Nowa rekomendacja dla spółki WIG20! Cena robi wrażenie

Po bardzo dobrych wynikach za I półrocze analitycy podnieśli cenę docelową LPP. Rośnie sprzedaż w Europie, a w planach jest rozwój kolejnych placówek.
Analitycy DM BOŚ zdecydowali się utrzymać rekomendację dla polskiego giganta odzieżowego LPP, podwyższając cenę docelową z 15.191 do 18.105 zł.
“Spółka jest skoncentrowana na poprawie rentowności, czego efekty powinny być widoczne w II poł. 2023/24. Podwyższamy całoroczną prognozę zysku operacyjnego na br. o 13% do 2,2 mld zł (poprzednio 1,9 mld zł)" - poinformowano w raporcie.
Po publikacji rekomendacji po rozpoczęciu poniedziałkowej sesji kurs akcji zyskuje ponad 1%.
Źródło: TradingView
Uzasadniając wycenę, analitycy zwrócili uwagę, że papiery LPP wymagają premii, a nie dyskonta względem marek takich jak H&M czy Inditex.
“DM BOŚ szacuje zysk netto na dział. kontynuowanej LPP w 2023/24 na 1.519,5 mln zł, EBITDA na 3.542,9 mln zł, a sprzedaż na 17.346,1 mln zł” - przekazano w raporcie.
LPP odpowiada za marki Reserved, Mohito, Cropp, Sinsay czy House. Oferta dostępna jest na 40 rynkach na świecie, a na sieć sprzedaży składa się 2000 sklepów. Gigant odzieżowy nie posiada własnych fabryk, nawiązując współpracę z podwykonawcami z Azji, Polski oraz innych państw europejskich.
W planach na kolejny rok spółka ma otwieranie nowych placówek w miejscach z potencjałem. W kolejnych miesiącach ważna ma być także dyscyplina kosztowa, która pozwoli zachować płynność.
"W planach na bieżący rok kierujemy się przede wszystkim rozsądkiem, chcemy otwierać salony, tam gdzie dostrzegamy największy potencjał sprzedażowy i otwartość na ofertę naszych marek. Równolegle do znaczących inwestycji w rozwój sieci stacjonarnej i stabilnych wzrostów w kanale e-commerce dalej stawiamy na dyscyplinę kosztową, która pozwoli nam zachować płynność finansową i zrównoważyć planowane wydatki" - tak komentował plany na ten rok Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.
W momencie debiutu na
Na podstawie danych za I półrocze, przychody spółki przekroczyły 4,5 mld zł. Z perspektywy rozwoju szczególnie istotny był II kwartał, gdy zwiększono sprzedaż w Europie. Na ostatniej konferencji wynikowej ponownie podkreślono, że priorytetem pozostaje rozwój na rynkach Europy Zachodniej, Południowej i Środkowej.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję