Najistotniejsze czynniki ryzyka, katalizatory wzrostu oraz przewagi konkurencyjne. Analiza spółki Unimot [raport na zlecenie GPW]
![Najistotniejsze czynniki ryzyka, katalizatory wzrostu oraz przewagi konkurencyjne. Analiza spółki Unimot [raport na zlecenie GPW] | FXMAG INWESTOR](https://admin.fxmag.pl/api/image?url=media/pics/najistotniejsze-czynniki-ryzyka-katalizatory-wzrostu-oraz-przewagi-konkurencyjne-analiza-spolki-unimot-raport-na-zlecenie-gpw.jpg&w=900)
1. Premie paliwowe ulegną istotnemu pogorszeniu w 2023 r.
2.
3. Przejęcie aktywów od Lotosu i PKN Orlen będzie kosztowniejsze niż zakładamy.
4. Ceny gazu ziemnego wrócą do rekordowych poziomów w 2023 roku, negatywnie wpływając na uzyskiwane marże.
5. Płynność kontraktów terminowych na energię elektryczną na TGE pozostanie ograniczona w kolejnych miesiącach negatywnie wpływając na uzyskiwane marże.
6. Ceny ropy powrócą do wzrostów, negatywnie wpływając na zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
7. Spółka w kolejnych kwartałach będzie w dalszym ciągu pokazywać straty w biznesie fotowoltaiki.
8. Spółka zostanie płatnikiem podatku od zysków nadzwyczajnych.
Unimot [raport na zlecenie GPW] - 1" />
1. Wyzwania logistyczne i pełne wykorzystanie infrastruktury transportowej w Polsce będzie podtrzymywał marże paliwowe
2. Spółka uniknie przeprowadzenia emisji akcji w celu sfinansowania przejęcia.
3. Spółka będzie notować wyraźne wzrosty przychodów w ujęciu rok-do-roku w kolejnych okresach.
4. Konsumpcja oleju napędowego w Polsce będzie rosła w 2023 r.
5. Nieplanowane przestoje produkcyjne w okolicznych rafineriach pozytywnie wpłyną na premie lądowe.
6. Następować będzie szybszy rozwój segmentu fotowoltaicznego i detalicznego Spółki.
7. Konsolidacja sektora paliwowego doprowadzi do trwałego podniesienia premii lądowych w Polsce.
8. Mniejsza konkurencyjność na rynku doprowadzi do trwałego wzrostu premii lądowych.
9. Spadki cen ropy doprowadzą do obniżenia zapotrzebowania na kapitał obrotowy w Spółce.
10. Reorganizacja grupy obniży zapotrzebowanie na kapitał obrotowy o ponad 200 milionów zł na rok.
11. Spółka rozpozna 30 milionów oszczędności w II połowie roku w związku z reorganizacją grupy.
1. Unimot jest obecnie największym niezależnym dostawcą na rynku paliw, uważanym za oczywistą alternatywę dla Orlenu
2. Zmotywowany i kompetentny zespół menedżerski będący akcjonariuszami Spółki.
3. Unimot osiągnął wysoką skalę działalności na hurtowej sprzedaży diesla, która dla nowych konkurentów może być bardzo trudna w osiągnięciu.
4. Unimot ściśle współpracuje z PKN Orlen: jest dużym odbiorcą hurtowym oleju napędowego od Orlenu, a jednocześnie jest jednym z głównych dostawców biokomponentów dla Orlenu.
5. Rosnąca detaliczna sieć paliwowa spółki zabezpiecza coraz większe wolumeny hurtowe oleju napędowego.
6. Wysoka efektywność kosztowa w porównaniu do innych importerów paliw.
7. Przejęcie aktywów logistycznych i asfaltowych od Lotosu wzmocni przewagi konkurencyjne Spółki dodając elementy stabilizacji i dywersyfikacji.
8. Unimot może się stać jednym z głównych beneficjentów konsolidacji sektora paliwowego w Polsce
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję