Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Rok 2016 obfitował w niepewność na rynkach finansowych – problemy w gospodarce Chin, Brexit, wybory prezydenckie w USA, problemy banków… Mimo wszystko amerykański indeks S&P500 może zaliczyć go do udanych. Indeks wybił się z wielomiesięcznej konsolidacji i tworzy nowe historyczne maksima. Czy na sam koniec 2016 roku znów zobaczymy wybicie historycznych szczytów?

 

Od początku roku indeks S&P500 zanotował wzrost o około 11%. Pamiętajmy jednak, że na samym początku roku światowe indeksy gwałtownie spadały, co wynikało z krachu na giełdzie w Chinach i obaw o chińską gospodarkę. Jeśli za punkt odniesienia weźmiemy dołki z połowy stycznia, to amerykański indeks odnotował wzrost o ponad 25%!

 

S&P500 - W1

 FXMAG forex s&p500 - nowe historyczne maksima na koniec roku? 1FXMAG forex s&p500 - nowe historyczne maksima na koniec roku? 1

 

Czy jest szansa na jeszcze lepszy wynik. Trudno liczyć na to, że zmienność na rynkach w okresie pomiędzy Świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem będzie duża, więc o nowe historyczne szczyty indeksu może być trudno. Mimo wszystko sytuacja techniczna indeksu wydaje się być optymistyczna. Na wykresie interwału H4 możemy zaobserwować tworzącą się formację trójkąta zwyżkującego. Jest to formacja kontynuacji w trendzie wzrostowym. Wybicie oporu przy poziomie 2270,0 (czyli utworzenie nowych historycznych szczytów) będzie dla nas sygnałem kontynuacji wzrostów z zasięgiem do poziomu 2300,0.

 

S&P500 - H4

FXMAG forex s&p500 - nowe historyczne maksima na koniec roku? 2FXMAG forex s&p500 - nowe historyczne maksima na koniec roku? 2


Jakub Wilk

Jakub Wilk

Redaktor portalu FXMAG. Zwolennik łączenia analizy technicznej i fundamentalnej, ze szczególnym uwzględnieniem polityki banków centralnych. Pasjonat rynku metali szlachetnych.


Tematy

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama