Bez względu na sytuację finansową, czy dochody rodziców - każdy może złożyć wniosek o przyznanie dodatku wynoszącego dokładnie 300 złotych. Dobry start to program pomocowy dla rodziców. Jego celem jest wsparcie finansowe zakupu zeszytów, podręczników, sprzętu szkolnego i wyposażenia niezbędnego do nauki.
Dodatek taki przysługuje jedynie raz w roku. Terminy składania wniosków są jednak ograniczone czasowo. Wnioski można składać od 1 lipca do 31 listopada 2025 roku. Co istotne - rodzice, którzy zdążą złożyć owy wniosek do końca wakacji, tj. do 31 sierpnia, - otrzymają przelew do 30 września.
Jak złożyć wniosek o 300 złotych w programie Dobry Start?
Jak poinformował dziś Zakład Ubezpieczeń Społecznych wnioski można składać zarówno przez aplikację mZUS, PUE/eZUS przez bankowość elektroniczną oraz portal Emp@tia.
Każdy wniosek musi być uzupełniony danymi dziecka i rodzica, do których należą
- PESEL
- nazwa i adres szkoły do której uczęszcza dziecko oraz
- numer rachunku bankowego rodzica
Od 1 lipca 2025 r. rodzice będą mogli składać wnioski o wypłatę świadczenia z programu Dobry Start na wyprawkę szkolną dla dzieci. Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat, a jeśli ma orzeczoną niepełnosprawność, to do ukończenia 24 lat. Rodzice i opiekunowie – bez względu na dochody i sytuację zawodową – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkole. - czytamy dziś na oficjalnej stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję