Reklama
WIG82 577,67+1,25%
WIG202 431,07+1,51%
EUR / PLN4,31-0,13%
USD / PLN3,99-0,02%
CHF / PLN4,43+0,40%
GBP / PLN5,04+0,12%
EUR / USD1,08-0,11%
DAX18 496,11+0,10%
FT-SE7 974,25+0,53%
CAC 408 216,70+0,14%
DJI39 758,50+0,00%
S&P 5005 251,91+0,07%
ROPA BRENT86,36+0,77%
ROPA WTI82,42+0,86%
ZŁOTO2 213,67+1,00%
SREBRO24,82+1,02%

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

sprzedaż detaliczna w usa

Sprzedaż świąteczna

Mamy już wyniki sprzedaży detalicznej w Black Friday i Cyber Monday oraz weekend Święta Dziękczynienia. Były solidne i przyjęte z ulgą, odzwierciedlały jednak pewne zakłócenia. Przewiduje się wyższe liczby. Zakłócenia globalnego łańcucha dostaw oznaczały mniej zapasów i 8 proc. mniej rabatów mających przyciągnąć kupujących. Zakłócenia w zapasach i pracy doprowadziły do wcześniejszego rozpoczęcia świątecznego sezonu zakupowego. Oznacza to wsparcie perspektywy uznania konsumentów (XLY), skoncentrowaną na specjalistycznym handlu detalicznym i handlu elektronicznym. Zobacz powiązane tematyczne inteligentne portfolio @ShoppingCart i @FashionPortfolio.

Trendy

Według amerykańskiej National Retail Federation:

1) średnie wydatki na długi weekend spadły o 3,4 proc. do poziomu 312 dolarów na osobę, co stanowi jedną trzecią szacowanych wydatków świątecznych.

2) Ruch w sklepach wzrósł o 14 proc., podczas gdy sprzedaż online spadła o 12 proc. dzięki złagodzonym obostrzeniom.

Reklama

3) Najważniejsze kategorie to odzież/akcesoria (51 proc. całości), zabawki (32 proc.), karty podarunkowe (28 proc.) oraz książki/muzyka/gry wideo (27 proc.). Przewiduje się, że całkowita sprzedaż w listopadzie i grudniu wzrośnie o rekordowe 8,5-10,5 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Konsument

Amerykański konsument wspiera 5 proc. wzrostu płac; bezrobotni są bliscy poziomu sprzed pandemii; wysokie koszty mieszkania, kapitał własny, kryptoaktywa, które wzmacniają „efekt bogactwa"; oraz „nadmiarowe" oszczędności pandemiczne szacowane na ponad 2 biliony dolarów (10 proc. PKB). To z nawiązką kompensuje rosnące obawy o inflację. Konsument amerykański ma dobrą pozycję, napędza 70 proc. gospodarki USA i jest największym pojedynczym filarem gospodarki światowej. Jest to coraz ważniejsze, ponieważ obawy dotyczące zakażeń ponownie się rosną.

 

Ulga detalistów po Święcie Dziękczynienia - 1

Ulga detalistów po Święcie Dziękczynienia - 1

Wszystkie dane, liczby i wykresy są ważne na dzień 30.11.2021.

Czytaj więcej