Reklama
WIG82 745,58+1,45%
WIG202 436,05+1,72%
EUR / PLN4,30-0,28%
USD / PLN3,98-0,31%
CHF / PLN4,41-0,36%
GBP / PLN5,03-0,20%
EUR / USD1,08+0,04%
DAX18 492,49+0,08%
FT-SE7 952,60+0,26%
CAC 408 205,81+0,01%
DJI39 807,37+0,12%
S&P 5005 254,35+0,11%
ROPA BRENT87,07+1,60%
ROPA WTI82,70+1,20%
ZŁOTO2 234,24+0,06%
SREBRO25,03+1,87%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ten Square Games wyniki finansowe za 2020 rok

Pierwsza sesja nowego tygodnia zakończyła się delikatną zwyżką polskich blue chipów (+0,1%), przy obrotach na poziomie 1,6 mld PLN. Spółkami, które najwięcej zyskały tego dnia były JSW 9,4%, Tauron 4,0% oraz PGE 3,8%. Z drugiej strony najwięcej straciły takie walory jak Mercator 7,9% (debiutant), CD Projekt 2,8% oraz KGHM 1,8%. Wzrostami również zakończyły się notowania mWIG40 i sWIG80, które tego dnia zyskały odpowiednio: 0,9%/1,4%. Większość europejskich parkietów świeciła się na zielono, zarówno FTSE100 jak i niemiecki DAX urosły o 0,3%, natomiast negatywnie wyróżnił się CAC40, który stracił tego dnia 0,5%.

Poniedziałkowe notowania na Wall Street zakończyły się wzrostami głównych indeksów. Do łask wróciły spółki technologiczne, a Nasdaq ze zwyżką 1,2% okazał się liderem w tym dniu (prawdopodobnie był to efekt spadku rentowności amerykańskich papierów skarbowych o 5 pb), z nieco gorszym wynikiem sesję zakończył S&P500 (+0,7%), najsłabszy okazał się Dow Jones, który zyskał zaledwie 0,3%. Na rynkach azjatyckich zarówno Shanghai Composite Index jak i Nikkei idą w dół odpowiednio o -1,1%/-0,4% .Od samego rana kontrakty terminowe na DAX i na amerykańskie indeksy świecą się na czerwono (-0,2-0,5%).

SKRÓT INFORMACJI ZE SPÓŁEK

  1. KGHM: W lutym’21 sprzedaż miedzi wzrosła o 3,3% r/r, a srebra spadła o 20,9% r/r [tabela BDM];
  2. Ten Sqaure Games: Spółka w 4Q’20 wypracowała 31,9 mln PLN zysku netto, po oczyszczeniu o przychód odroczony w czasie zgodnie z oczekiwaniami [komentarz BDM];
  3. GTC: Wyniki 4Q’20 słabsze r/r i od naszych oczekiwań [tabela BDM];
  4. Alumetal: EBITDA w 4Q20 wyniosła 35,9 mln PLN (57% r/r), 15% powyżej konsensusu.
  5. PKO BP: Bank planuje skup do 10% akcji; chce utworzyć 6,7 mld PLN fundusz na pokrycie strat CHF.
  6. Santander Bank Polska: ZWZ zdecydowało o zatrzymaniu zysku za '20 i o utworzeniu kapitału dywidendowego. Bank przeprowadza ankiety dot. ugód ws. kredytów CHF, zarząd bez decyzji w tej sprawie.
  7. CD Projekt: Spółka zaprezentuje nową strategię 30 marca.
  8. Asbis: Wzrost sprzedaży w lutym o 37% r/r [wykres BDM];
  9. Wojas: Sprzedaż w lutym bez zmian r/r [wykres BDM];
  10. Artifex Mundi: Spółka chce wprowadzić program motywacyjny na lata 2021-2024 [komentarz BDM];
  11. TIM: Zarząd zarekomenduje dodatkową 1 PLN dywidendę/akcję ponad zaliczkę z wyniku 2020 roku (blisko 5% DY) i przyjął długoterminową politykę dywidendową gwarantującą wypłatę 1 PLN/akcję dywidendy+ 50% nadwyżki- pozytywne [komentarz BDM];
  12. TIM: Podsumowanie konferencji po ogłoszeniu polityki dywidendowej (22.03.2021);
  13. ML System: Spółka z pozytywną opinią Komisji Bioetycznej dot. rozszerzenia zakresu badania.
  14. Budimeks: Oferta spółki o wartości 202,6 mln PLN oceniona najwyżej w przetargu GDDKiA.
  15. Open Finance: Odpisy i rezerwy obniżą wynik grupy o 16,6 mln PLN.
  16. Erbud: Spółka ma umowę na farmę wiatrową za 28,8 mln PLN.
  17. Forever Entertainment (NC): Spółka w 4Q’20 miała 0,6 mln PLN straty netto, poniżej naszych oczekiwań [komentarz BDM];

Wg poniedziałkowych danych liczba hospitalizowanych osób z powodu SARS-CoV-2 sięgnęła 1054 os. (łącznie 24,6 tys. os.), co oznacza dotychczasowy rekord pandemii (powyżej jesienniej fali). Liczba wykorzystanych łóżek również pobiła rekord (74%), a respiratorów zbliżyła się do rekordu (75% vs 78% rekord na jesień).

Surowce

    
 

Cena

1D

1W

MTD

YTD

1R

  

Ropa Brent [USD/bbl]

64,0

-0,9%

-7,1%

-3,3%

23,5%

136,6%

  

Gaz TTF DA [EUR/MWh]

18,5

4,4%

0,7%

16,5%

-3,3%

125,2%

  

Gaz TTF 1M [EUR/MWh]

18,1

4,8%

1,3%

15,3%

-5,1%

120,7%

  

CO2 [EUR/t]

42,8

2,2%

1,1%

14,9%

31,2%

166,6%

  

Węgiel ARA [USD/t]

68,5

0,4%

3,2%

3,9%

-1,1%

44,4%

  

Miedź LME [USD/t]

9 116,3

0,5%

-0,5%

-0,3%

17,6%

89,7%

  

Aluminium LME [USD/t]

2 243,0

0,4%

2,3%

4,4%

13,7%

43,9%

  

Cynk LME [USD/t]

2 855,5

1,1%

0,6%

2,9%

4,6%

54,8%

  

Ołów LME [USD/t]

1 946,8

0,8%

0,4%

-4,5%

-1,5%

18,5%

  

Stal HRC [USD/t]

1 265,0

-0,1%

0,6%

0,1%

25,9%

120,8%

  

Ruda żelaza [USD/t]

164,7

-0,5%

-1,0%

-0,5%

5,7%

91,8%

  

Węgiel koksujący [USD/t]

113,0

0,0%

2,5%

-13,8%

4,9%

-24,2%

  

Złoto [USD/oz]

1 737,8

-0,4%

0,4%

0,2%

-8,5%

11,9%

  

Srebro [USD/oz]

25,6

-2,3%

-2,3%

-3,9%

-2,9%

93,2%

  

Platyna [USD/oz]

1 178,1

-1,6%

-3,2%

-1,3%

9,9%

82,8%

  

Pallad [USD/oz]

2 595,9

-1,2%

9,6%

12,4%

5,8%

65,3%

  

Bitcoin USD

53 341,4

-8,7%

-5,4%

16,8%

84,0%

731,6%

  

Pszenica [USd/bu]

627,5

0,1%

-2,7%

-4,2%

-2,0%

11,6%

  

Kukurydza [USD/bu]

551,3

-1,2%

0,3%

-0,8%

13,9%

60,5%

  

Cukier ICE [USD/lb]

15,5

-1,5%

-3,7%

-5,6%

5,8%

36,5%

  

WIG20

Nieudany debiut Mercatora w WIG20. Komentarz poranny, 23.02.2021 - 1

Nieudany debiut Mercatora w WIG20. Komentarz poranny, 23.02.2021 - 1

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

S&P500

Reklama

Nieudany debiut Mercatora w WIG20. Komentarz poranny, 23.02.2021 - 2

Nieudany debiut Mercatora w WIG20. Komentarz poranny, 23.02.2021 - 2

Źródło: Bloomberg, Dom Maklerski BDM S.A.

Informacje o spółkach

KGHM

Spółka opublikowała dane produkcyjno-sprzedażowe za luty 2021

Wybrane dane produkcyjno-sprzedażowe

Dane produkcyjne

sty.20

lut.20

mar.20

kwi.20

maj.20

cze.20

lip.20

sie.20

wrz.20

paź.20

lis.20

gru.20

sty.21

lut.21

Grupa KGHM

              

Produkcja

              

Miedź płatna kT

58,4

55,3

60,4

56,5

60,0

60,1

57,5

57,9

54,9

61,1

62,4

64,5

61,7

58,0

w tym KGHM SA

48,2

44,5

48,3

45,9

48,0

45,9

44,7

44,7

41,8

48,9

48,4

51,1

50,1

45,8

Srebro płatne t

83,0

125,2

126,7

125,2

127,6

119,8

108,6

58,4

121,0

125,2

104,2

125,6

115,5

99,2

TPM ktroz

15,6

15,8

20,2

17,0

16,1

15,3

15,1

13,8

16,2

16,6

18,0

14,4

10,8

11,8

Molibden Mlb

0,8

0,8

0,2

0,7

1,7

1,2

0,8

0,6

0,5

0,6

0,6

0,9

0,6

0,4

Sprzedaż

              

Miedź kT

46,8

60,9

57,4

55,7

61,8

67,4

54,5

58,0

53,3

57,1

66,6

75,8

46,2

62,9

Srebro t

84,2

104,3

163,3

125,8

123,8

123,9

105,2

65,2

119,3

123,5

105,3

161,1

82,2

82,5

TPM ktroz

8,7

24,9

25,3

16,4

11,1

21,0

8,3

23,8

9,3

19,0

17,7

17,9

12,3

6,9

Molibden Mlb

0,9

1,5

0,4

0,9

0,6

0,6

1,0

0,6

0,7

0,8

0,7

1,1

0,6

0,7

               

zmiana r/r

              

Produkcja

              

Miedź płatna kT

-0,5%

2,8%

0,2%

-3,6%

-3,1%

2,4%

-3,7%

-2,2%

-6,3%

8,5%

10,6%

8,8%

5,7%

4,9%

w tym KGHM SA

-0,4%

0,7%

-1,6%

-4,2%

-3,4%

-3,2%

-6,7%

-5,1%

-8,9%

8,2%

5,9%

8,7%

3,9%

2,9%

Srebro płatne t

9,2%

4,4%

-1,6%

-2,1%

-4,4%

-4,6%

45,4%

-52,2%

0,5%

0,4%

-21,0%

-2,9%

39,2%

-20,8%

TPM ktroz

27,9%

1,3%

16,1%

-14,6%

-18,3%

-21,1%

-9,0%

-22,9%

-12,9%

-11,2%

-15,5%

-37,4%

-30,8%

-25,3%

Molibden Mlb

-20,0%

-33,3%

-81,8%

75,0%

30,8%

0,0%

45,5%

-57,7%

-28,6%

-25,0%

-45,5%

-30,8%

-25,0%

-50,0%

Sprzedaż

              

Miedź kT

10,9%

-0,2%

-10,2%

7,7%

-3,0%

5,3%

14,5%

11,8%

-21,0%

12,6%

1,5%

22,5%

-1,3%

3,3%

Srebro t

0,2%

-15,3%

33,9%

25,5%

-13,7%

-11,8%

25,1%

-36,8%

-16,0%

-1,0%

-13,9%

31,3%

-2,4%

-20,9%

TPM ktroz

-2,2%

33,9%

46,2%

7,2%

-40,6%

-5,4%

3,8%

124,5%

-64,6%

140,5%

-43,5%

-30,9%

41,4%

-72,3%

Molibden Mlb

-10,0%

0,0%

-63,6%

0,0%

-40,0%

-33,3%

11,1%

-50,0%

-46,2%

0,0%

-46,2%

37,5%

-33,3%

-53,3%

Źródło: BDM, spółka

Ten Square Games

Spółka opublikowała wyniki za 4Q’20

Konferencja rozpocznie się dzisiaj o 12:00 : https://youtu.be/5V9SpXW4UEg

Reklama

Wyniki za 4Q’2020 [mln PLN]

 

4Q'19

4Q'20

zmiana r/r

4Q'20P BDM*

odchyl.

4Q'20P kons.

odchyl.

2019

2020

zmiana r/r

Przychody

78,3

134,3

71,5%

133,4

0,7%

179,9

-25,4%

241,1

578,2

139,8%

Zysk (strata) brutto ze sprzedaży

74,5

126,1

69,2%

127,1

-0,8%

-

-

229,8

552,8

140,6%

EBITDA

34,8

39,2

12,8%

37,7

4,0%

-

-

85,7

174,9

104,0%

EBIT

34,4

38,3

11,5%

36,8

4,1%

71,5

-46,4%

84,6

171,8

103,1%

Zysk (strata) brutto

33,7

37,1

10,1%

37,4

-0,9%

-

-

84,6

170,9

102,0%

Zysk (strata) netto

34,8

31,9

-8,5%

33,9

-6,1%

65,4

-51,3%

76,4

151,6

98,5%

    

 

 

    

 

Marża brutto ze sprzedaży

95,2%

93,9%

 

95,3%

 

-

 

95,3%

95,6%

 

Marża EBITDA

44,4%

29,2%

 

28,3%

 

-

 

35,6%

30,2%

 

Marża EBIT

43,9%

28,5%

 

27,6%

 

39,7%

 

35,1%

29,7%

 

Marża zysku netto

44,5%

23,7%

 

25,4%

 

36,4%

 

31,7%

26,2%

 

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka; *- prognozy oczyszczone o przychód odroczony w czasie

Reklama

BDM:

  • Wyniki Ten Square Games za 4Q’20 po oczyszczeniu o przychód odroczony w czasie są zgodne z naszymi szacunki , tym samym odbieramy je neutralnie, natomiast pozytywnie na kurs spółki może wpłynąć fakt prezentacji nowych projektów nad którymi grupa obecnie pracuje (zdradzono nowy clashowy tytuł = „Undead Clash”, którego wczesny dostęp można znaleźć już na Google Store).
  • Spółka na poziomie przychodów wygenerowała 134,3 mln PLN (+72% r/r). „Fishing Clash” wypracował 155,4 mln PLN (wzrost o 129% r/r), drugą najważniejszą produkcją był „Hunting Clash” (12,3 mln PLN), „Let’s Fish” = 4,3 mln PLN a „Wild Hunt” zaliczył kolejny udany kwartał (+37% r/r) dodają od siebie 3,8 mln PLN. Razem płatności z portfela gier spółki wynosiły w tym okresie 180,8 mln PLN, jednak w związku z korektą, która wynika z nowego sposobu rozpoznania w czasie przychodów za ubiegły rok zostały one pomniejszone o kwotę (46,5 mln PLN).
  • Koszty marketingowe w 4Q’20 wyniosły 32,3 mln PLN („Fishing Clash” = 21,1 mln PLN co oznacza spadek o 31% q/q i wzrost o 75% r/r, „Hunting Clash” = 7,9 mln PLN, „Wild Hunt” = 0,1 mln PLN, pozostałe tytuły/wydarzenia = 1,3 mln PLN). Prowizje wzrosły proporcjonalnie do przychodów z 21,6 mln PLN w 4Q’19 do 38,5 mln PLN w 4Q’20, revenue share 0,4 mln PLN, wynagrodzenia (3,2 mln PLN – znaczny wzrost kosztów wynika ze zwiększenia wielkości zespołów oraz większej liczby aktywnych projektów).
  • Na poziomie EBITDA w tym okresie spółka wypracowała 39,2 mln PLN (+13% r/r), EBIT wyniósł 38,3 mln PLN (+11% r/r), a zysk netto 31,9 mln PLN (-9% r/r). W omawianym kwartale, spółka rozpoznała część kosztu dedykowanego programu motywacyjnego dla nowego prezesa = 6,0 mln PLN i będzie go ponosiła przez okres 36 miesięcy począwszy od 20 maja 2020 roku.
  • Z wykresów zaprezentowanych w raporcie wynika, że w styczniu płatności od graczy w grze "Fishing Clash", wyniosły 48,2 mln PLN, a wydatki a UA 8,3 mln PLN, a w lutym 39,3 mln PLN/ 6,7 mln PLN (10% krótszy miesiąc m/m) – co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami, a w „Hunting Clash” były to kwoty: styczeń = 7,2 mln PLN/4,4 mln PLN, luty = 8,5 mln PLN/5,0 mln PLN – dynamika tej gry jest dla nas pozytywnym zaskoczeniem.
  • Ponadto załączono grafikę, na której widać, że w obecnie we Wrocławiu oprócz gry „Golf Royale” rozwijane są 3 inne produkcje w tym nowy clashowy tytuł „Undead Clash” a zespoły
    z Warszawy i Berlina pracują nad dwiema jeszcze innym produkcjami.
  • W 2020 roku na poziomie przychodów spółka wypracowała 578,2 mln PLN. Największy udział w przychodach miały mikropłatności (611,6 mln PLN), reklamy (10,2 mln PLN), a licencje (4,1 mln PLN). Za 41,3% całości w tym okresie odpowiadała Ameryka Północna, Europa (39,3%), Azja (14,1%).
  • Koszt wytworzenia sprzedanych usług obejmuje głównie wynagrodzenia pracowników i współpracowników spółki. Istotny wzrost kosztów w trakcie 2020 roku wynika ze zwiększenia wielkości zespołów w porównywanych okresach oraz z większej liczby aktywnych projektów. Przez zdecydowaną większość 2020 roku jedynie jedna gra (Golf Royale) znajdowała się przed tzw. fazą technical launch, a zatem bardzo mała (w porównaniu z rokiem 2018 i 2019) część kosztów osobowych była kapitalizowana, a zdecydowana większość od razu trafiła w koszty bieżące okresu.
  • Wzrost kosztów sprzedaży o 150% w porównaniu do roku poprzedniego jest bardzo ściśle skorygowany ze wzrostem płatności o 159%. W miarę rozwijania i dodawania nowych treści do „Fishing Clash” gra ta staje się coraz atrakcyjniejsza i „głębsza” dla użytkowników. Dodatkowo, na wzrost kosztów marketingu znaczący wpływ miał spadek cen marketingu internetowego, co TSG wykorzystała do zainwestowania znaczących kwot w pozyskiwanie użytkowników. Kolejny istotny składnik kosztów – prowizje, są w pełni uzależnione od poziomu płatności i wraz z ich wzrostem rośnie proporcjonalnie kwota prowizji.
  • Wzrost kosztów ogólnego zarządu z 7,1 mln PLN w 2019 roku do 36,7 mln PLN spowodowany jest wzmocnieniem struktur firmowych oraz uwzględnieniem części kosztu dedykowanego programu motywacyjnego dla nowego prezesa = 6,0 mln PLN (koszt niegotówkowy).
  • W zakresie podatku dochodowego spółka w 2020 uwzględniła ulgę IP BOX, tym samym efektywna stopa podatkowa wyniosła w tym okresie 11%.
  • Wrocławski hub pracuje obecnie nad grą „Golf Royale” i trzema nowymi produkcjami (w tym „Udead Clash”). A w Warszawie i Berlinie w przygotowaniu są kolejne dwa tytuły.
  • Spółka na przestrzeni roku powiększyła się o 100 pracowników – z 220 na koniec 2019 roku do ponad 320 obecnie (blisko 30% członków zespołu jest z zagranicy.
  • Zespół w Warszawie pracuje pełną parą nad swoim pierwszym tytułem, a liderzy berlińskiego teamu przygotowują się do budowy kompletnego studia.
  • Saldo pozycji „aktywa z tytułu umów z klientami” wzrosło na do końca 2020 roku o kwotę 14,3 mln PLN, na co główny wpływ (w kwocie 13,0 mln PLN) miało zastosowanie korekty przychodów z tytułu sprzedaży trwałych wirtualnych dóbr (i związanych z tymi przychodami kosztów prowizji partnerów). Analogicznie po stronie pasywów saldo zobowiązań z tytułu umów z klientami wzrosło o 43,2 mln PLN na skutek wprowadzenia wspomnianej powyżej korekty przychodów.

Na koniec 4Q’20 spółka posiadała 236,6 mln PLN środków pieniężnych.

GTC

Spółka opublikowała wyniki za 4Q’20. Grupa wypracowała 39 mln EUR przychodów (ubytek w obszarze najmu) i wykazała 76 mln EUR odpisów na portfolio. Oczyszczona EBITDA spadła do 22 mln EUR (-23% r/r), a strata netto była bliska 54 mln EUR.

GTC – wyniki 4Q’20 [mln EUR]

 

4Q'19

4Q'20

zmiana r/r

4Q'20P BDM

odchylenie

Przychody

45,1

38,5

-14,6%

44,3

-13,0%

Wynik brutto na sprzedaży

34,1

27,6

-19,1%

33,6

-17,8%

EBITDA

23,7

-53,4

-

-44,1

-

EBITDA adj.

29,3

22,4

-23,4%

29,9

-25,0%

EBIT

23,5

-53,5

-

-44,2

-

EBIT adj.

29,1

22,3

-23,6%

29,8

-25,2%

Zysk brutto

14,1

-62,2

-

-53,3

-

Zysk netto

12,5

-54,4

-

-43,2

-

    

 

 

odpisy

-5,6

-75,8

 

-74,0

 

    

 

 

Marża zysku brutto ze sprzedaży

75,6%

71,6%

 

75,8%

 

Marża EBITDA adj.

64,9%

58,2%

 

67,6%

 

Marża EBIT adj.

64,5%

57,8%

 

67,2%

 

Marża zysku netto

27,7%

-

 

-

 

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka

Reklama

Alumetal

EBITDA w 4Q20 wyniosła 35,9 mln PLN (57% r/r), 15% powyżej konsensusu (31,2 mln PLN). Zysk netto wyniósł 23,5 mln PLN (94% r/r), 24% powyżej konsensusu (18,9 mln PLN).

PKO BP

Akcjonariusze PKO BP zdecydują 23 kwietnia o skupie do 10% akcji własnych banku za maksymalnie 4,5 mld PLN - podał bank w projektach uchwał. Ponadto WZA ma zdecydować o utworzeniu funduszu specjalnego o wartości 6,7 mld PLN na pokrycie strat związanych z ugodami w sprawie kredytów walutowych.

CD Projekt

Reklama

We wtorek, 30 marca spółka zaprezentuje nową strategię. Telekonferencja odbędzie się o godz. 18.

Santander Bank Polska

ZWZ zdecydowało o zatrzymaniu całości zysku za 2020 r. i o utworzeniu kapitału rezerwowego z przeznaczeniem na wypłatę dywidendy o wielkości 369,2 mln PLN.

Prezes Michał Gajewski poinformował, że bank jest na etapie przeprowadzania ankiet wśród swoich klientów dotyczących ugód w sprawie kredytów we frankach szwajcarskich, zarząd banku nie podjął żadnych decyzji w tej sprawie.

Asbis

Reklama

Spółka wypracowała w lutym ok. 240 mln USD przychodów (+37% r/r).

Wojas

Spółka wypracowała w lutym ok. 20,3 mln PLN przychodów (bez zmian r/r). Segment detaliczny osiągnął 12,4 mln PLN sprzedaży (-7% r/r).

ML System

ML System otrzymał pozytywną opinię Komisji Bioetycznej przy Okręgowej Radzie Lekarskiej w Rzeszowie dotyczącą rozszerzenia zakresu badania urządzenia do diagnostyki w czasie rzeczywistym zakażeń wywołanych przez wirus SARS-CoV-2.

Reklama

Budimex

Oferta Budimeksu o wartości 202,6 mln PLN netto została oceniona najwyżej w przetargu GDDKiA w Białymstoku, dotyczącym projektu i budowy obwodnicy Suchowoli w ciągu drogi krajowej nr 8.

TIM

Zarząd TIM podjął uchwałę na mocy której przyjął politykę dywidendową na lata 2021 – 2023. Założenia:

Przy ustalaniu wartości wypłacanej dywidendy, która będzie rekomendowana RN oraz WZA przez Zarząd, będą uwzględniane m.in. następujące czynniki:

1) ocena biznesowa, perspektywy rozwoju i związane z tym potrzeby inwestycyjne GK TIM;

Reklama

2) sytuacja płynnościowa, koszt finasowania dłużnego, możliwość jego pozyskania na istniejące i przyszłe zobowiązania oraz konieczność utrzymania zadłużenia GK TIM na bezpiecznym poziomie DN/EBITDA <2x;
3) analiza aktualnej i prognozowanej sytuacji rynkowej;


Zarząd rekomendując podział zysku za lata obrotowe 2021-2023, będzie dążył do przedkładania RN/WZA propozycji wypłaty dywidendy z wypracowanego zysku netto oraz funduszu dywidendowego, obliczonej z uwzględnieniem następujących zasad:

- w przypadku wypracowania jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym co najmniej na poziomie 15 mln PLN Zarząd zaproponuje wypłatę dywidendy w wysokości 22,2 mln PLN brutto (1 PLN DPS), powiększonej o 50% ewentualnej nadwyżki jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym ponad kwotę 22,2 mln PLN;

- w przypadku wypracowania jednostkowego zysku netto w danym roku obrotowym w wysokości do 15 mln PLN Zarząd zaproponuje wysokość dywidendy na podstawie oceny sytuacji opartej na analizie czynników wymienionych powyżej.

Zarząd TIM rekomenduje wypłatę dywidendy za 2020 rok na poziomie 48,8 mln PLN, co daje kwotę w wysokości 2,20 PLN brutto DPS, z czego kwota w wysokości 26,6 mln PLN (1,2 PLN/akcję) została wypłacona w dniu 30 grudnia 2020 roku jako zaliczka na poczet dywidendy.

Reklama

Komentarz BDM: informacja pozytywna. Spółka wypłaci dodatkowe 1 PLN/akcję dywidendy za 2020 rok (poza zaliczką wypłaconą w grudniu’20) w związku ze sprzedażą Rotopino (DY prawie 5% brutto), a w latach 2022-2024P przynajmniej 1 PLN akcję + 50% nadwyżki nad wynikiem netto 22,2 mln PLN. Przy realizacji (konserwatywnych) założeń programu motywacyjnego daje to DPS >1 PLN/akcję czyli DY 5-6% brutto w najbliższych latach. (Krystian Brymora).

DPS w latach 2010-2021 [PLN/akcje]

Źródło: BDM, TIM

Przewidywany zysk netto i DPS zgodnie z polityką*

Źródło: BDM, TIM. LS- zysk netto [mln PLN], PS- DPS [PLN/akcję] w roku. *- prognoza BDM ok. 70 mln PLN EBITDA i 3-0 mln PLN zysku netto za 2020P, w latach 2021-2023P prognozy wynikają z realizacji założeń PM co daje zysk netto >25 mln PLN rocznie.

Reklama

TIM

Podsumowanie konferencji o nowej polityce dywidendowej (22.03.2021)

- w 2020 roku spółka osiągnęła 50% przychodów z logistyki od klientów zewnętrznych;

- spółka pracuje nad „lepszym eksponowaniem” wyceny 3LP w swojej grupie (3LP to czysty e-commerce);

- w latach 2010-2020 spółka wypłaciła ponad 98 mln PLN z czego w ostatnich 3 latach 66,6 mln PLN;

Reklama

- spółka jest niedoceniana przez rynek- CEO;

- spółka ma 30 mln PLN na funduszu dywidendowym;

- w najgorszym scenariuszu spółka wypłaci 1 PLN DPS rocznie przez najbliższe 3 lata (DY co najmniej 5% brutto);

- dywidenda za 2020 rok jest wyższa niż wynika z polityki z powodu sprzedaży Rotopino;

Q&A:

Reklama

- dlaczego dynamika sprzedaży e-commerce jest niższa niż w kanale tradycyjnym ? Wynika to ze wzrostu cen miedzi, przez co sprzedaż w kanale offline jest wyższy;

- wypłata 48 mln PLN dywidendy za 2020 rok nie nadszarpnie funduszu dywidendowego;

- spółka będzie wypłacać zaliczki na poczet dywidendy (być może 2 razy w roku);

- spółka nie ma planów sprzedaży części udziałów 3LP;

Artifex Mundi

Reklama

Artifex Mundi planuje wprowadzić program motywacyjny dla zarządu i kluczowych pracowników na lata 2021-2024 - podała spółka w projektach uchwał na NWZ zwołane na 21 kwietnia.

Program ma być rozliczony w dwóch etapach. Warunkiem objęcia maksymalnej liczby akcji w pierwszym etapie, czyli latach 2021-2022, ma być wypracowanie w tym okresie łącznie 25 mln PLN zysku netto, natomiast w drugim etapie, w latach 2023-24, 35 mln PLN zysku. Minimalny wynik, który pozwoli aktywować program (z niepełną liczba przyznanych akcji) to odpowiednio 21 mln PLN łącznie w latach 2021-2022 i 25 mln PLN w latach 2023-24. Wyniki, będące celem programu, mają być korygowane o koszty emisji akcji, tak by nie wpływały one na spełnienie warunków.

"To ambitny, ale realny cel. Na poziomie operacyjnym zakładamy, w konserwatywnym scenariuszu, nieznaczny spadek zysków segmentu HOPA, kompensowany z istotną nawiązką rosnącymi zyskami segmentu gier free-to-play. Motorem ich wzrostu ma być, zgodnie z założeniami, rozwój aplikacji 'Unsolved', komercjalizującej gry HOPA w modelu free-to-play. Liczymy również, iż najpóźniej w 2024 r. istotny wpływ na wyniki Artifex Mundi będzie mieć komercjalizacja nowej mobilnej gry z gatunku RPG, rozwijanej przez wewnętrzny zespół deweloperski spółki" - prezes Przemysław Błaszczyk.

Na potrzeby realizacji programu, zarząd ma zostać upoważniony do emisji łącznie nie więcej niż ok. 730 tys. akcji po cenie emisyjnej równiej średniemu kursowi z 4Q’20, czyli 9,01 PLN. Obecnie kapitał zakładowy spółki dzieli się na 11,9 mln akcji.

Komentarz BDM: pozytywne. Spółka przedstawiła ambitne cele na przyszłe okresy, zakładany zysk netto na lata 2021-2022 wynosi 25 mln PLN, a na 2023-2024 = 35 mln PLN (vs 23,8 mln PLN/ 29,3 mln PLN – nasze założenia z poprzedniej rekomendacji - Artifex Mundi Kupuj 13,9 PLN).

Reklama

Open Finance

Open Finance, w wyniku zdarzeń jednorazowych w spółce Open Life TUŻ dokona odpisów i rezerw, które obniżą wynik za 2020 rok o łącznie 16,6 mln PLN.

Erbud

Onde (dawniej PBDI, spółka w 90-proc. zależna Erbudu) zawarł umowę o wartości 28,82 mln PLN netto na roboty budowlane przy realizacji farmy wiatrowej Sulmierzyce.

Forever Entertainment (NC)

Reklama

Spółka opublikowała wyniki za 4Q’20

Wyniki za 4Q’2020 [mln PLN]

 

4Q'19

4Q'20

zmiana r/r

4Q'20P BDM

odchyl.

2019

2020

zmiana r/r

Przychody

3,3

4,1

22,3%

5,6

-27,6%

13,7

27,3

99,0%

EBITDA

0,6

0,1

-89,1%

2,1

-

5,6

9,2

63,6%

EBIT

-0,4

-0,2

-

1,7

-

3,5

8,0

130,4%

Zysk (strata) brutto

1,0

-0,3

-

1,7

-

7,1

18,1

156,4%

Zysk (strata) netto

0,8

-0,6

-

1,4

-

6,4

14,3

121,7%

    

 

 

  

 

Marża EBITDA

16,9%

1,5%

 

36,7%

 

40,8%

33,5%

 

Marża EBIT

-12,0%

-5,2%

 

31,0%

 

25,4%

29,4%

 

Marża zysku netto

23,5%

-14,2%

 

25,1%

 

46,9%

52,3%

 

Źródło: Dom Maklerski BDM S.A., spółka

Reklama

BDM:

  • Wyniki spółki za 4Q’20 są poniżej naszych oczekiwań stąd odbieramy je negatywnie.
  • W 4Q’20 spółka na poziomie przychodów wypracowała 4,1 mln PLN (+22,35 r/r), 0,1 mln PLN EBITDA oraz 0,6 mln PLN straty netto.
  • W 2020 roku Forever Entertainment osiągnęła wzrost przychodów o 99% r/r do 27,3 mln PLN. Podobnie dynamicznie wzrosły zyski operacyjne (+63,6% r/r do 8,0 mln PLN). Na szczególną uwagę zasługuje wzrost przychodów ze sprzedaży produktów o 117% r/r do wartości 25,2 mln PLN.
  • Wpływ na tak wzrost wyników spółki w 2020 roku miała przede wszystkim premiera pierwszej gry typu remake, czyli „Panzer Dragoon: Remake”. Dodatkowo, ogólnoświatowy trend wzrostu sprzedaży gier wywołany przez pandemię w 1H’20,wpłynął na wzrost zainteresowania zakupem także innych gier z portfolio FE.
  • W 2020 roku w grupa kontynuowała prace nad wykonaniem kolejnych gier typu remake: Panzer Dragoon II Zwei: Remake, The House of The Dead 1: Remake i Shadowgate 2. Jednocześnie prowadzono prace nad Magical Drop 6 oraz Fear Effect: Reinvented. Oprócz wymienionych tytułów zaplanowano w 2021 roku premiery gier własnych, m.in. Rise Eterna, Hollow 2 oraz gry z grupy „portingu”.
  • W roku 2021 spółka planuje kontynuować rozwój działalności wydawniczej i pozyskiwać coraz ciekawsze gry do dystrybucji w kolejnych latach dzięki z współpracy właścicielami kultowych IP oraz z kilkudziesięcioma developerami z Polski i z całego świata. Potwierdzeniem tych działań jest podpisanie umowy z potentatem światowego rynku gamingu, tj. ze spółką Square Enix.

Spółka, pomimo wzmożenia nakładów na nowe tytuły o większych budżetach i jednoczesnego prowadzenia inwestycji w kolejne podmioty i spłaty pożyczki, zwiększyła wartość posiadanych środków pieniężnych o 3,7 mln PLN r/r do kwoty bliskiej 4,0 mln PLN na koniec 2020 roku.

Czytaj więcej

Artykuły związane z Ten Square Games wyniki finansowe za 2020 rok