11 lutego spółka Disney przedstawiła wyniki kwartalne. Były one niższe niż przed rokiem, jednak stanowiły zaskoczenie dla analityków z Wall Street, którzy spodziewali się znacznie słabszych wyników. Działalność parków rozrywki zeszła na dalszy plan i obecnie spółka jest skupiona na usługach streamingowych.
11 lutego w czwartek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku spółka Walt Disney Company opublikowała wyniki finansowe za IV kwartał. Przychody uległy obniżeniu do poziomu 16,25 mld USD w porównaniu do 20,88 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi spadek o 22% rdr. Okazały się jednak wyższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 15,9 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 0,32 USD w porównaniu do 1,53 USD przed rokiem. Osiągnięty zysk również zaskoczył analityków z Wall Street, gdyż spodziewali się oni straty na poziomie 0,41 USD na akcję.
Działalność związana z parkami rozrywki zeszła na dalszy plan i uwaga rynku jest skupiona przede wszystkim na działalności telewizyjnej Disneya. Spółka poinformowała, że obecnie ma prawie 95 milionów abonentów usługi streamingowej Disney+. W minionym kwartale dla części klientów zakończył się bezpłatny okres próbny. Spółka jest zadowolona, że zdecydowali się oni zostać płatnymi abonentami po zakończeniu okresu promocyjnego.
Jednocześnie zwrócono uwagę, że średni miesięczny przychód na użytkownika uległ obniżeniu o 28% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku