Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,11%
USD / PLN3,99-0,02%
CHF / PLN4,42-0,06%
GBP / PLN5,04-0,03%
EUR / USD1,08-0,09%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

zbiórka crowdfundingowa

Obecnie na platformie Crowdway trwa kampania crowdfundingowa, której celem jest realizacja filmu „Król dopalaczy”. Jaki jest potencjał tego przedsięwzięcia? Jakie są możliwe korzyści dla inwestorów? O czym opowiada film?

 

Na platformie Crowdway rozpoczęła się zbiórka crowdfundingowa na realizację filmu „Król dopalaczy”. W ramach emisji spółka zamierza pozyskać kwotę 2,85 mln zł. Stanowi to 50% kosztów realizacji projektu. W celu realizacji projektu została utworzona spółka celowa Król Dopalaczy Film S.A. Założycielem spółki jest firma producencka Kidd Productions sp. z o.o., a prezesem producentka filmu „Król dopalaczy” - dr Katarzyna Samson. Przygotowania do przedsięwzięcia trwają już kilka lat, co zaowocowało znakomitym scenariuszem, nawiązaniem współpracy z silnymi partnerami z branży oraz pozyskaniem 50% budżetu.

Ofertą publiczną są objęte akcje uprzywilejowane serii B o wartości nominalnej 0,10 zł. Cena emisyjna akcji wynosi 2,85 zł. Inwestorzy obejmą 1.000.000 akcji. Po emisji będą one stanowić 50% wszystkich akcji spółki.

Reklama

Najniższa kwota, jaką można zainwestować w ramach kampanii crowdfundingowej wynosi 285 zł (100 akcji), a maksymalna 500.000 zł (175.438 akcji). W zależności od wielkości pakietu akcji, dla inwestorów zostały przygotowane benefity, takie jak dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, imienne podziękowania w końcowych napisach filmu, plakaty, pamiątkowe rekwizyty czy nawet możliwość wystąpienia w filmie w charakterze statysty/epizodysty. Przy większych pakietach akcji, inwestorzy mają możliwość skorzystania także z takich atrakcji, jak wizyty na planie filmowym, zaproszenie na uroczystą oficjalną premierę filmu z udziałem reżysera, aktorów i ekipy oraz ekskluzywny koncert muzyki filmowej Hani Rani.

W momencie pisania artykułu, w ramach kampanii crowdfundinowej pozyskano środki w wysokości ponad 300.000 zł od 63 inwestorów, a do końca zbiórki pozostało 30 dni. 

 

O czym jest film?

„Król dopalaczy” to trzymająca w napięciu historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Opowiada o powstaniu i upadku imperium “legalnych narkotyków”, czyli dopalaczy. Dotyka również spraw uniwersalnych, takich jak dążenie do sukcesu, miłość, uwikłanie i mierzenie się z konsekwencjami własnych decyzji. Film ukazuje świat wielkich pieniędzy i ucieczki przed prawem w hollywoodzkim stylu. Przede wszystkim jednak dotyczy ważnego społecznie problemu, jakim jest szkodliwość dopalaczy.

Reżyserem filmu jest Pat Howl. Jego filmy Go Fish! (2016) oraz Off the hook / Tamtej nocy (2018)  zasłynęły na międzynarodowych pokazach i zdobyły liczne nagrody. Jest on też reżyserem II unitu przy filmie Broad Peak (reż. L. Dawid) oraz serialu W głębi lasu (reż. L. Dawid & B. Konopka) dla Netflix.

Reklama

Główną rolę zagra Tomasz Włosok. Utalentowany aktor młodego pokolenia ma na swym koncie role w kilkudziesięciu filmach, m.in.: „Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa”, „Powidoki”, „Underdog”, „Polot”, „Jestem mordercą”.

W pozostałych rolach wystąpią m.in. Weronika Rosati, Łukasz Simlat, Agnieszka Grochowska, Maciej Musiałowski i Ewa Wencel.

Autorką muzyki do filmu jest Hania Rani - pianistka, kompozytorka i wokalistka. Na swoim koncie ma dwie solowe płyty Esja (2019) i Home (2020). Jest autorką muzyki do filmów xABo: Ksiądz Boniecki (reż. A. Potoczek), Jak najdalej stąd (reż. P. Domalewski), a także filmów krótkometrażowych dla HBO Polska (reż. J. Matuszyski) i Miu Miu (reż. M. Szumowska).

Premiera filmu „Król dopalaczy” jest planowana na 2022 rok, kiedy prawdopodobnie zakończy się pandemia COVID w Polsce. Gdyby jednak trwała dłużej, spółka jest przygotowana na alternatywne scenariusze dystrybucji we współpracy z największymi platformami VOD na świecie.

 

Kiedy inwestorzy będą mogli zrealizować zyski?

Pierwszym krokiem jest zakup akcji spółki Król Dopalaczy Film S.A. przez inwestorów w ramach kampanii crowdfundingowej. Następnie spółka przeznaczy zebraną kwotę na realizację filmu. Będzie zarabiać na jego emisji w kinach, na platformie VOD, w telewizji i na DVD. W latach 2021-2022 będzie trwała produkcja filmu. Lata 2022-2023 są przewidziane na jego dystrybucję. W latach 2024-2025 będzie miała miejsce likwidacja spółki, zwrot środków i realizacja zysków.

Reklama

Spółka została zawiązana na czas określony w celu realizacji projektu. Termin zakończenia przedsięwzięcia został ustalony na 31 grudnia 2023 r. Po tym czasie rozpocznie się proces likwidacji spółki. Po upływie roku od ogłoszenia o otwarciu likwidacji i wezwaniu ewentualnych wierzycieli, będzie mógł nastąpić podział majątku spółki. Akcjonariusze serii B (inwestorzy crowdfundingowi) są uprzywilejowani pod względem pierwszeństwa podziału majątku spółki, a zyski (czyli nadwyżka ponad wniesione wkłady) zostanie podzielona w proporcji 3:1 między akcjonariuszy serii B a akcjonariuszy serii A (założycieli spółki).

 

Potencjał przedsięwzięcia

Przychody spółki będą pochodzić z dystrybucji kinowej, telewizyjnej, VoD i DVD oraz eksploatacji (publicznego wyświetlania filmu w środkach lokomocji, hotelach itp.) Dodatkowym źródłem przychodów będzie sprzedaż praw do filmu przy likwidacji spółki. Spółka spodziewa się pozyskać 1-1,5 mln widzów kinowych. Celem spółki jest też uzyskanie 2.700.000 zł z tytułu licencji na platformę VoD, do telewizji i na DVD oraz z dystrybucji międzynarodowej. Spółka oczekuje także przychodów na poziomie 200.000 zł z tytułu eksploatacji filmu oraz 100.000 zł z tytułu odsprzedaży praw do filmu przy likwidacji spółki.

Według szacunków spółki, przy zakładanych przychodach pozakinowych, przychody ze sprzedaży 360 tys. biletów kinowych powinny zapewnić zwrot kosztów projektu. Przychody ze sprzedaży 1 mln biletów powinny przynieść nadwyżkę na poziomie ok. 64% ponad koszty realizacji filmu, co przełożyłoby się na zwrot 1,64 zł z każdej zainwestowanej złotówki. Gdyby sprzedano 1,5 mln biletów, nadwyżka ta wyniosłaby 115%, a więc inwestorzy uzyskaliby 2,15 zł z każdej złotówki.

 

Reklama

Wartości oszacowane przez spółkę (źródło: materiały informacyjne na platformie Crowdway)

 

Warto wspomnieć, że jest to kolejna kampania crowdfundingowa na platformie Crowdway, której celem jest pozyskanie środków na realizację filmu. Warto wspomnieć, że w 2020 r. zakończyła się sukcesem zbiórka na film „Rój” w reżyserii Bartka Bali, z Romą Gąsiorowską i Erykiem Lubosem w rolach głównych.

Platforma Crowdway działa na rynku od 2015 r. Do maja 2021 r. zrealizowała ponad 30 kampanii na łączną kwotę 60 mln zł.

 

Reklama

Źródło: materiały informacyjne spółki na platformie Crowdway

Czytaj więcej