Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

fintech w polsce

Zgodnie z danymi serwisu Statista inwestycje w firmy o profilu fintech wzrosły skokowo w 2019 r., osiągając pułap 135,7 mld dolarów. Można powiedzieć, że pieniądze idą za klientem bowiem stopień absorpcji rozwiązań fintechowych przez konsumenta znacznie przekroczył poziom oczekiwań już w 2019 r., gdzie zgodnie z Global FinTech Adoption Index 2019 64% konsumentów z całego świata używało co najmniej jednej fintechowej platformy, podczas gdy w 2017 r. było to tylko 33%. Według tego samego opracowania aż 96% miało świadomość co najmniej jednej usługi fintech. To dane, które już wcześniej kazały spojrzeć na sektor fintech z zainteresowaniem, a lockdowny i epidemia koronowirusa to okoliczności, na których ekspansja rynkowa fintechów, z racji swojej specyfiki, mogła jeszcze przyspieszyć.

Branża fintech w jaskrawy sposób korzysta na postępującej technicyzacji społeczeństw – paliwem dla jej rozwoju jest zarówno upowszechnienie telefonów komórkowych jak i generalnie dynamiczny rozwój aplikacji mobilnych oraz doskonałe przyjęcie przez konsumenta tych rozwiązań, zwłaszcza że wiąże się to z dużą oszczędnością czasu w porównaniu z wizytą w placówce po to by skorzystać z danej usługi finansowej.

To w jaki sposób aplikacja Robinhood wpłynęła na popularność inwestycji giełdowych,

pokazuje jak już obecnie wielki potencjał z realnym rynkowym oddźwiękiem (hossa) drzemie w aplikacjach finansowych i jak bardzo mogą one wpływać na kształt rynku. Ten boom zaczął się jeszcze przed pandemią, a to co nastąpiło w jej wyniku, prawdopodobnie jeszcze wzmocni tendencje. Sektor finansowy w ogromnej mierze polega na zaufaniu – stad długoletnie przywiązanie do świadczenia usług stacjonarnie, jak się jednak okazuje klient, szczególnie młody, nie ma wielkiego problemu by zaufać aplikacji i za jej pośrednictwem dokonywać transakcji o realnych wartościach.

Jak możemy w Polsce na tym skorzystać?

Już korzystamy, będąc największym ośrodkiem fintech w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Swoistą rolę odegrały tu banki, będące w awangardzie procesu i oswajające z sukcesem klientów z innowacjami technologicznymi. Zresztą w percepcji zagranicznego biznesu niektóre z nich od dłuższego czasu mają miano fintechów! Dzięki tym ruchom sektor bankowy w Polsce zdecydowanie można uznać za innowacyjny.

Nie zmienia to jednak potencjału tego obszaru,

Reklama

który wciąż jest ogromny, bo też nie wszystkie usługi o finansowym charakterze są równo pokryte przez fintechowe rozwiązania. O ile płatności cyfrowe są obecnie głównym obszarem zagospodarowanym przez rozwiązania fintech, to już np. ubezpieczenia czy alternatywne pożyczki, a nawet finanse osobiste wciąż czekają na nowe rozwiązania, a chłonność rynku w tym względzie jest trudna do oszacowania w swoich optymistycznych wariantach. Co ważne, to młody sektor i to dobry moment by zaangażować się z pomysłem w coraz mocniejszy globalny trend.

Czytaj więcej