Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem

    Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 11,0% (przy wzroście cen towarów - o 11,6% i usług – o 9,1%). W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 3,3% (w tym towarów – o 4,1% i usług – o 0,8%).

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 1Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 1

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 2Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 2

     

     

    Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem

    W marcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie transportu (o 17,5%), mieszkania (o 2,6%), żywności (o 2,4%) oraz odzieży i obuwia (o 3,9%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 1,60 p. proc., 0,68 p. proc., 0,57 p. proc. i 0,16 p. proc. Niższe ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 0,4%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,03 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 15,4%), żywności (o 9,6%) oraz transportu (o 24,1%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 3,84 p. proc., 2,33 p. proc. i 2,24 p. proc.

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 3Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 3

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 4Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 4

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 5Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 5

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 6Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 6

    W marcu 2022 r. wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych znalazł się powyżej górnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego określonego przez Radę Polityki Pieniężnej (2,5% +/- 1 p. proc.)

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 7Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 7

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 8Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 8

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 9Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 9

    Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 10Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2022 r - 10

    Zalecenia na czas kryzysu związanego z pandemią COVID-19 rekomendowane przez Eurostat dotyczące wskaźników cen konsumpcyjnych oraz systemu wag prezentowane są pod linkiem https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wytyczne-dotyczace-opracowania-hicp-w-kontekscie-kryzysu-zwiazanego-z-covid-19,19,1.html

    Reklama

    GUS

    GUS

    Główny Urząd Statystyczny - urząd centralny administracji rządowej zajmujący się zbieraniem i udostępnianiem informacji statystycznych na temat większości dziedzin życia publicznego i niektórych stron życia prywatnego. 


    komentarze

    Komentarze

    Sortuj według:  Najistotniejsze

    • Najnowsze
    • Najstarsze

    Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

    Reklama
    Reklama

    Najnowsze

    Polecane