Wartość rynku telekomunikacyjnego została w 2019 roku oszacowana przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na 39,6 mld zł, co w porównaniu do roku 2018 oznaczało 0,4 mld zł wzrost. Najważniejszą usługą telekomunikacyjną dla użytkowników okazał się dostęp do szerokopasmowego Internetu, z którego dziś korzysta już 75% gospodarstw domowych w Polsce.
Innowacyjne potrzeby rynku
Nasz klient z Niemiec - jedna z wiodących, światowych firm telekomunikacyjnych - zgłosił potrzebę zbudowania innowacyjnej platformy obsługi klienta.
To globalne przedsiębiorstwo wciąż korzystało ze starszych systemów uniemożliwiających mu dalszy rozwój. Odpowiadając na to wyzwanie w ramach grupy stworzyliśmy platformę e-commerce działającą w modelu omnichannel.
W trakcie projektu wykorzystaliśmy następujące narzędzia:
- Jira Agile (umożliwiające zarządzanie projektami),
- SonarQube (pozwalające na kontrolę jakości kodu).
Nowe narzędzia poprawiły przepływ pracy, ułatwiły raportowanie i pozytywnie wpłynęły na jakość kodu. W projekt zaangażowaliśmy zespół wykwalifikowanych i doświadczonych architektów, a także analityków o różnych specjalizacjach, co zagwarantowało spójność, jakość i innowacyjność tworzonego produktu.
Pozytywne oceny użytkowników
Nowy system pozwolił klientowi szybciej reagować na potrzeby rynku, a przeprowadzone przez nas badania na użytkownikach umożliwiły dostosowanie systemu wprost pod ich wymagania.
Dzięki poprawionej wydajności systemu zarządzanie dużymi kampaniami marketingowymi stało się efektywniejsze i łatwiej dostępne. Wdrożone rozwiązanie pozwoliło dwukrotnie zwiększyć liczbę użytkowników mobilnych, podnieść poziom sprzedaży aż o 10%, a dodatkowo również skrócić czas ładowania strony internetowej, tak, że obecnie wynosi on 0,6 - 4,2 sekundy.
---------------------------------
Według PMR wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce w latach 2020–2025 będzie rosła średnio o 0,4 % co roku. Na przyspieszony rozwój rynku wpłynie przede wszystkim technologia 5G oraz związane z nią produkty i usługi. Śledząc bieżące trendy i wdrażając innowacje, które pozwolą lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, firmy budują swoją przewagę konkurencyjną i nadają branży zupełnie nową jakość.