Akcje Spółki pozostają w gronie preferowanych przez nas pomysłów inwestycyjnych (Kupuj, Przeważaj + Wycena w horyzoncie 12 miesięcy na poziomie 95,0 zł na akcję). W naszych projekcjach finansowych obniżamy nasze szacunki dla długu netto Spółki (ze względu na duże pozytywne zaskoczenie pod koniec II kw.). Ma to wyraźnie pozytywny wpływ na wycenę akcji Spółki (i to mimo znaczącego wzrostu stopy wolnej od ryzyka). Dodatkowo lekko podnosimy nasze szacunki dla wyników Spółki, głównie za sprawą bardziej optymistycznego nastawienia do segmentu diesel/bio. Wciąż podtrzymujemy nasze pozytywne zdanie co do planowanego przejęcia aktywów asfaltowych i logistycznych Lotosu i Orlenu. Wciąż uważamy, że może to być przełomowym wydarzeniem dla Spółki i że, Unimot, może się okazać jednym z największych beneficjentów konsolidacji sektora naftowego w Polsce. Wreszcie, tak jak poprzednio, dalej jesteśmy zdania, że emisja akcji nie będzie konieczna w przeprowadzeniu wspomnianych akwizycji, chociażby ze względu na oczekiwane znaczące oszczędności na kapitale obrotowym w III kw. w związku z dokonaną transformacją grupy.
Obniżamy nasze szacunki dla długu netto Spółki na koniec bieżącego roku o około 150 milionów zł. W poprzednim raporcie dotyczącym Unimotu opublikowanym w sierpniu oczekiwaliśmy zadłużenia netto w Spółce na koniec roku na poziomie około 210 milionów zł. Byliśmy więc bardzo pozytywnie zaskoczeni bilansem Spółki na koniec II kw., który wskazywał na poziom zadłużenia netto w kwocie 245 milionów zł. Należy przypomnieć, że począwszy od III kw. można oczekiwać znaczącego spadku zapotrzebowania na kapitał obrotowy ze względu na tymczasowy spadek zapasów obowiązkowych w wysokości 150-200 milionów zł (co też wskazywaliśmy w poprzednim raporcie). Bardzo dobry bilans Spółki oraz oczekiwane przez nas rewelacyjne wyniki w III kw. raczej sugerują, że zadłużenie netto może nawet spaść do poziomu jedynie około 50 milionów zł (my skorygowaliśmy nasz szacunek zadłużenia do poziomu około 60 milionów zł). Oczywiście należy wspomnieć, że zakup aktywów logistycznych i asfaltowych od Orlenu i Lotosu dokonuje się w naszych prognozach dnia 1 stycznia 2023 r. i nie ma wpływu na dług netto w tym roku.
Nasze szacunki dla segmentu diesel/bio rosną za sprawą bardzo przychylnego otoczenia.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję