Jak poinformowały Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM), pod koniec lipca br. po polskich drogach jeździło 63 tys. 540 w pełni elektrycznych, osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) oraz 58 tys. 759 hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles). Łącznie pod koniec lipca w Polsce było 122 tys. 299 samochodów elektrycznych.
Partnerem portalu FXMAG jest Interactive Brokers. Załóż rachunek w IB w kilka minut i ciesz się najniższymi prowizjami na rynku już od pierwszej transakcji.
>> Czytaj także: Giganci płacą coraz więcej. Zagraniczne korporacje odprowadzają miliardy podatków w Rosji
W komunikacie wskazano, że liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym wynosiła 7 tys. 70 szt. Ponadto, jak poinformowano, stale rośnie również flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec lipca składała się z 21 tys. 840 szt., jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 839 tys. 513.
Zwiększyła się również ilość autobusów zeroemisyjnych - pod koniec lipca było ich 1 tys. 373 szt. - 1 tys. 307 całkowicie elektrycznych i 66 wodorowych.
Równolegle do floty pojazdów elektrycznych, rozwija się również infrastruktura ładowania. Jak poinformowano, pod koniec lipca br. w Polsce funkcjonowały 7 tys. 563 ogólnodostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych (4 tys. 163 stacje). 29 proc. z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 71 proc. – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W lipcu uruchomiono 308 nowych punktów - podano.
(PAP)
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję