Pierwszy kwartał 2021 roku przyniósł Grupie Śnieżka wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz zysków. O prawie jedną piątą zwiększyły się wpływy z rynku polskiego, do czego – poza utrzymującym się wysokim popytem na produkty z wyższej półki – przyczynił się wzrost zamówień od partnerów handlowych, przygotowujących się do wiosennego szczytu zainteresowania Polaków produktami dekoracyjnymi.
W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wszystkie spółki Grupy wypracowały skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 182,6 mln zł, czyli o 8,8% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Pozytywny wpływ na skonsolidowane wyniki tego okresu miała przede wszystkim wyższa sprzedaż zrealizowana w Polsce, która zrekompensowała niższe wyniki osiągnięte na rynkach zagranicznych.
Wśród głównych rynków Grupy wyróżnił się rynek krajowy, na którym przychody wyniosły 126,6 mln zł i poprawiły się o 19,5% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wzrost wartości sprzedaży w Polsce wynikał m.in. z utrzymującego się trendu premiumizacji, a także zwiększonego poziomu zamówień od partnerów handlowych Śnieżki we wszystkich kanałach dystrybucji przed sezonem, zwłaszcza w marcu br.
– Również w pierwszych trzech miesiącach tego roku obserwowaliśmy zainteresowanie Polaków remontami i odświeżaniem swoich domów z wykorzystaniem lepszych jakościowo produktów, takich jak nasze farby Magnat. Z drugiej strony przedłużająca się zima wpłynęła szczególnie na nieco mniejsze zainteresowanie systemami dociepleń. Finalnie jednak osiągnęliśmy dobre wyniki, choć przed nami pełna wyzwań główna część sezonu remontowego. Mamy też na uwa