Spółka Airbnb opublikowała kwartalne wyniki finansowe. Pomimo ogromnego wzrostu przychodów, akcje runęły w dół. Wszystko za sprawą ostrożnych zapowiedzi, które zdecydowanie rozczarowały inwestorów.
- W I kw. osiągnięto zysk netto w wysokości 117 mln USD (rok temu była strata netto w wysokości 19 mln USD)
- W omawianym okresie liczba aktywnych ofert wzrosła o 18%, do programu dołącza coraz więcej gospodarzy.
- Notowania spółki gwałtownie spadły po publikacji prognoz na II kwartał 2023.
Airbnb raportuje ogromny zysk, inwestorzy jednak rozczarowani
Działalność Airbnb polega na łączeniu turystów z gospodarzami. Przez lata firma wypracowała silną pozycję w branży turystycznej, skupiając się na krótkim najmie w popularnych turystycznie miejscach.
Według raportu za I kw. przychody spółki wzrosły o 20% w ujęciu rocznym. Zysk netto w wysokości 117 mln USD przełoży się na dywidendę w wysokości 18 centów na akcję. Coraz więcej chętnych dołącza do grona tzw. gospodarzy. W skali roku liczba aktywnych ofert wzrosła o 18%.
Wyniki w górę, akcje w dół - o co chodzi?
Po publikacji lepszych niż oczekiwano wyników, akcje spadły jednak o ponad 10%. Wszystko za sprawą gorszych, niż zakładano prognoz na kolejny kwartał.
Eksperci spodziewali się odważniejszych szacunków, głównie za sprawą odradzającego się sektora turystycznego. Wielu z nich ma nadzieję na pobicie rekordu rezerwacji za pośrednictwem Airbnb w zbliżającym się sezonie letnim.
Notowania Airbnb na tle indeksu Nasdaq (IXIC)

Źródło: TradingView
Prognozy na kolejne kwartały - czego należy oczekiwać?
Ostrożniejsze podejście giganta turystycznego wynika ze świadomości, że porównania do II kw. 2022 r. będą trudne, z uwagi na stłumiony zeszłoroczny popyt, który był skutkiem utrzymujących się obostrzeń w ostatnich latach.
W II kw. platforma spodziewa się przychodów w przedziale 2,35-2,45 mld USD. Na konferencji z inwestorami przedstawiciele Airbnb poinformowali również o planach integracji sztucznej inteligencji, w tym GPT-4, z aplikacją w ciągu najbliższego roku. AI ma być kolejnym filarem rozwoju i przyczynić się do wzrostu efektywności całego systemu.
Ash Anderson, analityk SeekingAlpha jest pozytywnie nastawiony do wyników, które w przyszłości ma przedstawić Airbnb. Jego zdaniem, firma podąży śladem Bookingu, zaskakując inwestorów solidnym wzrostem. Jako uzasadnienie podaje badania grupy NPD, z których wynika, że ponad 30% Amerykanów planuje częściej podróżować w 2023 r. Podobne dane opublikował Ipsos, z których wynika, że ponad 50% Amerykanów zamierza odbyć podróż w ciągu najbliższych sześciu 6 miesięcy. Airbnb stało się popularną nazwą wynajmu krótkoterminowego, szczególnie pośród obywatelu USA.
Brad Freeman, ekspert Stock Market Nerd, zwraca uwagę na nowe kierunki, w których Airbnb zyskuje na znaczeniu. Firma skupia się na ekspansji w mniej popularnych turystycznie regionach, szczególnie Azji, co może przynieść znaczące zwroty w przyszłości.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję