Oczekiwania klientów nieustannie się zmieniają. 75% kupujących i 57% sprzedawców wierzy, że integralnym elementem procesu realizacji transakcji (ang. checkout) będą oferty spersonalizowanych, natychmiastowych nagród[1]. Podczas gdy, trzy czwarte klientów lubi i chce otrzymywać bonusy związane z ich zakupami[2]. W e-commerce nie chodzi tylko o najniższą cenę, ale przede wszystkim właśnie o wartości dodane, która sprawią, że klient poczuje się wyjątkowo i będzie wracać do e-sklepu. To istotne szczególnie w epoce Leniwych Zdobywców. Ten nowy rodzaj e-konsumenta został przybliżony w najnowszym raporcie pt. „Czy Twój biznes jest gotowy na Leniwych Zdobywców?”, opracowanym przez ZEN.COM.
W trakcie procesu stopniowego dorastania Generacji Z do rangi pokolenia podejmującego decyzje w e-commerce, narodził się nowy rodzaj e-klienta: Leniwy Zdobywca. Niecierpliwy, ale elastyczny. Nie uznaje granic i jest gotów na wszystko, co najlepsze w asortymencie świata, ale jednocześnie nie toleruje przeszkód. Z tego względu adaptacja do jego potrzeb oraz oczekiwań jest kluczowa dla rozwoju biznesu w latach 20. XXI wieku.
– „Czy Twój biznes jest gotowy na Leniwych Zdobywców?” – takie kluczowe pytanie postawiliśmy w naszym ostatnim raporcie. Użyliśmy w nim metafory, że e-commerce to nieskończony ocean zakupowych możliwości, które nieustannie rozwijają się w duchu intensywnie rosnącej rywalizacji i zdobycia uznania klientów. Leniwi Zdobywcy oczekują wręcz, że sprzedawcy będą o nich zabiegać. Dodatkowe korzyści odgrywają coraz ważniejszą rolę w handlu elektronicznym. Lazy Conquerors mają tego świadomość i dlatego szukają dodatkowych benefitów. W