Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Cypryjska komisja nadzoru finansowego nie jest uważana za jedną z najlepszych i najbardziej rygorystycznych komisji. Przede wszystkim cień, na skuteczne działania CySEC oraz ochronę inwestorów indywidualnych kładzie afera m.in. z brokerm IronFx. Może wkrótce to się zmieni?

 

CySEC po raz pierwszy w historii reaguje na zbyt agresywne praktyki sprzedażowe Cypryjskich Instytucji Finansowych, do których zaliczani są brokerzy forex oraz brokerzy opcji binarnych. Zmiany mają objąć zalecenia co do działań sprzedażowych oraz obsługi klienta. 

 

Co zatem wolno będzie powiedzieć w trakcie rozmowy z klientami i na jakie pytania można odpowiadać?

Reklama

 

Osoba, pełniająca obowiązki związane z obsługą klienta będzie mogła przekazywać następujące informacje: o brokerze oraz o jego usługach, o oferowanych instrumentach finansowych, o proponowanych strategiach inwestycyjnych z odpowiednią informacją na temat podejmowanego ryzyka oraz kluczowych wytycznych danej strategii, o kosztach transakcyjnych, o procesie otwierania rachunku handlowego. Co więcej może odpowiadać na pytania techniczne dotyczące obsługi platformy oraz strony internetowej.

 

CySEC wydał również wytyczną dotycząca obowiązku informowania pracowników na temat doradztwa, a więc przekazywania rekomendacji inwestycyjnej do klientów detalicznych, które ma być mocno ograniczone. Skrypt przekazywany pracownikom muszą zawierać informacje na temat wytycznych komisji.

 

Koniec agresywnych telefonów z rekomendacjami na temat inwestycyji?

Reklama

 

Jeżeli broker funkcjonuje pod nadzorem CySEC nie może prowadzić agresywnej sprzedaży, przede wszystkim praktyki częstych telefonów nakłaniających do inwestowania, z konkretną rekomednacją są zabronione. Co więcej brokerzy mają pilnować i nadzorować działania pracowników sprzedaży w sposób rygorystyczny nie pozwalający na wymienione wyżej praktyki. 

 

Doradztwo nie może być outsource'owane

 

Co więcej CySEC wydał zalecenie, w którym informuje o nie outsourcowaniu obsługi klienta podmiotom trzecim. Natomiast jest zgoda na prowadzenie obsługi klienta nie bezpośrednio z głównej siedziby brokera. Wyprowadzenie obsługi klienta po za Unię Europejską nie jest zabronione.

Reklama

 

Firmy, które chcą outsourcować usługi związane ze sprzedażą oraz obsługą klienta muszą spełniać bardziej rygorystyczne wymogi kapitałowe. Na pewno nie będzie wyrażana zgoda na zlecania obsługi klienta jeżeli Cyprysjka Intytucja Finansowa ma kapitał nie przekraczający 1.000.000 euro. 


Dawid Augustyn

Dawid Augustyn

Redaktor naczelny FXMAG. Inwestor indywidualny od 2004 roku. Propagator łączenia w inwestowaniu analizy fundamentalnej z aspektami technicznymi. Youtuber, prowadzący serię darmowych edukacyjnych materiałów na temat rynków finansowych oraz regularnych cotygodniowych analiz. Prelegent licznych konferencji o tematyce finansowej oraz inwestycyjnej. 

Obserwuj autoraTwitterLinkedInYouTube


Tematy

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama