Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Przełom w dziedzinie AI. Doprowadzi do wzrostu wartości jednego sektora o 9 bln USD w 5 lat

Sztuczna inteligencja, a dokładnie agenci AI mogą zaoszczędzić sporo czasu swoim użytkownikom. Wszystko dzięki prostemu rozwiązaniu, które ułatwia m.in. podjęcie decyzji zakupowych. Już wkrótce problem przełączania między wieloma kartami może zostać zażegnany.

Przełom w dziedzinie AI. Doprowadzi do wzrostu wartości jednego sektora o 9 bln USD w 5 lat
Unsplash
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Zakupy online będą łatwiejsze?
    1. Agencje reklamowe czeka załamanie?

      Zakupy online będą łatwiejsze?

      Sztuczna inteligencja, a w szczególności agenci AI, odgrywają kluczową rolę w ułatwianiu codzienności wielu ludzi. Programy oparte na zaawansowanych modelach językowych, skutecznie automatyzują m.in. wykonywanie zadań w imieniu ich użytkowników oraz proces podejmowania przez nich decyzji. 

      Ostatni rok wiązał się ze wzrostem popularności narzędzi, takich jak ChatGPT, które w szybkim tempie stały się integralną częścią zarówno życia prywatnego, jak i zawodowego wielu ludzi. 

      Dzięki zaawansowanej analizie danych, agenci AI dostarczają spersonalizowanych wyników wyszukiwania, nie tylko dzięki skutecznemu eksplorowaniu zasobów internetowych, ale także dostosowywaniu odpowiedzi do aktualnych trendów i potrzeb ich użytkowników. 

      Chociaż rynek agentów AI nadal się rozwija, już teraz zachodzi zmiana dotychczasowego trendu wyszukiwania informacji w Internecie. Jedno jest pewne – odwiedzamy coraz mniej stron, a narzędzia, takie jak ChatGPT wykonują czasochłonny research w naszym imieniu.  

      Jedną z firm wykorzystujących potencjał agentów AI jest fiński start-up Starcart. Platforma umożliwia konsumentom zakup produktów z wielu sklepów internetowych za pośrednictwem jednego interfejsu. W praktyce oznacza to więc jeden koszyk zakupowy oraz jedną płatność. 

      Ponadto, Starcart automatycznie wyszukuje najkorzystniejsze ceny produktów oraz dogodny czas oczekiwania na ich dostawę. 

      Reklama

       

      Grafika. Proces dokonywania zakupu przez platformę Starcart

      przelom w dziedzinie ai doprowadzi do wzrostu wartosci jednego sektora o 9 bln usd w 5 lat grafika numer 1przelom w dziedzinie ai doprowadzi do wzrostu wartosci jednego sektora o 9 bln usd w 5 lat grafika numer 1

      Źródło: Starcart 

      „Jako konsument znam trudności związane z zakupami online. Poświęcamy zdecydowanie za dużo czasu na szukanie dostępnych produktów, porównywanie cen i ustalanie czasu dostawy. Nasza jednoprzyciskowa usługa bezproblemowego zakupu w końcu sprawi, że zakupy online będą szybkie i przyjemne dla wszystkich”, powiedział Pasi Ilola, założyciel i szef Starcart. 

      Ilola przyznał, że termin agent AI może nie być jeszcze w pełni zrozumiały dla szerszej liczby osób, jednak w odpowiedni sposób odzwierciedla oferowane ułatwienie niektórych procesów jego użytkownikom. 

      Reklama

      „Terminologia dotycząca tego, co robimy, wciąż ewoluuje. [...] Mocno wierzę w model agenta AI dla transakcji. Jeśli agent AI może zająć się całym ciężkim zadaniem – porównaniem produktów lub usług i sfinalizowaniem transakcji za Ciebie – dlaczego miałbyś tego nie przyjąć? [...]”, dodał Pasi Ilola. 

       

      Zobacz również: Legendarna spółka zarabia gigantyczne sumy na użytkownikach

       

      Agencje reklamowe czeka załamanie?

      Agenci AI, zdaniem ekspertów, mogą trwale zmienić branżę e-commerce

      Reklamy, które do tej pory były cenione ze względu na kreatywność, czy wzbudzanie konkretnych emocji, teraz mogą być pominięte przez systemy, którym zależeć będzie jedynie na konkretnych informacjach dotyczących produktów. 

      Reklama

      Jeremiah Owyang, inwestor z Blitzscaling Ventures, zwrócił uwagę, że przyszłość reklam w branży e-commerce będzie zależała od kilku czynników. 

      Zgodnie z jego przewidywaniami, większość reklam w dobie rozwoju agentów AI może stać się mniej trafna, ponieważ systemy nie będą podawać swoim użytkownikom dodatkowych informacji.  

      Zmiana ta nie musi prowadzić do kryzysu w branży reklamowej. Firmy, które dostosują swoje działania do nowej rzeczywistości, koncentrując się na dostarczaniu precyzyjnych i trafnych informacji, nadal będą w stanie skutecznie konkurować na rynku. Ekspert zauważa, że kluczowym elementem przyszłości branży e-commerce będzie umiejętność adaptacji do rosnącej popularności agentów AI.  

      ARK Invest szacuje, że rosnące wykorzystanie agentów AI w zakupach online może trwale usprawnić wyszukiwanie i zakup produktów.

      Z badania ARK wynika, że agenci AI mogą zwiększyć globalny rynek sprzedaży online o prawie 9 bln USD do 2030 roku.

       

      przelom w dziedzinie ai doprowadzi do wzrostu wartosci jednego sektora o 9 bln usd w 5 lat grafika numer 2przelom w dziedzinie ai doprowadzi do wzrostu wartosci jednego sektora o 9 bln usd w 5 lat grafika numer 2

      Źródło: ARK Invest

      Reklama

       

      Zobacz również: Nvidia szkoli humanoidalne roboty. Potrafią już coraz więcej


      Oliwia Róża Serwa

      Oliwia Róża Serwa

      Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Akademii Ignatianum w Krakowie. Magister stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Laureatka XI edycji Nagrody Młodych Dziennikarzy im. Bartka Zdunka, wygrana za reportaż „Żyj dla mnie”. Wielokrotnie nagradzana stypendiami za wyniki w nauce i wyróżnieniami za działania społeczne.

      Redaktor FXMAG od 2024 roku. Specjalistka w sprawach polityki i historii USA. 


      Tematy

      AI zakupy online

      marketing online

      branża reklamowa

      nowe technologie Sztuczna inteligencja

      czy AI wyprze reklamę

      reklama

      jak skutecznie się reklamować

      reklama dla firm

      biznes

      reklamy AI

      agenci AI

      czym są agenci AI

      Chatgpt

      na czym polega działanie ChatGPT

      co robią agenci AI

      komentarze

      Komentarze

      Sortuj według:  Najistotniejsze

      • Najnowsze
      • Najstarsze

      Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

      Reklama
      Reklama

      Najnowsze

      Polecane