Reklama
WIG81 619,12-0,40%
WIG202 412,36-0,24%
EUR / PLN4,32+0,13%
USD / PLN3,99-0,01%
CHF / PLN4,50-0,21%
GBP / PLN5,04-0,04%
EUR / USD1,08+0,13%
DAX17 693,17+0,08%
FT-SE7 657,31+0,36%
CAC 407 904,01-0,30%
DJI38 938,63-0,15%
S&P 5005 097,85+0,03%
ROPA BRENT83,23+1,50%
ROPA WTI79,68+1,76%
ZŁOTO2 055,54+0,55%
SREBRO22,72-0,04%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czynniki wzmacniające i osłabiające pozycję polskiej branży odzieżowej. Jakie są szanse i zagrożenia na najbliższe lata?

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe | 18:22 10 grudzień 2023

Czynniki wzmacniające i osłabiające pozycję polskiej branży odzieżowej. Jakie są szanse i zagrożenia na najbliższe lata?  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin

Czynniki wzmacniające pozycję polskiej branży odzieżowej w najbliższych latach:

  • atrakcyjna i różnorodna stylistycznie oferta asortymentowa odzwierciedlającą panujące trendy i oczekiwania klientów
  • działania producentów ukierunkowane na wzrost sprzedaży eksportowej: inwestycje w rozbudowę sieci sklepów stacjonarnych za granicą oraz kanał e-commerce (własne sklepy internetowe i współpraca z platformami typu marketplace)
  • rozwój rodzimych marek odzieżowych za pośrednictwem platform internetowych
  • współpraca w roli podwykonawcy ze światowymi markami luksusowej odzieży
  • rozwijanie polskich specjalności eksportowych: ubrania sportowe, odzież robocza, odzież dziecięca, bielizna
  • konkurencyjność wobec towarów z Azji pod względem jakości, możliwości szybkiej reakcji na zmieniające się trendy na rynku oraz kosztów transportu
  • korzystny dla eksporterów kurs EUR/PLN
  • szansa na zwiększenie wydatków producentów w obszarze badań, rozwoju i ESG w ramach funduszy zawartych w Krajowym Planie Odbudowy i innych programach.

 

Zobacz także: Branża odzieżowa. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2027

 

Czynniki osłabiające pozycję polskiej branży odzieżowej w najbliższych latach:

  • przedłużająca się wojna w Ukrainie, osłabiająca koniunkturę na rynkach europejskich
  • spowolnienie gospodarcze w Niemczech, dokąd trafia przeważająca część polskiego eksportu
  • silna konkurencja na rynkach zagranicznych ze względu na dominującą pozycję krajów azjatyckich w dostawach odzieży
  • nadal niedostatecznie wypromowana marka polskich odzieży/wzornictwa na rynkach międzynarodowych
  • wzrost kosztów produkcji odzieży z uwagi na rosnące koszty energii i wynagrodzeń
  • wysokie koszty dostosowywania wyrobów do regulacji unijnych, w tym do wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu redukcję ilości odpadów odzieżowych, zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wartości i poprawę warunków życia ludzi, którzy wytwarzają odzież; zgodnie z opublikowaną 30.03.2022 przez KE strategią na rzecz tekstyliów zrównoważonych i o obiegu zamkniętym (EU Strategy for Sustainable and Circular Textiles) do 2030 większość wyrobów tekstylnych wprowadzanych na rynek europejski ma cechować się trwałością, nadawać się do recyklingu, a ich produkcja ma odbywać się z poszanowaniem środowiska i w sposób etyczny.

 

 

**Materiał pochodzi z raportu PKOBP: Branża odzieżowa. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2027, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem?

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

Napisz do redakcji


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama

Czytaj dalej