Gigant z GPW pokazał wyniki. Akcje odbiły od dna
Akcje LPP w czerwcu sięgnęły dna po spadku o 22% w trzy miesiące. W czwartek 12 czerwca zyskują po publikacji raportu finansowego. Spółka przedstawiła ambitne plany rozbudowy sieci sklepów o 25-30%.

Akcje LPP w czerwcu sięgnęły dna po spadku o 22% w trzy miesiące. W czwartek 12 czerwca zyskują po publikacji raportu finansowego. Spółka przedstawiła ambitne plany rozbudowy sieci sklepów o 25-30%.
Akcje LPP drożeją w czwartek o blisko 5% do 15 100 PLN w reakcji na publikację wyników finansowych przez spółkę. W rezultacie, kurs spółki odbił od tegorocznego dołka z początku miesiąca o 4%.
Pomimo czwartkowej zwyżki, notowania LPP są o 1% niżej niż na początku roku, a na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy spadły o ponad 22%.
Wykres: Kurs akcji LPP.
Źródło: TradingView.
W czwartek przed sesją zarząd LPP przedstawił wyniki finansowe za I kwartał roku obrotowego 2025-2026 roku. Konkretnie, chodzi o okres od lutego do końca kwietnia.
Przychody grupy LPP wyniosły 4,954 mld PLN w I kwartale obrotowym 2025-2026. Jest to wzrost o 15% rok do roku, bo rok temu było to 4,306 mld PLN. Jest to również wynik nieco niższy niż oczekiwane przez konsensus 4,97 mld PLN.
Zysk netto jednostki dominującej osiągnął poziom 334 mln PLN, wobec 276 mln PLN przed rokiem. Mowa zatem o zwyżce o około 21% rok do roku. W tym zakresie spółka przekroczyła oczekiwania analityków, bo konsensus przed publikacją sprawozdania przez LPP zakładał 250,7 mln PLN.
Zysk operacyjny wyniósł 464 mln PLN względem 383,7 spodziewanego wedle konsensusu.
Zysk EBITDA wypracowany przez LPP to 938 mln PLN. Analitycy rynkowi szacowali, że będzie to 873,4 mln PLN.
Nakłady inwestycyjne grupy LPP były ponad dwukrotnie wyższe w I kwartale obrotowym 2025-2026 niż rok wcześniej. Było to 613 mln PLN w porównaniu do 286 mln PLN przed rokiem.
Marża wypracowana przez LPP w I kwartale obrotowym to 54%, a to o 1,9 pkt. proc. więcej w ujęciu rocznym. Gdy wynik ten zostanie oczyszczony o wpływ transakcji z agentami zakupowymi w I kwartale 2024 roku, to marża brutto byłaby niższa o 1,1 pkt. proc.
Wykres: Kurs akcji LPP na przestrzeni lat.
Źródło: TradingView.
Grupa LPP chce rozbudować sieć sprzedaży stacjonarnej o 25-30% w roku obrotowym 2025-2026, czyli do końca stycznia 2026 roku. Oczywiście, wiąże się to z większymi wydatkami inwestycyjnymi rzędu 3,1 mld PLN. To jednak mniej niż wcześniej planowane 3,5 mld PLN.
“Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy” - czytamy w sprawozdaniu finansowym LPP.
Celem spółki na bieżący rok obrotowy to 1200 nowych salonów. Około 1100 z nich to
LPP to polska spółka zajmująca się projektowaniem, produkcją i dystrybucją odzieży, która prowadzi działalność od ponad 30 lat.
Sieć sprzedaży Grupy LPP obejmuje całą Polskę, kraje Europy i Bliski Wschód. Spółka działa w modelu omnichannel na ponad 40 rynkach. Wśród marek LPP są Sinsay, Reserved, Cropp, House i Mohito. Produkty projektowane są przez spółkę, ale wytwarzane są przez firmy zewnętrzne, głównie w Azji, a sieć dystrybucji znajduje się w Europie oraz Polsce.
Zespół Grupy LPP liczy łącznie około 54 tys. osób w biurach oraz strukturach sprzedaży i dystrybucji w Polsce, krajach Europy i Azji.
Spółka LPP notowana jest na
Zobacz również: Rekomendacja "Kupuj" dla akcji Apple. Bank przewiduje potężny wzrost kursu
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję