Zaufanie amerykańskich konsumentów znów rośnie. Tak wynika ze wskaźnika opublikowanego dziś przed Conference Board. Pozytywne dane nie wspomogły jednak dolara, który dziś traci (choć przed południem dolarowy indeks zaczął odrabiać wcześniejsze straty).
W tym miesiącu wartość wskaźnika wzrosła z poziomu 120,0 (rewizja z 121,1) do 122,9, choć prognozowano odczyt na poziomie 120,3. Sierpniowy wynik jest tym samym najwyższy od marca (124,9).
W ujęciu długoterminowym poziom zaufania konsumentów w USA rośnie systematycznie od początku 2009 roku i znajduje się już na wyższych poziomach niż przed kryzysem.
Wskaźnik zaufania jest obliczany na podstawie comiesięcznej ankiety przeprowadzanej w 5 tys. gospodarstw domowych. Ankieta ocenia obecną i oczekiwaną kondycję gospodarstwa domowego.
Zaufanie konsumentów (wg Conference Board)
Wskaźnik zaufania konsumentów zazwyczaj nie ma większego przełożenia na notowania dolara i dziś również nie obserwowaliśmy reakcji na pozytywną publikację. Indeks ma jednak istotne znaczenie w ocenie perspektyw gospodarki USA, gdyż obrazuje nastawienie gospodarstw domowych do konsumpcji, a ta jest podstawową amerykańskiej gospodarki.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję