Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Apple dzięki strategii hedgingowej zabezpieczającej przed ryzykiem walutowym zaoszczędzi 4,1 miliarda dolarów w zysku za 2015 rok. Dzięki odpowiedniej strategii Apple zdołało ograniczyć wpływ umacniającego się dolara na swoje zyski.

 

Apple w odpowiednim momencie zwiększyło zaangażowanie w kontraktach zabezpieczających ryzyko walutowe. Jeszcze w kwietniu 2014 roku wartość kontraktów posiadanych przez amerykańskiego giganta opiewała na kwotę 132 milionów dolarów, by do końca grudnia 2014 roku zwiększyć się ponad 26-ciokrotnie. Pod koniec 2014 roku Apple posiadało kontrakty o wartości 3,5 miliarda dolarów. Tak więc zaangażowanie było zwiększane w pierwszej połowie trendu umacniania dolara, jaki mogliśmy obserwować choćby na parze EURUSD.

 

Wykres 1. EURUSD

Reklama

FXMAG forex apple zaoszczędzi 4 miliardy dolarów dzięki strategii hedgingowej 1FXMAG forex apple zaoszczędzi 4 miliardy dolarów dzięki strategii hedgingowej 1

 

Zabezpieczanie się przed ryzykiem walutowym jest niezwykle istotne dla globalnych korporacji, jaką jest Apple. Firma ta generuje około 65% przychodów poza granicami USA, w tym około 24% w samych Chinach.

Umacniająca się waluta jest złym zjawiskiem z punktu widzenia eksporterów, gdyż ich produkty stają się za granicą relatywnie droższe, co skutkuje spadkiem popytu lub koniecznością obniżenia ceny dla utrzymania atrakcyjności produktu.

Żródło informacji: CNN

 

Reklama

Sprawdź jak przedsiębiorcy mogą zabezpieczać się przed ryzykiem walutowym na rynku Forex:

Zabezpiecz biznes dzięki Forex

 

Chcesz handlować na akcjach Apple? Zarejestruj swoje konto u brokera HFTBrokers.


Jakub Wilk

Jakub Wilk

Redaktor portalu FXMAG. Zwolennik łączenia analizy technicznej i fundamentalnej, ze szczególnym uwzględnieniem polityki banków centralnych. Pasjonat rynku metali szlachetnych.


Tematy

komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama