Kiedy może nastąpić potencjalne odwrócenie negatywnego sentymentu w globalnym gamingu? Co może być “pierwszą jaskółką”, która ponownie obwieści ożywienie w tej do niedawna najgorętszej giełdowej branży? Czy “wiatr zmian przyjdzie ze wschodu” w postaci spółki Tencent, która coraz mocniej zaczyna “rozpychać się łokciami” na europejskim rynku M&A i co jeszcze może mieć w zanadrzu chiński gigant?
Tencent to powstała w Chinach (z siedzibą w Shenzhen) międzynarodowa korporacja, której obszar działalności to najnowsze technologie i Internet, będąca jedną z największych tego typu na świecie. Głównymi produktami Tencentu są system płatności WeChat Pay oraz aplikacja WeChat, które stanowią technologiczny “Bread and Butter” w całych Chinach. Pomimo tego, iż jedynie 30% przychodów spółki pochodzi z gier mobilnych, to jednak ten segment działalności koncernu daje mu największe możliwości ekspansji zagranicznej. Tencent rozbudowuje swój biznes nie tylko poprzez rozwój organiczny, ale również w wyniku aktywnych działań na rynku fuzji i przejęć. Aktualnie Tencent jest jednym z największych na świecie koncernów w branży technologicznej, jednak jego początki były dość niepozorne. Historia Tencentu zaczeła się od wydawania nieskomplikowanych gier przeglądarkowych udostępnianych na platformie QQ. Pierwszą grą w portfolio Tencentu był wydany w 2004r. QQ Tang, czyli “alter ego” znanej gry Bomberman. Jednak to nie gra o małym fanie pirotechniki otworzyła Tencentowi drogę do podboju gamingowego świata. Punkt zwrotny nastąpił rok później, gdy spółka wypuściła na rynek ch