Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Płatności i inwestycje niebawem na X. Nadchodzi rewolucja na platformie

To może być rewolucja na rynku usług finansowych. Dokonywanie płatności i inwestowanie dzięki X ma być już wkrótce dostępne. To nie jedyna zmiana, jaka w najbliższym czasie czeka użytkowników platformy.

Płatności i inwestycje niebawem na X. Nadchodzi rewolucja na platformie
IMAGO/BODE/Imago Stock and People/East News
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Platforma X z nowymi funkcjami
    1. To będzie “nowe otwarcie” dla platformy X?
      1. Platforma X ma być lepsza dzięki AI

        Elon Musk planuje wprowadzenie nie lada rewolucji na rynku usług finansowych. Wirtualny portfel, karty kredytowe i debetowe, płatności P2P (płatności e-mailowe, przelewy na telefon), dokonywanie inwestycji i możliwość płacenia za zakupy w jednej aplikacji. To wszystko ma już wkrótce oferować platforma X, w usłudze X Money.

         

        Platforma X z nowymi funkcjami

        Elon Musk chce stworzyć aplikację do wszystkiego. Czy to nowatorskie rozwiązanie? Nie. Właściciel platformy X chce wzorować się na chińskim WeChat, który od lat daje możliwość wysyłania wiadomości, dokonywania płatności i robienia zakupów. 

        O zapowiedzi nowych funkcji na X poinformowała dyrektor platformy Linda Yaccarino, która przyznała, że rozwiązania będą już wkrótce dostępne. Część z nich ma zostać uruchomiona jeszcze w tym roku.

        “Dzięki X będzie możliwość dokonywania wszystkich transakcji finansowych” powiedziała Linda Yaccarino w wywiadzie dla  Financial Times. Dodała, że nowe funkcje platformy “to jest przyszłość”. Na początku nowe rozwiązania mają być dostępne na terenie Stanów Zjednoczonych, a dopiero później z funkcji będą mogli korzystać użytkownicy X w innych krajach na całym świecie. 

        Wprowadzenie nowych usług na platformie może nastąpić w wielu krajach, w różnym terminie. Przedstawiciele firmy będą musieli poradzić sobie z regulacjami, które są różne w wielu państwach, dlatego przedsiębiorstwo będzie musiało dostosować usługi do wymogów prawnych. 

        Reklama

         

        Czytaj też: Gigant z IT masowo zwalnia. Pracę straci tysiące osób

         

        To będzie “nowe otwarcie” dla platformy X?

        Elon Musk kupił platformę X (wcześniej Twitter) w 2022 roku za 44 mld USD. Od tego momentu firma zaczęła tracić reklamodawców, którzy obawiali się między innymi tego, że ich reklamy mogą pojawiać się przy nieodpowiednich treściach, co mogłoby mieć odwrotny skutek od zamierzonego. To nie był jedyny czynnik, który miał wpływ na ich decyzję. Chodziło także o niepewność dotyczącą prowokacyjnego korzystania z platformy przez jej nowego właściciela, czyli Elona Muska

        W amerykańskich mediach pojawiły się przypuszczenia, że przedstawiciele firmy X mieli nawet grozić części reklamodawców, aby w ten sposób zmusić ich do ponownej współpracy. Tym doniesieniom zaprzeczyła Yaccarino. 

        Firma utrzymuje, że większość firm, która po przejęciu platformy przez Muska zrezygnowała z jej usług reklamowych, szybko do nich powróciła. Yaccarino utrzymuje, że to aż 96% klientów. Wprowadzenie nowych funkcji, które w założeniu mają przyciągnąć do platformy nowych użytkowników mogą dać X “nowe otwarcie”, a co za tym idzie przyciągnąć nie tylko tych, którzy nie wrócili do reklamowania się na platformie, ale także zupełnie nowych klientów. 

        Reklama

        Firma badawcza Emarketer prognozuje, że przychody X wzrosną w tym roku do 2,3 mld USD, w porównaniu do 1,9 mld USD rok wcześniej. To nadal o wiele mniej niż w roku, w którym Musk przejął firmę. Wówczas globalna przychód wyniósł 4,1 mld USD.

         

        Platforma X ma być lepsza dzięki AI

        Nowe funkcje, które mają być dostępne na platformie X, to nie jedyna zmiana, która w najbliższym czasie ma być udostępniona jej użytkownikom. W planach jest także wprowadzenie nowych rozwiązań, które mają być dostępne dzięki sztucznej inteligencji, która będzie rozwijana na X. 

        Nowe rozwiązania  ma zapewnić xAI, czyli start-up należący do Elona Muska, który zajmuje się nowymi technologiami. Nowe możliwości mają nie tylko pomóc samym użytkownikom platformy, ale także w lepszy sposób dobierać reklamy do pojawiających się treści

         

        Zobacz również: USA bogaci się na cłach. Zyski przekroczyły 60%

        Reklama

         


        Kamil Markiewicz

        Kamil Markiewicz

        Dziennikarz, który od 20 lat pracuje w mediach. Zaczynał od relacjonowania lokalnych wydarzeń w regionalnych gazetach ukazujących się w województwie świętokrzyskim. Najdłużej, bo ponad dekadę pisał o sporcie na łamach dziennika Echo Dnia. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej zajmował się nie tylko sportem. Przez ponad sześć lat współpracował z Telewizją Polską, gdzie zajmował się tematami społecznymi, gospodarczymi, politycznymi oraz sportowymi. Przez blisko pięć lat współprowadził audycję "Interwencja" na antenie Polskiego Radia Kielce. Pracę w magazynie łączy z pracą w telewizji. Gospodarz programu publicystycznego "Uważam, że..." na antenie Lokalna TV. Oprócz pracy w mediach prowadzi także szkolenia z autoprezentacji.
         


        Tematy

        komentarze

        Komentarze

        Sortuj według:  Najistotniejsze

        • Najnowsze
        • Najstarsze

        Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

        Reklama
        Reklama

        Najnowsze

        Polecane