Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
profile icon
Reklama
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W 2021 r. Spółka osiągnęła przychody na poziomie 30,8  mln  zł (+96% rdr), które okazały się wyższe od naszych prognoz o  14%. W  najlepszym sezonowo IV kw. spółka zaraportowała 10,8 mln zł przychodów, przebijając nasze oczekiwania aż o  56%. Zgodnie z  modelem biznesowym, Spółka celuje w  roczną dynamikę wzrostu przychodów na poziomie przewyższającym 70%. Dlatego też podwyższamy nasze prognozy całorocznych przychodów na 2022 rok o 20% do 53,0 mln zł, co implikuje wzrost o 72% r/r.

Od wydania naszego ostatniego raportu w grudniu 2021 roku

DataWalk
DataWalk S.A.
113.9998
5.07 %
Dywidendy
1 dzień
-3.39 %
1 tydzień
-8.06 %
1 miesiąc
3.07 %
6 miesięcy
147.83 %
ujawniła siedem kontraktów, z  czego sześć zostało podpisanych w  roku 2022. Dla porównania, do końca czerwca zeszłego roku, ujawniono jedynie trzy nowe kontrakty, zatem obserwujemy zauważalne przyspieszenie pozysku istotnych kontraktów, co powinno przekładać się na wzrost przychodów. Uważamy, że w średnim okresie sprzedaż Spółki będą wspierać cztery czynniki: (i)  oczekiwany wzrost popytu na oprogramowanie służące do celów wywiadowczych, (ii) uruchomiona kampania marketingowa adresowana do klientów IBM I2, (iii) postępująca dywersyfikacja zastosowań platformy (w  tym banki, e-commerce) oraz (iv)  umocnienie USD względem polskiej waluty (53%/89% sprzedaży generowanej w  2021/ I  kw. 2022 denominowane było w USD).

Od grudnia ub. roku, kiedy wydaliśmy nasz ostatni raport, mediana mnożników EV/ Sprzedaż na lata 2022-2023 w  grupie porównawczej DataWalk spadła średnio o  45% pod wpływem wzrostu wymaganych stóp zwrotu. Z  drugiej strony podwyższamy nasze prognozy sprzedaży dla Spółki na lata 2022/2023/2024 odpowiednio o  20%/31%/51%. W  konsekwencji nasza wycena docelowa w  horyzoncie 12 miesięcy spada o  23% do 201  zł na akcję (poprzednio 259  zł na akcję), co implikuje ponad 40% potencjał wzrostu. Jeśli DataWalk skorygujemy mnożnik o  oczekiwaną dynamikę wzrostu sprzedaży (DataWalk jest jedną z 2 spółek w  grupie porównawczej z  największym tempem wzrostu), dyskonto wobec porównywalnych podmiotów osiąga aż 47-78%. Dlatego też podtrzymujemy długoterminową rekomendację Kupuj dla Spółki. Z  drugiej strony, zauważając negatywny wpływ zacieśniania polityki monetarnej w USA na mnożnikispółek wzrostowych, obniżamy krótkoterminową rekomendację relatywną do Neutralnie.

DataWalk: Podsumowanie inwestycyjne [dane podstawowe, kurs i akcji DAT, najbliższe wydarzenia]. Raporty analityczne  - 1DataWalk: Podsumowanie inwestycyjne [dane podstawowe, kurs i akcji DAT, najbliższe wydarzenia]. Raporty analityczne  - 1

 

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


komentarze

Komentarze

Sortuj według:  Najistotniejsze

  • Najnowsze
  • Najstarsze

Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję

Reklama
Reklama

Najnowsze

Polecane