Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Wyszukiwarki odchodzą do lamusa. Nowe dane są bezlitosne

We współczesnym świecie nieograniczonego dostępu do informacji, trudno wyobrazić sobie, że wyszukiwarki internetowe mogą przestać istnieć. Jednakże według najnowszych danych, te przeżywają ogromny kryzys.

Wyszukiwarki odchodzą do lamusa. Nowe dane są bezlitosne
Maxim Ilyahov/Unsplash
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Rynkowi giganci u progu kryzysu
    1. Sztuczna inteligencja „zabija” wyszukiwarki?

      1. Rynkowi giganci gotowi na zmianę? Google odpowiada

        Rynkowi giganci u progu kryzysu

        Do niedawna jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek świata były Google. Wyszukiwarka powstała w 1998 roku zrewolucjonizowała sposób przeczesywania Internetu. Mimo upływu lat i rosnącej konkurencji rynkowej w postaci: Binga (Microsoft), Yahoo!, Baidu (najpopularniejsza wyszukiwarka w Chinach), DuckDuckGo, Yandex (najpopularniejsza wyszukiwarka w Rosji), Google wciąż pozostaje liderem, posiadając ponad 90% udziału w rynku wyszukiwarek internetowych.

        Według ekspertów z Semrush mniej więcej jedna na pięć wizyt na stronach internetowych rozpoczyna się od wpisania frazy kluczowej w wyszukiwarkach. Te odpowiadają za 63% wszystkich wizyt na Wikipedii na całym świecie.

        Firmy od lat walczą o jak najlepsze wypozycjonowanie swoich stron w Google, wdrażając liczne strategie SEO oraz dostosowując treści pod zmieniające się algorytmy, aby zwiększyć szansę na znalezienie się w grupie pierwszych wyników wyszukiwania. Chociaż sytuacja ta to rzeczywistość dobrze nam znana, ta może ulec w niedługim czasie zmianie przez najnowsze rozwiązania technologiczne.

         

        Zobacz takżeNagły zwrot w sprawie inflacji. Mało kto spodziewał się tego po wyborach

         

        Sztuczna inteligencja „zabija” wyszukiwarki?

        Na nic jednak zdaje się pozycjonowanie, czy złożone strategie SEO przy absurdalnie szybkim udzielaniu odpowiedzi na zadawane pytania, co oferuje sztuczna inteligencja. Coraz większa popularność ChataGPT oraz wdrożenie AI do wyszukiwarek sprawia, że użytkownicy coraz rzadziej samodzielnie poszukują informacji, zadowalając się pomocą, którą oferuje im sztuczna inteligencja

        Reklama

        W zeszłym miesiącu liczba odesłań z wyszukiwarek do najpopularniejszych amerykańskich witryn turystycznych spadła aż o 20% w stosunku do ubiegłego roku. Co więcej, z najnowszych danych Similarweb wynika, że firmy e-commerce odnotowały spadek liczby poleceń o 9%, z kolei witryny z wiadomościami odnotowały spadek o 17%.

        Spadek liczby wyszukiwań w poszczególnych miesiącach

        wyszukiwarki odchodza do lamusa nowe dane sa bezlitosne grafika numer 1wyszukiwarki odchodza do lamusa nowe dane sa bezlitosne grafika numer 1

        Źródło: Similarweb

         

        Zobacz takżePrzedsiębiorcy: Propozycja rządowa jest śmieszna! O ile wzrośnie pensja w 2026 roku?


        Rynkowi giganci gotowi na zmianę? Google odpowiada

        Tam, gdzie jedni widzą koniec ery wyszukiwarek, jaką znamy, inni zauważają szereg korzyści.

        Reklama

        Współpracujemy z firmami zajmującymi się wyszukiwaniem AI, aby zapewnić, że nasze marki dobrze wyświetlają się w zapytaniach klientów i tworzymy nowe doświadczenia, aby nawiązać kontakt z podróżnymi spoza naszego ekosystemu – powiedziała w maju dyrektor generalna Expedii, Ariane Gorin.

        Uważanie rozwojowi sztucznej inteligencji przypatrują się rynkowi giganci. Analitycy Google zauważając wzrost popularności AI, postanowili wdrożyć wspomniane rozwiązania do swojej wyszukiwarki, co miało zapewnić utrzymanie konkurencyjności tradycyjnych wyszukiwarek. Czy przyniosło to zamierzony efekt? Z pewnością tak, co zauważają sami użytkownicy. Na rozwiązanie to narzekają jednak specjaliści SEO, którzy w śmiałym kroku Google widzą jedynie minusy.

        Patrząc na wyniki wyszukiwania, które pokazują odpowiedź AI, porównując to z wynikami wyszukiwania, które nie pokazują odpowiedzi, znaleźliśmy szalony spadek. To jest zabójca kliknięć – powiedział Kevin Indig, konsultant ds. optymalizacji wyszukiwarek lub SEO i autor bloga Growth Memo.

         

        Zobacz takżeKonsekwencje mogą być wstrząsające. Co dalej z konfliktem Izrael - Iran?


        Kamil Świętek

        Kamil Świętek

        Redaktor portalu FXMAG

        Obserwuj autoraLinkedIn


        Tematy

        Google

        wyszukiwarki

        Bing

        Yahoo

        DuckDuckGo

        Yandex

        Baidu

        wyszukiwarki internetowe

        AI Sztuczna inteligencjaSI analizy.prognozy
        komentarze

        Komentarze

        Sortuj według:  Najistotniejsze

        • Najnowsze
        • Najstarsze

        Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

        Reklama
        Reklama

        Najnowsze

        Polecane