W oczekiwaniu mocnych wyników finansowych za III kw. br. podwyższamy prognozy dla Spółki.
Zakładamy w III kwartale kontynuację procesów obserwowanych wcześniej w markach CCC i HalfPrice, aczkolwiek wydaje nam się, że dalsza redukcja kosztów może być niewykonalna i nieefektywna, ponieważ baza kosztów CCC została już ograniczona.
Oczekujemy poprawy wzrostu r/r wyników w Modivo (wynik operacyjny Modivo wyniósł -28/-143/+13 mln zł w I poł. 2023/ II poł. 2023/ I poł. 2024 roku) przy wsparciu ograniczania działalności promocyjnej i obniżania kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu.
Swoje oczekiwania opieramy na ostatnich informacjach, m.in. o zmianach na kluczowych stanowiskach menedżerskich w Spółce: w połowie września Dariusz Miłek stanął na czele zarządu Modivo, a Łukasz Boguszewski – dotychczas dyrektor logistyki w Modivo – będzie odpowiedzialny za logistykę całej Grupy.
>> zobacz tez: Polska gospodarka najmniej wrażliwa na negatywne skutki polityki Trumpa, ocenia wielki fundusz
Niskie prawdopodobieństwo oferty publicznej Modivo
Podejrzewamy, że te zmiany sięgają głębiej i to, co widzimy, jest tylko wierzchołkiem góry lodowej, stąd nasze domysły dotyczące zachodzących w Grupie CCC procesów konsolidacyjnych.
Wszystko to naszym zdaniem zmniejsza prawdopodobieństwo oferty publicznej Modivo.
Na rynku e-commerce utrzymuje się ostra konkurencja i uważamy, że jedynie ścisła kontrola kosztów, którą ułatwia bycie elementem dużej grupy, może umożliwić osiąganie marż na przyzwoitym poziomie.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję