Temu notuje ogromny spadek sprzedaży
Najnowsze dane Bloomberga ujawniają jednak, że pasmo sukcesów Temu chyli się ku upadkowi. Od 11 maja do 8 czerwca Temu zanotowało 25% spadek sprzedaży.
Zwykle rozwiązaniem na chwilowe spadki sprzedaży Temu było zwiększenie środków na działania marketingowe. Tym razem Temu nie zareagowało na sytuację rynkową. Według firmy analitycznej AppGrowing Global, przed 10 kwietnia 2025 roku reklamy Temu odtwarzane były nawet kilkadziesiąt tysięcy razy dziennie, natomiast obecnie liczby te spadły do dziesiątek wyświetleń, a miejscami nawet do wartości jednocyfrowej.
Wzrost sprzedaży Temu zawsze był związany z ich agresywnymi reklamami. Nagłe spowolnienie wydatków na reklamę prawdopodobnie odpowiada za spadek sprzedaży w USA – powiedział Wu Yanwei, główny dyrektor ds. treści w YouCloud, spółce macierzystej AppGrowing.
Czy Temu pogodziło się z nową rzeczywistością rynku? Niekoniecznie. Analitycy z AppGrowing zauważają, że Temu prężnie rozwija się na terenie Europy i to właśnie tu inwestuje środki w rozwój marketingu.
Wykres: Dynamika sprzedaży Temu (rok do roku), dane w interwale tygodniowym

Źródło: Bloomberg
Zobacz też: Płatności i inwestycje niebawem na X. Nadchodzi rewolucja na platformie
Sprawdzone koncepcje nie pomagają. Konkurencja zapełnia lukę
Tymczasem na niepowodzeniach Temu w Stanach Zjednoczonych korzystają rynkowi rywale. Inne platformy e-commerce takie jak Walmart i Amazon stabilizują swoją pozycję na rynku. Z kolei Shein po znacznym spadku w okresie marzec-maj, notuje w okresie od maja do czerwca wzrost sprzedaży.
Według Bloomberg Second Measure, agencji analizującej dane kart kredytowych i debetowych sytuacja platform e-commerce wróciła do normy od czasu ustalenia nowej polityki handlowej między Chinami i Stanami Zjednoczonymi w połowie maja 2025 roku.
Portal Moneyweb przekazał jednak, że Shein w niedalekiej przyszłości ponownie może zanotować spadek sprzedaży. Przedsiębiorstwo to przez lata polegało na zwolnieniu z ceł na małe przesyłki, które wykorzystywano do przesyłania ubrań, czy niewielkich sprzętów gospodarstwa domowego. Ugoda między Stanami Zjednoczonymi a Chinami może spowodować, że Amerykanie nie będą już tak chętnie korzystać z chińskich sklepów e-commerce, które stracą możliwość udzielania atrakcyjnych rabatów tak przyciągających amerykańskich klientów.
Zobacz też: Polska w gronie liderów Europy. To niskie ceny dają nam przewagę
Czym jest Temu?
Temu to globalna platforma e-commerce obsługiwana przez firmę PDD Holdings. Przestrzeń łączy konsumentów z milionami niezależnych producentów i marek. Jej rynkowy debiut miał miejsce w USA we wrześniu 2022. Następnie w 2023 roku Temu zaczęło rozwijać się na terenie Europy, docierając do Polski w maju 2023 roku. Aktualnie Temu dostępne jest w ponad 90 krajach, zyskując coraz większe uznanie w Ameryce Północnej, Europie, Bliskim Wschodzie, Azji i Oceanii.
Temu od lat inwestuje ogromne sumy w rozwój marketingu internetowego. Reklamy promujące markę znajdziemy zarówno w mediach społecznościowych, jak i w przeglądarce. Przedsiębiorstwo w 2024 roku poszło jednak o krok dalej i zdecydowało się wyemitować w Stanach Zjednoczonych blok reklamowy podczas Super Bowl. Temu zaoferowała wówczas prezenty dla swoich klientów o łącznej wartości 15 milionów dolarów. Decyzja ta szybko jednak przyniosła Temu zwrot z inwestycji. Firma w odnotowała bowiem gwałtowny wzrost wyszukiwań w Internecie.
Zobacz też: USA bogaci się na cłach. Zyski przekroczyły 60%
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję