Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Drastyczny spadek sprzedaży elektryków w Niemczech
    1. Czy zachęty podatkowe uratują branże EV?
      1. Niemiecki rząd wyda krocie by ratować branżę. Powód zaskakuje
        1. Niemcy preferują klasykę? Silniki spalinowe wciąż na topie

          Nowy rząd Niemiec, kierowany przez kanclerza Friedricha Merza zdecydował się wprowadzić zachęty podatkowe dla przedsiębiorców na zakup samochodu elektrycznego. Czy to wystarczy, by odmienić złą passę motoryzacyjnej niszy?

           

          Drastyczny spadek sprzedaży elektryków w Niemczech

          Jeszcze kilka miesięcy temu w sektorze automotive panował trend na produkcję samochodów elektrycznych. Największe koncerny takie jak Volkswagen Group, czy Stellantis wycofywały legendarne spalinowe jednostki napędowe, zapowiadając nadejście ery elektryków. 

          Szumne zapowiedzi, „uśmiercanie” legend motoryzacji takich jak Ford Mustang, czy Dodge Challenger i rezygnacja z produkcji ikonicznych jednostek V8, V10 i V12 powołując się na kwestie ekologiczne, miały zapoczątkować nowy rozdział w motoryzacji. Tymczasem okazuje się, że popularność elektryków maleje wprost proporcjonalnie do starań koncernów na rzecz popularyzacji bardziej „ekologicznego” środka transportu.

          Wyniki sprzedażowe samochodów elektrycznych w Niemczech mówią same za siebie – sprzedaż pojazdów EV w zeszłym roku była najniższa od lat.

           

          Reklama

          Zobacz takżePolacy rzucili się na rowery. Eksplozja zainteresowania, import bije rekordy

           

          Czy zachęty podatkowe uratują branże EV?

          Wyniki sprzedaży samochodów EV w Niemczech nie napawają optymizmem. Elektryki kupowane są tak samo często, jak demonizowane niedawno diesle. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Niemcy zakupili po 400 tys. samochodów z tymi rodzajami napędów.

          Eksperci rynkowi zauważają, że spadek zainteresowania kupnem elektryków rozpoczął się w momencie, gdy niemiecki rząd zdecydował się na odcięcie dofinansowania zakupu pojazdów EV. Czy jednak kolejne zachęty odrodzą branżę?

           

          Niemiecki rząd wyda krocie by ratować branżę. Powód zaskakuje

          Według zapowiedzi niemieckiego rządu, firmy, które zdecydują się na zakup samochodu elektrycznego między lipcem 2025 a grudniem 2027 roku, otrzymają korzystny program amortyzacji. W ciągu pierwszego roku od zakupu pojazdu EV będą mogły odliczyć do 75% kosztów nabycia pojazdu, w drugim roku kolejne 10%, w trzecim roku 5%, a w czwartym i piątym kolejne 2%. Finalnie przedsiębiorcy mogą liczyć na odliczenie aż 94% kosztów zakupu pojazdu. Dlaczego zatem rozwiązanie to miałoby się opłacać Niemcom?

          Reklama

          Okazuje się bowiem, że nasi zachodni sąsiedzi wprost uwielbiają kupować samochody na leasing. Takie rozwiązanie mogłoby pozwolić firmom leasingowym oferowanie znacznie lepszych warunków leasingu dla przedsiębiorców, co z kolei pozwoliłoby na popularyzację tego rodzaju napędu w samochodach.

           

          Zobacz takżePolscy rolnicy będą mogli odetchnąć z ulgą. Czekali na tą decyzję od miesięcy! Ukraina zblokowana cłami...

           

          Niemcy preferują klasykę? Silniki spalinowe wciąż na topie

          Rozwiązanie rządu wydaje się ostatnią deską ratunku dla samochodów w pełni elektrycznych. Statystyki sprzedażowe ujawniają, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakupiono 900 tysięcy samochodów benzynowych. Dodając do tego samochody z silnikami diesla, otrzymujemy wartość 1,3 mln nowych samochodów spalinowych.

          Nadzieją dla popularyzacji samochodów elektrycznych może być jednak imponująco wysokie zainteresowanie samochodami z napędem hybrydowym. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Niemcy zakupili blisko milion tego typu pojazdów. Trudno jednoznacznie określić, czy klienci wybrali rozwiązania hybrydowe z uwagi na większy zasięg, czy korzystniejsze opcje zakupu. Eksperci jednakże widzą w tym zachowaniu szansę na odrodzenie branży EV.
           

          Reklama

          Zobacz takżeUnia Europejska chce wycofać gotówkę! A co na to Polacy?


          Kamil Świętek

          Kamil Świętek

          Redaktor portalu FXMAG

          Obserwuj autoraLinkedIn


          Tematy

          komentarze

          Komentarze

          Sortuj według:  Najistotniejsze

          • Najnowsze
          • Najstarsze

          Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

          Reklama
          Reklama

          Najnowsze

          Polecane