmenty - 5

Według portalu SensorTower do 2026 r. globalne wydatki konsumentów na aplikacje premium, zakupy w aplikacjach i subskrypcje wyniosą 233 miliardy USD w Apple App Store i Google Play. To o 77% więcej niż 132 miliardy USD, które konsumenci wydali w 2021 roku. Chociaż nawyki związane z wydatkami konsumenckimi uległy normalizacji od czasu skoku podczas pandemii, przychody brutto w obu sklepach z aplikacjami będą nadal rosły każdego roku, przy 12% złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR), osiągając 233 miliardy USD w 2026 r.

 

Zobacz także: Wielka hossa giełd akcji 2024? Zdumiewająca prognoza znanego banku

 

 

Reklama

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej