Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

triggo

Spółka Triggo na tegorocznej edycji Kongresu 590 zaprezentowała pierwszy egzemplarz wersji przedprodukcyjnej (PB3) pojazdu elektrycznego, dedykowanego rynkom car sharing. W pełni funkcjonalny i jeżdżący model stanowi punkt wyjścia do produkcji serii pilotażowej. Pozytywny odbiór wśród uczestników Kongresu wskazuje na zainteresowanie licznych gremiów biznesowych rozwojem rynku elektromobilności w Polsce. Wpisujące się zarówno w krajowe, jak i globalne trendy Triggo jest jednym z niewielu w pełni polskich pojazdów bliskich komercjalizacji. Poza otoczeniem rynkowym projektowi sprzyja innowacyjność w skali światowej, chroniona patentami w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

 

Handluj na rynku akcyjnym. Prowizja dla akcji z GPW tylko 0,20% min. 2,99 PLN

 
SPRAWDŹ

Reklama

 

Kongres 590 w Jasionce k. Rzeszowa

to jedno z najbardziej istotnych wydarzeń ekonomicznych w Polsce, miejsce spotkań przedstawicieli biznesu, nauki, polityki i legislacji. Wydarzenie objęte jest honorowanym patronatem władz państwowych. Ponadto spółka od dzisiaj tj. 16 do 18 listopada przedstawia pojazd na targach branżowych Warsaw Motor Show, które odbywają w Nadarzynie
k. Warszawy. Unikatowe połączenie zalet skutera i samochodu, sterowanie cyfrowe drive by wire, niska masa własna, zunifikowany system baterii, czy kompaktowe wymiary to czynniki mogące przyciągać uwagę fanów motoryzacji.

Z dumą prezentujemy publicznie pojazd Triggo będący efektem naszej wieloletniej pracy. Duże zainteresowanie uczestników Kongresu wskazuje na słuszność obranej przez nas ścieżki rozwoju. Obecnie prezentowany model wypełnia wszystkie założenia projektowe i stanowi w pełni sprawną
i mobilną wersję, będącą punktem wyjścia do produkcji serii pilotażowej. Zamówiona już partia
9 pojazdów będzie podstawą do dalszych testów, także w warunkach miejskich, Będziemy je intensywnie prowadzić w 2019 roku, być może z partnerami z ważnego dla nas rynku car sharing
– mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu i Założyciel Triggo S.A.

Najważniejszą cechą technologii pojazdu

jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad, ułatwiając manewrowanie w intensywnym ruchu miejskim i znalezienie miejsca do parkowania. Pojazd  posiada przy tym w pełni zamkniętą dwuosobową kabinę pasażerską. Konstrukcja jest chroniona globalnymi patentami obejmującymi kraje Europy, Azji i Ameryki Północnej, których o całkowitą populacje stanowi 2,4 mld mieszkańców.

Zespół konstruktorów spółki w trakcie prac zaimplementował wszystkie założenia projektowe, obejmujące przede wszystkim rewolucyjny układ zawieszenia o zmiennej geometrii, jak również strukturę nośną pojazdu, przednie i tylne zawieszenie, cyfrowe układy sterowania. Projekt techniczny nadwozia Triggo powstał przy współpracy z wiodącym dostawcą usług projektowych dla globalnej branży automotive. Prace nad prototypem zostały wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju dofinansowaniem z Funduszy Europejskich.

Reklama

- Z uwagą śledzimy globalne trendy i prognozy w zakresie wzrostu zainteresowania użytkowników pojazdami elektrycznymi. To w połączeniu z zyskującym na popularności modelu car sharing wpisującym się w ekonomię współdzielenia, buduje potencjał komercyjny Triggo – dodaje Rafał Budweil.

Według analityków Deloitte, w 2040 roku na świecie 50 proc. samochodów osobowych będzie dysponować napędem elektrycznym (w 2030 roku użytkowanych będzie 56 do 160 mln aut z takim napędem). Według Nich na wzrost popularności segmentu będą miały wpływ spadające ceny przy rosnących parametrach technicznych, jak zasięg i połączenie nieszablonowego designu
z innowacyjnymi technologiami.

Z kolei według ekspertów Keralla Research, w ciągu najbliższej dekady liczba użytkowników systemów typu car sharing może wzrosnąć kilkukrotnie do ponad 35 mln osób, a flota pojazdów – do przeszło 400 tys. szt. (wobec ok. 100 tys. obecnie). Oprócz aspektu rynkowego, Istotnym punktem wsparcia jest również otoczenie legislacyjne w Polsce (m.in. ustawy o innowacyjności i elektromobilności itd.).

Czytaj więcej