Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,18%
USD / PLN3,99-0,12%
CHF / PLN4,42-0,10%
GBP / PLN5,03-0,16%
EUR / USD1,08-0,06%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

wyniki Meta Platforms

W ostatnim czasie spółka Meta Platforms, znana niegdyś jako Facebook, opublikowała wyniki kwartalne. Rozczarowały one inwestorów. Od początku roku akcje spółki straciły około 50% swej wartości.

 

27 lipca w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku poznaliśmy wyniki kwartalne słynnego medium społecznościowego, znanego dawniej jako Facebook, a obecnie pod nazwą Meta Platforms.

W II kwartale 2022 r. przychody wyniosły 28,82 mld USD wobec 29,08 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi spadek o 1% rdr. Uzyskane przychody okazały się nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 28,94 mld USD.

Reklama

Spółka zakończyła miniony kwartał zyskiem netto w wysokości 6,69 mld USD wobec 10,39 mld USD rok wcześniej, co stanowi spadek o 36% rdr. Zysk na akcję wyniósł 2,46 USD w porównaniu do 3,61 USD przed rokiem. Okazał się też niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 2,59 USD.

 

Tym, co interesuje analityków i inwestorów są też dane dotyczące liczby użytkowników

Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) wyniosła 1,97 mld i była wyższa o 3% niż przed rokiem. Okazała się nieco wyższa od szacunków analityków na poziomie 1,96 mld.

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) był wyższa o 1% niż rok wcześniej i wyniosła 2,93 mld. Konsensus analityków zakładał 2,94 mld.

Średni przychód na użytkownika (ARPU) wyniósł 9,82 USD wobec konsensusu zakładającego 9,83 USD.

Reklama

 

W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki spadł o 2,5%

Od początku roku akcje Meta Platforms straciły około 50% swej wartości. Jest to związane z obawami inwestorów o biznes reklamowy spółki. Polityka prywatności iOS Apple ogranicza możliwości śledzenia aktywności użytkowników, co utrudnia kierowanie do nich reklam.

Meta przedstawiła też rozczarowującą prognozę na kolejny kwartał, zapowiadając „kontynuację słabego otoczenia popytu na reklamę, którego doświadczyliśmy w drugim kwartale, a które naszym zdaniem jest napędzane przez szerszą niepewność makroekonomiczną”.

W najbliższym kwartale spółka spodziewa się przychodów w przedziale od 26 do 28,5 mld USD. Byłby to spadek o 2-11% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku. Analitycy spodziewali się, że w najbliższym kwartale spółka osiągnie przychody na poziomie 30,5 mld USD.

Wykres Meta Platforms

Wykres Meta Platforms

Reklama

Czytaj także: https://www.fxmag.pl/artykul/twitter-z-wynikami-za-ii-kwartal-2022-elon-musk-namieszal-w-spolce-kurs-akcji-w-dol

Czytaj więcej