Reklama jest dźwignią handlu. Nic dziwnego, że światowi brokerzy Forex coraz chętniej podpisują kontrakty z nowymi ambasadorami swojej marki. Znana twarz to wzrost popularności brokera, a co za tym idzie zwiększenie liczby klientów korzystających z oferty.
Ambasador dla Forexu
Zatrudnienie ambasadora marki, w tym przypadku u brokera Forex, to marketingowy zabieg wizerunkowy. Brokerzy najczęściej są zainteresowani współpracą ze znanymi sportowcami i aktorami. Nie bez powodu wybierają znane twarze, które potencjalnemu lub obecnemu klientowi skojarzą się z sukcesem i zwycięstwem. Przecież celem spekulacji jest zysk, a nie porażka. Wizerunek powinien być autentyczny i nawiązywać do profilu brokera. Jeżeli firma dba o swoje dobre imię, to na ambasadora wybierze postać silną i zdeterminowaną. Dlatego, brokerzy coraz częściej anonsują współpracę z gwiazdami sportu i kina. Poniższe postaci obrazują fenomen ambasadorów marek na rynku Forex.
Ratownik i Pianista twarzami ADS Security
Broker ADS Securities, zlokalizowany w Abu-Dhabi, na swojego ambasadora wybrał nietuzinkową gwiazdę
Najszybszy człowiek świata dla XM.com
Niedawno środowisko Forex obiegła informacja o nowym ambasadorze brokera XM. Usain Bolt - 9 krotny mistrz olimpijski został twarzą brokera. Jako synonim szybkości i sportowego ducha rywalizacji w zamierzeniu ma stać się symbolem pasji i wytrwałości, tak jak swój profil przedstawia broker. Infrastruktura transakcyjna XM, według samych jej założycieli jest, jak sam Usain Bolt. Czy połączenie dwóch światów zwróci większą uwagę traderów i przyczyni się do zwiększenia zysków brokera?
Z lotu ptaka w FXTM
Niestandardowo swój wizerunek prezentuje FXTM. Broker podpisał kontrakt z Valerym Rozovem. Ambasador jest gwiazdą i pionierem w BASE jumpingu. Ekstremalny skoczek, jako ambasador ma promować wartości FXTM. Takie jest też główne założenie marketingowe zatrudniania sławnych ambasadorów. Dlatego też Rozov ma odzwierciedlać trening i edukację, które są niezbędne zarówno na rynku Forex oraz w BASE jumpingu. Innowacyjność, a raczej spełnienie marzeń człowieka o lataniu jest równoznaczne z celem traderów, by sięgać coraz wyżej i wzbijać się w przestworza inwestycyjne.
XTB swój wizerunek kreuje z duńskim aktorem Madsem Mikkelsenem. Czarna postać z przygód Jamesa Bonda, wkracza na rynek Forex i deklaruje swoją skuteczność przy współpracy właśnie z tym brokerem. Mikkelsen w swoich transakcjach mówi o spokoju, dokładnej analizie, wytrwałości i dyscyplinie w podejmowaniu decyzji. To dobre cechy dla tradera, ale również brokera, jakim jest XTB. Dobry PR to droga do klienta.
Piłkarski celebryta w XTrade
Choć do niedawna podpisanie kontraktu z Cristianem Ronaldo pozostawało w sferze marzeń brokerów, to XTrade udało się nawiązać współpracę z gwiazdą Realu Madryt. Ronaldo sam w sobie jest marką, a kolejny kontrakt dla tak sławnego piłkarza, to żadna atrakcja. Jednak sprawa ma się inaczej, jeśli mówimy o brokerze XTrade. Ambasador ma dostarczyć brokerowi nowych klientów, którzy oprócz tego, że są zainteresowaniu tradingiem z XTrade, to są jednocześnie fanami Ronaldo. Jednak ilu spośród traderów skusi wizja współpracy z brokerem, którego ambasadorem jest tak barwna i kontrowersyjna postać?
Ikona kobiecego tenisa dla Instaforex
Numer jeden w rankingu WTA w 2012 roku - Victoria Azarenka od 2013 roku jest ambasadorką Instaforex. Nie bez przyczyny wybrano ją na twarz brokera. Tenis to atrakcyjny sport, który wymaga zacięcia i ciągłego doskonalenia się. Takie cechy przypisuje sobie również Instaforex i takich właśnie traderów zachęca do tradingu na swojej platformie.
Football i rugby dla UFX
UFX, to broker, który na swojego ambasadora wybrał francuską gwiazdę futbolu Emmanuela Petit, który jest symbolem francuskiej piłkarskiej kadry narodowej, zdobywcą decydującego gola podczas finału Mistrzostw Świata w 1998 roku. Misja UFX to z założenia wspieranie traderów w rozwoju ich kariery na rynku Forex. Dlatego też wizerunek brokera promuje kolejny sławny sportowiec. Mike Tinadall, brytyjski rugbysta także osiągnął szczyty kariery w 2003 roku, wygrywając ze swoją drużyną Mistrzostwa Świata w rugby w 2003 roku.
Trzecia rakieta świata i LCG
London Capital Group podpisał czteroletni kontrakt z ze szwajcarskim tenisistą Stanem Wawrinką. Wawrinka w swoim kontrakcie z LCG promował brokera na the Barclays
Marketing oferuje wiele narzędzi, które nie są również obce rynkowi Forex. Brokerzy prześcigają się w podpisywaniu kontraktów ze znanymi osobistościami. Ambasador kreuje wizerunek na rynku, jednak pozostaje pytanie czy zawsze jest to trafny wybór. Prostym przykładem jest fakt, że wiernego kibica FC Barcelony może zirytować obecność Cristiano Ronaldo w kampanii swojego brokera. Ambasador może przynieść brokerowi zysk, ale nieodpowiednio dobrany może również generować straty dla brokera.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję