Na konferencji prasowej po posiedzeniu rządu wicepremier, szef MON Kosiniak-Kamysz przyznał, że sytuacja polskich transportowców jest trudna z uwagi na zmieniającą się sytuację gospodarczą i ograniczenie możliwości wykonywania przewozów, ale też z powodu mniejszej liczby zleceń z uwagi na spowolnienie gospodarcze w Europie Zachodniej oraz nieuczciwą konkurencję.
"Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska przewoźników przyspieszamy wejście w życie elektronicznej informacji i rejestracji na temat przewozów dokonywanych przez transportowców z państw trzecich, spoza z UE" - powiedział Kosiniak-Kamysz. Dodał, że rozwiązanie to wejdzie w życie w listopadzie i m.in. spowoduje eliminację nieuczciwej konkurencji.
Partnerem portalu FXMAG jest Interactive Brokers. Załóż rachunek w IB w kilka minut i ciesz się najniższymi prowizjami na rynku już od pierwszej transakcji.
Projekt nowelizacji ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw ma wprowadzić zmiany związane z implementacją do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy, zgodnie z którą państwa członkowskie nie powinny móc ograniczać użytkowania na swoim terytorium pojazdu najmowanego przez przedsiębiorstwo mające siedzibę w innym państwie członkowskim, jeżeli pojazd został zarejestrowany lub dopuszczony do ruchu zgodnie z normami któregokolwiek państwa członkowskiego.
>> Czytaj także: Fenomenalne odbicie na rynku nieruchomości. 80% wzrost w stosunku do ubiegłego roku
Znowelizowane przepisy umożliwią czasowe korzystanie przez przewoźników drogowych prowadzących działalność w Polsce z pojazdów zarejestrowanych na terytorium innego państwa UE. Nowela ma również zapewnić stosowanie "spójnej krajowej strategii egzekwowania przepisów dotyczących przewozów kabotażowych", czyli zarobkowego transportu ładunku pomiędzy punktami odbioru znajdującymi się w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej lub EFTA niż kraj, w którym przewoźnik założył działalność gospodarczą.
Przepisy projektowanej ustawy zobowiązują również Główny Inspektorat Transportu Drogowego do corocznego przekazywania Komisji Europejskiej danych dotyczących kontroli przewozów kabotażowych w poprzednim roku kalendarzowym.
(PAP)
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję