Reklama
WIG82 110,27+0,20%
WIG202 413,86-0,18%
EUR / PLN4,32+0,11%
USD / PLN3,99+0,04%
CHF / PLN4,50-0,32%
GBP / PLN5,05+0,09%
EUR / USD1,08+0,07%
DAX17 759,14+0,46%
FT-SE7 662,95+0,43%
CAC 407 929,36+0,02%
DJI38 996,39+0,12%
S&P 5005 096,27+0,52%
ROPA BRENT83,32+1,61%
ROPA WTI79,81+1,93%
ZŁOTO2 052,46+0,40%
SREBRO22,65-0,35%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Masz akcje tej spóki gamingowej? Prognoza na 2Q23 i na kolejne okresy

Masz akcje tej spóki gamingowej? Prognoza na 2Q23 i na kolejne okresy | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Komentarz BDM: 2Q’23 dla ART to kolejny kwartał intensywnych prac nad skalowaniem i rozbudową najważniejszego aktualnie produktu czyli „Unsolved”. Zwiększenie społeczności użytkowników wraz z poprawą kluczowych KPIs przełożyło się na imponujący wzrost przychodów tej aplikacji, która w omawianym okresie odpowiadała za 85,8% tej pozycji, generując 16,8 mln PLN (+236,1% r/r, +37,1% q/q).

 

 

Wspomniane skalowanie tego tytułu wiązało się ze wzrostem kosztów UA, które urosły r/r o 194,5% i wyniosły 10,3 mln PLN. Całościowo na poziomie przychodów spółka w 2Q’23 wypracowała 19,6 mln PLN (+102,4% r/r; +23,1% q/q), z czego za 87,7% odpowiadał segment F2P generując 17,2 mln PLN (+194,3% r/r, +34,4% q/q). Po ubiegłorocznym debiucie „Diablo Immortal”, który odciągnął graczy od „Bladebounda”, gra zanotowała spadek przychodów o 56,3% r/r do poziomu 0,4 mln PLN (2,1% przychodów F2P). Coraz bardziej starzejące się portfolio gier HOPA, aktywizowane poprzez portowanie tytułów na platformy konsolowe (NS, PS, Xbox) kontynuowało trend spadkowy. W omawianym okresie segment ten wygenerował 2,4 mln PLN przychodów (12% całości), co oznacza spadek r/r i q/q odpowiednio o 36,7%/ 22,2%. Obszar gier premium dołożył od siebie skromne 0,1 mln PLN (o 50,9% mniej r/r). Wzrost przychodów, który miał miejsce na przestrzeni 2Q’23 wiązał się nie tylko ze skokiem kosztów UA ale również m.in. ze zwiększeniem wypłacanych tantiem. Dodatkowo przypominamy, że od 1Q’23 spółka rozpoznaje ulgę IP BOX kwartalnie. Mając powyższe na uwadze, szacujemy, że w 2Q’23 Artifex Mundi osiągnął 6,9 mln PLN skoryg. EBITDA (+64,3% r/r) oraz 5,3 mln PLN skoryg zysku netto (+286,4% r/r).

Reklama

Masz akcje tej spóki gamingowej? Prognoza na 2Q’23 i na kolejne okresy - 1

Masz akcje tej spóki gamingowej? Prognoza na 2Q’23 i na kolejne okresy - 1

 

„Unsolved” –w minionym kwartale kontynuowano prace nad rozwojem obecnej wersji gry, m.in. zwiększając liczbę tytułów dostępnych w aplikacji, wdrażając regularne oferty specjalne, poprawiając balans i ekonomię gry. Równocześnie kontynuowano prace nad wdrożeniem nowych mechanik dla graczy oraz koncepcją nowej wersji gry, m.in. znacznie rozbudowującą projekt o metagrę.

 

Zobacz także: Notowania GPW: akcje Artifex Mundi. Omówienie wyników za 1Q23 oraz szacunkowych wyników za 2Q23 

 

Reklama

„Unsolved” dalszy plan rozwoju – spółka planuje rozwijać aplikację w trzech wymiarach. Po pierwsze zamierza dodawać nową zawartość dla istniejącej bazy graczy (wpływ na wzrost LTV). W 2023 roku Artifex dodaje i będzie dodawać co miesiąc nowe gry do aplikacji, dopóki nie wyczerpie bazy. Drugim wymiarem jest poszerzenie bazy graczy o nowe kanały UA. W ramach poszerzania bazy graczy „Unsloved" został wydany na Windows Store i sklepie MAC. Oba sklepy dają w tym momencie efekt w całym roku na poziomie niskich kilkuset tys. PLN. Spółka ma jeszcze w planach wydanie tej aplikacji na platformie Steam i Amozon .Trzecim aspektem jest poprawa KPI przez nowe funkcjonalności i mechaniki oraz zmianę o największym potencjale - rozszerzenie „Unsolved” o nową meta grę. Równolegle spółka pracuje nad koncepcją istotniejszej przebudowy aplikacji z rozbudowaną warstwą meta gry i systemem wydarzeń, aby uwolnić prawdziwy potencjał produktu w formie F2P.

 

Nowa gra RPG - w minionym okresie kontynuowano prace zgodnie z harmonogramem. W maju’23 spółka zakończyła testy z graczami (tzw. technical soft-launch). Gra została pozytywnie odebrana przez recenzentów, potwierdzając kluczowe założenia kreatywne gry. Obecnie trwa proces analizy danych zebranych w trakcie testu. Wnioski z badania wpłyną na dalszy kierunek i harmonogram prac nad projektem, w tym plan komercjalizacji gry.

 

Program Motywacyjny – podczas czerwcowego ZWZA akcjonariusze spółki przejęli aktualizację Programu Motywacyjnego rozszerzając go o lata 2025-26. Zakłada ona emisję akcji serii E, pod warunkiem realizacji celu wynikowego jak będzie osiągnięcie 35-42 mln PLN zysku netto (osiągnięcie górnych widełek implikuje maksymalną liczbę akcji czyli 0,379 mln). Akcje obejmowane będą po cenie 9,01 PLN/ akcję.

Reklama

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji

Reklama

Czytaj dalej