Dadelo zaskakuje wynikami. Polacy przesiadają się na rowery, co widać po najnowszym raporcie. Spółka rośnie w siłę, pomimo trudniejszego otoczenia rynkowego. Zdaniem przedstawicieli odpowiada za to m.in. rozszerzenie oferty sklepu online.
- Spółka Dadelo odnotowała 1,67 mln zł jednostkowego zysku netto w I półroczu br.
- Rowery odpowiadały za 40% udziału w sprzedaży.
- W lipcu analitycy Trigon DM podwyższyli cenę docelową akcji do 20 zł z 19 zł wcześniej, utrzymując rekomendację "kupuj".
Rowery coraz popularniejsze w Polsce? Wiele na to wskazuje
Dadelo prowadzi internetową sprzedaż rowerów i akcesoriów. W I połowie 2023 r. jednostkowy zysk netto wyniósł 1,67 mln zł wobec 2,11 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 1,92 mln zł względem 2,43 mln zł rok wcześniej. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów ze sprzedaży (99,2 mln zł w I połowie 2023 r. wobec 60,85 mln zł), co jest dowodem na wzrost popularności marki w Polsce.
“Zysk netto spółki w I poł. 2023 nieznacznie zmalał do 1 673 tys. zł (2 112 tys zł w I poł. 2022) głównie poprzez zwiększenie wydatków na marketing oraz zwiększenie zatrudnienia celem obsługi sklepu stacjonarnego w Warszawie” - przekazano w raporcie wynikowym.
To właśnie otwarcie sklepu stacjonarnego jest ważnym krokiem w rozwoju, pomimo że będzie ciążyło w tym roku na rentowności. Centrum rowerowe w Warszawie ma ugrutnować pozycję spółki na dynamicznie rozwijającym się rynku.
Wyniki finansowe Dadelo
Źródło: Trigon
Zobacz również: Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego
Notowania Dadelo na tle indeksu WIG
Źródło: TradingView
Analitycy Trigon DM podnieśli pod koniec lipca cenę docelową akcji z 19 do 20 zł, podtrzymując rekomendację “kupuj”.
“Po zaraportowaniu wyższej od naszych oczekiwań dynamiki sprzedaży w II kw. podwyższamy trajektorię wzrostu przychodów w najbliższych latach, która obecnie zbliżona jest do średnioterminowego guidance’u spółki (5-letni CAGR przychodów 26 vs. 30 proc. w komunikacji CEO). Jednocześnie obniżamy oczekiwaną w kolejnych latach rentowność (niższa MBNS z racji wzrostu udziału rowerów w mix sprzedaży, wyższe koszty wsparcia sprzedaży i rozwoju omnichannel’u)” - zaznaczyli analitycy.
A 18.08.23 ukazała się nowa rekomendacja od Trigon dla Dadelo. "Kupuj" z ceną docelową 20 zł zostało utrzymane, a analitycy Trigon tak skomentowali wyniki:
„Wyniki zbliżone do naszych oczekiwań. Spadek MBNS wiążemy z większym focusem zarządu na wzrost oraz decyzją o poprawie rotacji magazynu w trudniejszym otoczeniu rynkowym. W mniejszym stopniu również ze wzrostem udziału rowerów w strukturze sprzedaży. W obszarze SG&A uwagę zwracał:
(1) wzrost kosztów usług obcych (+50% r/r), gdzie poza performance marketingiem spółka prowadziła kampanie w kanale ATL,
(2) wzrost wynagrodzeń (+75% r/r) związany przede wszystkim z rozwojem struktur operacyjnych i kanału omnichannel (zatrudnienie +50% vs. koniec 2022r.)
#Przepływy pieniężne. W 2Q zapasy lekko spadły kw/kw, co oprócz wymiaru sezonowego wynika naszym zdaniem z ostrożniejszego budowania kolekcji w otoczeniu słabszego konsumenta i okazji rynkowych po szczycie sezonu (nawis podaży towarów na rynku, presja na obniżanie stanów magazynowych przez producentów i dystrybutorów). Ponadto obserwujemy znaczącą poprawę pozycji negocjacyjnej wobec dostawców, która przełożyła się na wydłużenie cyklu rotacji zobowiązań. Pośrednio również na mocny OCF w 1H’23 (18,5 vs. -1mln PLN przed rokiem).
Podsumowując, po wynikach za 1H nie widzimy potrzeby rewizji naszych tegorocznych prognoz – przychody 185mln PLN, EBITDA 7mln PLN” – napisał Grzegorz Kujawski z Trigon DM.
Zobacz również: Pepco – analiza fundamentalna. To nie problemy głównego akcjonariusza są istotne
Polacy przesiadają się na jednoślady
Jako główne czynniki wzrostowe dla spółki wskazuje się przede wszystkim rosnącą ofertę oraz popularność marki Centrumrowerowe.pl. W Warszawie otworzono również sklep stacjonarny.
“Podstawowymi kategoriami tworzącymi przychód były rowery, których udział w sprzedaży wyniósł 40%, następnie części rowerowe 23%, akcesoria 18%, odzież i obuwie 16%, pozostałe 3%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały bardzo dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego” - zaznaczono w raporcie.
Duży wpływ na wyniki miało wzbogacenie asortymentu.
“Średnia wartość koszyka była naszym zdaniem napędzana poszerzeniem oferty rowerowej i mogła w 2Q sięgnąć 20% r/r. Podobnie jak w 1Q, w 2Q zakładamy erozję MBNS, ale płytszą rzędu 1,5p.p. r/r. Pomimo bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży, nie zakładamy istotnego pozytywnego efektu dźwigni (wskaźnik SG&A -0,2p.p. r/r) z racji dynamicznego rozwoju struktury organizacyjnej, wzrostu kosztów marketingu, logistyki i kosztów sklepu stacjonarnego” - zaznaczono na początku lipca.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję