Każdemu może przydarzyć się błąd, jednak nie każdy popełnia błędy o wartości 6 miliardów dolarów. Takowy przytrafił się jednemu z młodszych pracowników działu walutowego Deutsche Bank... a wszystko przez pomylenie kwoty brutto z kwotą netto.
Pomylił cenę brutto z ceną netto
W poniedziałek do wiadomości publicznej podana została informacja, że pracownik Deutsche Bank dokonał transakcji w oparciu o kwotę brutto zamiast kwoty netto, w rezultacie przelewając na konto klienta banku kwotę znacznie większą od wymaganej. Powodem był błąd w komunikacji, który wystąpił pod nieobecność przełożonego. Nazwisko pracownika, który "pomylił się w liczbach" nie zostało ujawnione. Nie wiadomo również czy nadal jest on pracownikiem banku.
Klientem banku, który otrzymał dość niespodziewany prezent był amerykański fundusz. Niestety nie ujawniono o jaki fundusz chodziło. Transakcja została anulowana następnego dnia i Deutsche Bank odzyskał pieniądze.
Do zdarzenia doszło w czerwcu bieżącego roku, a sprawa ujrzała światło dzienne gdy bank poinformował o zaistniałej sytuacji amerykańskich, europejskich i brytyjskich regulatorów. Rzecznicy zarówno Deutsche Banku, jak i instytucji regulacyjnych odmawiają komentarza w sprawie.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję