Sezon wyników kwartalnych największych amerykańskich spółek powoli dobiega końca. W ostatnim czasie swe wyniki opublikowały Amazon i Apple.
27 października w czwartek po zakończeniu sesji na amerykańskiej giełdzie Amazon opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2022 r. Przychody wyniosły 127,1 mld USD wobec 110,8 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 15% rdr. Uzyskane przychody okazały się nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street na poziomie 127,46 mld USD.
Zysk netto spółki uległ obniżeniu do 2,9 mld USD w porównaniu z 3,2 mld USD rok wcześniej. Stanowi to spadek o 9% rdr. Zysk na akcję wyniósł 0,28 USD w porównaniu do 0,31 USD przed rokiem.
Przychody z Amazon Web Services wyniosły 20,5 mld USD. Analitycy spodziewali się wyższych przychodów z tego segmentu działalności firmy – na poziomie 21,1 mld USD.
Przychody z reklam natomiast okazały się nieco wyższe od szacunków analityków i wyniosły 9,55 mld USD. Konsensus analityków zakładał 9,48 mld USD.
https://t.co/IF9Fio9vQa, Inc. today announced financial results for its third quarter ended September 30, 2022. https://t.co/iZVtjb1FgI
— Amazon News (@amazonnews) October 27, 2022
Tym, co najbardziej zmartwiło inwestorów, okazała się prognoza spółki na kolejny kwartał. Amazon spodziewa się, że przychody będą wynosić od 140 do 148 mld USD, co stanowi wzrost o 2-8%. Jednak analitycy spodziewali się jeszcze więcej – szacunki zakładały poziom 155 mld USD.
W notowaniach posesyjnych kurs akcji Amazona zanurkował o 20%.
Notowania Amazona w okresie 1 roku