Reklama
WIG82 625,35+1,31%
WIG202 429,70+1,46%
EUR / PLN4,31-0,12%
USD / PLN3,99-0,04%
CHF / PLN4,42+0,37%
GBP / PLN5,04+0,15%
EUR / USD1,08-0,09%
DAX18 497,57+0,11%
FT-SE7 973,25+0,52%
CAC 408 213,94+0,11%
DJI39 760,92+0,00%
S&P 5005 251,44+0,06%
ROPA BRENT86,35+0,76%
ROPA WTI82,43+0,87%
ZŁOTO2 213,88+1,01%
SREBRO24,83+1,06%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

thrifty polska

Bankructwa zazwyczaj oznaczają, że właściciele kapitału własnego zostają zmieceni z powierzchni ziemi. Hertz Global Holdings okazuje się być wyjątkiem.

Czasy prosperity w branży wynajmu samochodów doprowadziły do wojny ofertowej o firmę w sądzie upadłościowym

Rezultat: wierzyciele są spłacani w całości, a akcjonariusze mogą spodziewać się znaczącej wypłaty. Akcje Hertz (OTCMKTS: HTZGQ) wzrosły o ponad 50%, do 6 dolarów, po tym jak grupa inwestorów pod przewodnictwem Knighthead Capital Management, Certares Opportunities i funduszy prowadzonych przez Apollo Global Management (APO) wygrała w zeszłym miesiącu aukcję spółki, która prawdopodobnie doprowadzi do wyjścia Hertz z rozdziału 11 do końca czerwca. Akcje Hertza mogą dodatkowo zyskać na wartości, ponieważ spółka jest wyceniana z dyskontem do konkurencyjnej Avis Budget Group (CAR), której akcje w tym roku wzrosły o ponad 100%, do 85 dolarów. Wartość rynkowa Avis wynosi 6 mld dolarów. Podobnej wielkości Hertz, z przewidywanym długiem netto w wysokości 1 mld USD lub mniej, wyjdzie z bankructwa z lepszym bilansem niż Avis, który ma około 3 mld USD długu.

Firmy wynajmujące samochody mogą dobrze prosperować tego lata i nie tylko

- ponieważ niedobór pojazdów powoduje wzrost cen. Wyższe ceny samochodów używanych oznaczają mniejszą amortyzację, gdy firmy wynajmujące sprzedają swoje samochody. Branża powinna odnieść korzyści jako oligopol zdominowany przez Hertz - który jest również właścicielem marek Dollar i Thrifty - Avis Budget oraz prywatny Enterprise. Posiadacze akcji Hertza otrzymają pakiet składający się z około 1,50 USD za akcję w gotówce, 3% udziałów w zreorganizowanej spółce oraz warranty na 18% akcji spółki z rzadkim 30-letnim terminem wykupu. Warranty stanowią większą część wartości. Długi okres zapadalności - większość warrantów ma 10 lat lub mniej - powinien sprawić, że będą one wartościowe, gdy zaczną być przedmiotem obrotu.

Doradcy finansowi Hertza wycenili pakiet na 7,36 USD za akcję,

ale ostatecznie może on być wart więcej. "Skomplikowana sytuacja związana z upadłością spółki i jej powstaniem stworzyła szansę dla obecnych i potencjalnych akcjonariuszy" - mówi Andy Taylor, dyrektor zarządzający w Carronade Capital, firmie inwestycyjnej z Darien w stanie Conn., która aktywnie uczestniczyła w procesie restrukturyzacji. "Jeśli zreorganizowany Hertz zmniejszy różnicę w wycenie w stosunku do Avis, posiadacze HTZGQ powinni zyskać 10 dolarów lub więcej". Akcjonariusze Hertz mogą pocieszać się tym, że grupa inwestorów Knighthead/Certares inwestuje około 3 mld USD w zakup nowych udziałów spółki. Zainteresowanie branżą wynajmu samochodów skupiło się głównie na Avis, ponieważ wielu z nich nie może lub nie chce posiadać akcji firmy w upadłości. To powinno się zmienić, gdy Hertz uzyska potencjalną wartość kapitału własnego w wysokości około 6,5 mld USD.

Reklama

Tomasz Ocap

Przekierowanie do artykułu

Czytaj więcej