Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama

Ten rynek wzrośnie o 1/3 do 2028 roku. Spółki z GPW mogą na tym zarobić

Rynek gier wideo ma wzrosnąć o jedną trzecią do 2028 roku, osiągając wartość niemal 260 miliardów USD, wynika z informacji Bain & Company. Inwestorzy mają powody do radości, wartość rynku przewyższa nawet popularne streamingi. Zobacz, kto „rządzi” polskim gamedevem!

Rynek gier wideo wzrośnie o jedną trzecią do 2028 roku
Unsplash
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spis treści

  1. Rynek gier wideo kwitnie: będzie rósł w szybkim tempie
    1. Akcje CD PROJEKTu nadal liderem w polskim gamedevie
      • Jak szybko będzie rósł rynek gier wideo?

      • Jaki typ gier dominuje na rynku?

      • Co się dzieje w polskim gamedevie? 

       

      Rynek gier wideo kwitnie: będzie rósł w szybkim tempie

      Rynek gier wideo wzrośnie o jedną trzecią do 2028 roku, wynika z analiz firmy doradczej Bain & Company. W najbliższych latach rynek będzie przyciągać coraz więcej użytkowników, a jego łączna wartość wzrośnie do niemal 260 mld USD w 2028 roku.

      Dla porównania szacowana wartość rynku gier wideo w 2023 roku wyniosła 196 mld USD. To więcej niż łączne wydatki na streaming wideo (114 mld USD), streaming muzyki (38 mld USD) i zakup biletów do kina (34 mld USD).

      Według autorów raportu, o kierunkach rozwoju rynku zdecydują teraz młodsi użytkownicy, dla których gry są jedną z najbardziej popularnych aktywności rozrywkowych.

      „Liczba użytkowników gier nadal rośnie i dotyczy to wszystkich grup wiekowych. Bez wątpienia o przyszłości rynku zdecydują młodzi gracze, którzy spędzają na tej formie rozrywki najwięcej czasu” – powiedział Paweł Szreder z Bain & Company. „To zgodnie z ich oczekiwaniami i zwyczajami będzie rozwijał się rynek”, dodał.

       

      Reklama

      Zobacz również: Polska wypada blado w rankingu innowacyjności. Liderem ten sam kraj 14. rok z rzędu

       

      Co istotne, raport wskazuje, że producenci stawiają na immersyjność, czyli budowanie wirtualnych światów. W badaniu Bain & Company jedna trzecia graczy wymienia tego typu grę jako ulubioną, natomiast w pokoleniu poniżej 18 lat – połowa.

      Młodsi gracze używają ekosystemu gier również do robienia zakupów, utrzymywania kontaktu ze znajomymi oraz korzystania z innych mediów, co zwiększa ich wartość jako grupy konsumenckiej z komercyjnego punktu widzenia. Gracze zaangażowani spędzają na grze więcej czasu i są skłonni wydawać na nią więcej. Dla młodszych graczy platformy takie jak Roblox czy Fortnite pełnią funkcję narzędzia kontaktu wspierającego relacje społeczne, czyli podobną do WhatsAppa czy Facebooka w starszych grupach wiekowych – czytamy w raporcie.

      Eksperci Bain & Company zwracają również uwagę na dominację na rynku tytułów wieloplatformowych (cross-platform), umożliwiających przechodzenie między urządzeniami, w ramach jednej rozgrywki. Zapis na innym urządzeniu (cross-save) jest natomiast jedną z trzech najbardziej pożądanych cech wśród gier. Pozostałe to możliwość aktualizacji i grania z przyjaciółmi (cross-play). Zgodnie z raportem 41% użytkowników jest gotowa zapłacić więcej za tytuł, który posiada takie udogodnienia.

       

      Zobacz również: Polska giełda może oberwać. Nadchodzi ważne wydarzenie dla rynku akcji

      Reklama

       

      Akcje CD PROJEKTu nadal liderem w polskim gamedevie

      Jeśli rynek gier wideo będzie nadal rozwijał się w szybkim tempie, jest oczywiste, że największe spółki z sektora gamingowego notowane na GPW mogą na tym skorzystać.

      Gigantem na polskim rynku jest w tej chwili CD PROJEKT. Jego udział w indeksie WIG-Gry wynosi aż 79,535%. Studio CD Projekt Red odpowiada między innymi za uniwersum Wiedźmina, a także Cyberpunk 2077.

      Wykres kursu CD Projekt S.A.

      Screenshot
      1 dzień
      +0.56%
      1 tydzień
      +3.58%
      1 miesiąc
      -0.82%
      6 miesięcy
      +24.37%
      rok bieżący
      +18.31%
      1 rok
      +98%
      5 lat
      -23.63%
      max
      +2354.35%
       

      Na podium zestawienia spółek gaminowych notowanych na warszawskiej giełdzie znalazł się jeszcze 11 bit studios oraz Huuuge Games.

      Wykres kursu 11 bit studios S.A.

      Screenshot
      1 dzień
      -1.4%
      1 tydzień
      +4.72%
      1 miesiąc
      +6.14%
      6 miesięcy
      -64.36%
      rok bieżący
      +20.71%
      1 rok
      -62.65%
      5 lat
      -48.28%
      max
      +2570.94%
       

      Zaraz za czołową trójką plasują się spółki takie jak Ten Square Games, PlayWay, Bloober Team, CI Games, Creepy Jar, Artifex Mundi oraz People Can Fly.

       

      Reklama

      Wykres. Notowania indeksu WIG-Gry

      ten rynek wzrosnie o 13 do 2028 roku spolki z gpw moga na tym zarobic grafika numer 1ten rynek wzrosnie o 13 do 2028 roku spolki z gpw moga na tym zarobic grafika numer 1

      Źródło: GPW Benchmark

       

      Zobacz również: Po wielu miesiącach spadków wreszcie mamy mocne wzrosty +23%! Spółka z GPW odbija, ale na jak długo?


      Oliwia Róża Serwa

      Oliwia Róża Serwa

      Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Akademii Ignatianum w Krakowie. Magister stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Laureatka XI edycji Nagrody Młodych Dziennikarzy im. Bartka Zdunka, wygrana za reportaż „Żyj dla mnie”. Wielokrotnie nagradzana stypendiami za wyniki w nauce i wyróżnieniami za działania społeczne.

      Redaktor FXMAG od 2024 roku. Specjalistka w sprawach polityki i historii USA. 


      Tematy

      gryWIG nowe technologie

      platformy streamingowe

      jakie gry stworzył cd projekt

      Rozrywka

      CD Projekt

      rynek gier

      gry wieloplatformowe

      użytkownicy gier

      notowania indeksu WIG-gry

      akcje CD Projekt

      Jak szybko będzie rósł rynek gier wideo?

      Co się dzieje w polskim gamedevie?

      Co to jest gamedev?

      komentarze

      Komentarze

      Sortuj według:  Najistotniejsze

      • Najnowsze
      • Najstarsze

      Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

      Reklama
      Reklama