Czynniki ryzyka
- Premie paliwowe ulegną istotnemu pogorszeniu w drugiej połowie roku lub w 2023 r.
- Orlen skoryguje swoją politykę cenową, negatywnie wpływając na premie paliwowe
- Przejęcie aktywów od Lotosu i PKN Orlen będzie kosztowniejsze niż zakładamy
- Ceny gazu ziemnego pozostaną na obecnych, rekordowych poziomach, negatywnie wpływając na uzyskiwane marże
- Płynność kontraktów terminowych na energię elektryczną na TGE pozostanie ograniczona w kolejnych miesiącach negatywnie wpływając na uzyskiwane marże
- Ceny ropy powrócą do wzrostów, negatywnie wpływając na zapotrzebowanie na kapitał obrotowy
- Spółka w kolejnych kwartałach będzie w dalszym ciągu pokazywać straty w biznesie fotowoltaiki

Katalizatory
- Spółka uniknie przeprowadzenia emisji akcji w celu sfinansowania przejęcia
- Spółka będzie notować wyraźne wzrosty przychodów w ujęciu rok-do-roku w kolejnych okresach
- Konsumpcja oleju napędowego w Polsce będzie dalej rosła w kolejnych kwartałach
- Nieplanowane przestoje produkcyjne w okolicznych rafineriach pozytywnie wpłyną na premie lądowe
- Następować będzie szybszy rozwój segmentu fotowoltaicznego i detalicznego Spółki
- Konsolidacja sektora paliwowego doprowadzi do trwałego podniesienia premii lądowych w Polsce
- Mniejsza konkurencyjność na rynku doprowadzi do trwałego wzrostu premii lądowych
- Spadki cen ropy doprowadzą do obniżenia zapotrzebowania na kapitał obrotowy w Spółce
- Reorganizacja grupy obniży zapotrzebowanie na kapitał obrotowy o ponad 200 milionów zł na rok
- Spółka rozpozna 30 milionów oszczędności w II połowie roku w związku z reorganizacją grupy


Przewagi konkurencyjne
- 1Unimot jest obecnie największym niezależnym dostawcą na rynku paliw, uważanym za oczywistą alternatywę dla Orlenu
- Zmotywowany i kompetentny zespół menedżerski będący akcjonariuszami Spółki
- osiągnął wysoką skalę działalności na hurtowej sprzedaży diesla, która dla nowych konkurentów może być bardzo trudna w osiągnięciu
- Unimot ściśle współpracuje z PKN Orlen: jest dużym odbiorcą hurtowym oleju napędowego od Orlenu a jednocześnie jest jednym z głównych dostawców biokomponentów dla Orlenu
- Rosnąca detaliczna sieć paliwowa spółki zabezpiecza coraz większe wolumeny hurtowe oleju napędowego
- Wysoka efektywność kosztowa w porównaniu do innych importerów paliw
- Przejęcie aktywów logistycznych i asfaltowych od Lotosu wzmocni przewagi konkurencyjne Spółki dodając elementy stabilizacji i dywersyfikacji
- Unimot może się stać jednym z głównych beneficjentów konsolidacji sektora paliwowego w Polsce

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję